Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Järkevää jalustan virittelyä

Keskustelu osiossa 'Tutoriaalit ja DIY / TSI (Tee-Se-Itse)' , aloittajana kto, 8 Toukokuu 2015.

1. kto

kto Well-Known Member

2 604
    103
    63
    No, eihän tämä mitään vankkaa DIY kamaa ole, mutta toisaalta erittäin onnistunut ja käytännölinen muutos.

Viittaan Novoflexin pikasovitepesän kiinnittämiseen Linhofin kuulaan. Ko. pikakiinnityssysteemi on mun suosikki, samoin kuin Linhofin kuulat ja Gitzon koivet.

http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,105813.0.html

Novoissa on 3/8" kierre, samoin kuin Linhofeissa, kun kuulasta poistetaan normaali kiinnike. Väliin vaan 3/8" tuuman, sopivan lyhyt kierretappi ja homma on hoidettu.
    Mutta tuo 3/8" ei vaan oo ihan helppoa ja pituuskin pitäisi olla oikeia, joten tuhannet kiinnokset palstalaisen avulle, sieltä se oikea kierre löytyi.

Ja asennuksesta tuli tosi hieno.

Kiitokset avusta!!

K

Liitetyt tiedostot:

2. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113
    Vs: Järkevää jalustan virittelyä

Tulitko kokeilleeksi olisiko Linhoffin kuulan normikierretapin saanut irti ja käännettyä toisin päin? Mulla se ainakin onnistuu. Ja syvyyden säätökin on helppoa. Isompaan kierteeseen kiinni esim. hasseli ja muut sinne pienempään nämä uudemmat.

3. kto

kto Well-Known Member

2 604
    103
    63
    Vs: Järkevää jalustan virittelyä

Yritin saada kahdestakin Linhofin kuulasta irti kierretapin mustasta muoviosasta, muttei irronnut.
    Siksi tällainen virittely.