Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kyseenalaista toimintaako?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Markus Hautaniemi, 17 Maaliskuu 2007.

1. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36
  2. Vs: Kyseenalaista toimintaako?

Ai kyseenalaista olla huippunautti vai pestata huippunautteja?

No, eipä tuo minua haittaa vaikka joku testaa jotain ilmaiseksi. Eikö tuossa lukenut, että homma ei kuitenkaan pakota mihinkään.

Pitäisikö testaajan sitten aina olla joku väsynyt ammattilainen?

Vai sekö tässä korpeaa, että nämä huippunautit saavat jotain ilmaiseksi.

3. Topi

Topi Active Member

899
    190
    43
    Vs: Kyseenalaista toimintaako?

Kun ensimmäisen kerran näin tuon jutun jossain, se vaikutti pikavilkaisulla vähän pyramidimarkkinointihommalta. Sitä se ei kuitenkaan ilmeisesti ole.

Systeemi ei kuitenkaan näytä olevan myös pelkkää testausta, vaan tuotteen kehuminen esimerkiksi kavereille näyttää olevan olennainen osa toimintaa. Siis sälän markkinointi kaveripiireille tai vaikka esimerkiksi Kameralaukussa uutuustuotetta näennäisesti yksityishenkilönä käyttökokemuksia kertomalla. Kehujen vaikutteena on kuitenkin pisteiden kerääminen, jotta saisi seuraavan krääsän testattavaksi.

Onko se sitten kyseenalaista toimintaa? En osaa sanoa, joskin ensivaikutelmani on varsin negatiivinen. "Huippunautin" "huutelu" ei mahdollisessa v/alintatilanteessa kuitenkaan ainakaan helpota objektiivisten käyttäjäkokemusten saantia. Syytä virittää suodatinta entistä tiukemmalle.

-Topi Kuusinen

4. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Canon on tosi hyvä kamera.

5. Vs: Kyseenalaista toimintaako?

No juu, en lukenut kovin tarkasti. Ehkäpä toi huutelu on sitten just se, mikä sitten pilaa senkin idean, mikä tässä ehkä olisi ollut. Että ei se ihan niin varmaa, että kaikki on hyvää, mitä ilmaiseksi saa koekäyttöön.

6. Vs: Kyseenalaista toimintaako?

Vähän niin kuin Hopottajat?

Itse rekisteröidyin tuonne ihan kokeeksi joskus vuosi pari sitten. Tähän mennessä ei kampanjoissa ole ollut yhtään mitään mielenkiintoista - ainoastaan jotain laihdutus- kosmetiikka- sun muita vastaavia tuotteita. Aika marginaalitoimintaa taitaa siis tuo, ja vastaavat, ainakin vielä olla.

7. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36

Itse ottaisin mielelläni testattavaksi esim. Nikonin Nikkor AF-S VR 200-400mm F/4.0 G IF-ED ja Nikkor AF-S VR 105mm f/2.8G IF-ED Micro optiikat, raportoisin kokemukset suoraan Nikonin tehtaalle.
    Se, että kehuisin jotain tuotetta jonkin tahon käskemänä, ei sovi minun ajatusmaailmaan. Mutta jos huomaan, että jollain foorumilla haukutaan minun hyväksi kokemaani tuotetta, selvästi aivan syyttä suotta, silloin puutun siihen ja kirjoitan vastakommentin, mitä mieltä minä olen kyseisestä tuotteesta.

8. Vs: Kyseenalaista toimintaako?

Niin, tuosta a naamioidusta tuotemainnonnasta sanoisin, että:

"Retina 1A on loistava käyttökamera. Pieni koko (42x125x80mm), sisään suojaan kääntyvä objektiivi/suljinyhdistelmä ja erittäin vahva metallirunko ja -kuoret tekevät kamerasta oivallisen matkailukameran. Hiljainen kuin kuiskaus. Ei tärähdä. Supertarkka Schneider xenar -objektiivi. Etäisyys- ja valotusmittarin puute ovat selviä plussia. Koskaan ei tarvitse huolehtia loppuvista paristoista eikä pieleen tarkentamisesta. Hiimentimestä aukko 8 ja etäisyys 2-pistetarkennuksen lähempään etäisyyteen, eli 3 metriin. Siinä kaikki. Aivan loistava katukuvaukseen. Kaupunkinäkymien ja maisemien kuvaajelle sama konsepti, mutta tarkennus 6 metriin". :)

T. Esa