Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Polttikohan se ne filmit kanssa vai laittoiko se pienen neekeripojan juokseen tunnin kuvaan? Luulen, että jos pidempään reissuun lähdetään, niin mulla riittää korttitilaa aika paljon pidempaan, kun toisilla filmiä. En tosin epäile, etteikö kaikista kulttuureista löytyisi aina niitä, jotka aina vastustavat uudistuksia, joten sikäli tuo Afrikka ei mikään valttikortti. En ole myöskään väittänyt, että olisin maailman paras kuvaaja tai että saisin aina parempia kuvia kun joku saa täysmanuaalisesti. Tekniikka silti monesti vaan helpottaa vai vieläkö moni matkustaa Turusta viipuriin manuaalikonstein. Ja akuista. OK, Usko tekee reissuja, joita moni ei tee. Minusta jutusta vaan kävi ilmi, että valokuvaus oli ihan sivuhomma. Mulla on itselläni vähän sellaiset systeemit, että jos kuvataan, niin kuvataan tai jos ei, niin sitten ei. Tämmöiset sunnuntainäppäilyt voisi tietysti ostaa jollain digipokkarilla, jos siihen olisi tarvetta.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Kyllä vaan, digipokkarivaihtoehtoa olen tutkinut myöskin. Niissä vaan esille nuo aikaisemmin luettelemani ongelmat vielä korostuneemmin kuin useimmissa dslr kameroissa. FF kenno, 24-105/2.8 optiikka, nopeasti reagoiva kamera, hyvä akunkesto, etsin yms. ominaisuudet jotka luettelin aikaisemmin pienessä, kevyessä paketissa olisi hieno juttu. Aikaisemmin noissa reissussa on ollut muut tekemiset pääroolissa, viimeisen parin vuoden aikana ovat tosin muuttuneet melko valokuvauspainotteisiksi. Nepaliin pitäisi päästä taas, tällä kertaa valokuvausmielessä ja järkkärin kanssa, sen takia ehkä mielenpäällä. Vanhat filmipokkarilla otetut turistiräpsyt kaipaa täydennystä.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Niin, itselleen kannattaa aina tehdä selväksi mitä on tekemässä ja miksi. Kipuraja tulee helposti vastaan hinnassa ja sen jälkeen painossa. Minä olen kuitenkin lähtenyt siitä, että jos kuvataan, niin kuvataan ja muu on sivuseikkaa. Eli kassit painaa.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Nyt sattumalta on tiedossa iso kasa vanhoja Nikonin objektiiveja. Niillä voi fiilistellä käsitarkennuksella jos D80 runkoon menevät. Varsinainen peli olisi ehkä tuo kiinteä 300m/f4. Mahdollisuus on myös lainata Canon XL HD 1 videokameran putkea, joka on esitelty tässä: http://www.usa.canon.com/app/html/XLH1/genuine_canon_optics.shtml Tämän saa Canon järkkäriin, mutta ei ehkä Nikon D80:een. Mahtava putki...mitä mieltä olette?
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Tänään kävin juuri testailemassa tuota kevyttä kokoonpanoa runko 1.1kg ja lasi 760g, ei tuo paino paljoa häiritse, ja kun sain tuon 28-70 2.6-2.8 supezoomin nokalle niin ei halua ottaa sitä pois ;D
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Ilmaista lounasta ei olekaan. Pikkupokkari on kyllä kätevä, ja sellainen voisikin olla aina rintataskussa. Se on parempi kuin kamerakännykkä. Mutta hyvät kuvat otetaan sitten eri vehkeellä. Minä siis en pelkästään kuvaa ja vaella vaan mukana on kalastusvälineet ja/tai ase. Nyt kun haukkuva lintukoira toimii, niin säästin sen 4-5 Kg repusta jättämällä kiväärin pois ja pitämällä pelkästään rihlakkoa. Jos yöksi jään, niin jäisi ainakin kilo pois hommailemalla hieman keveämmän makuupussin. Nykuinen kuitupussi painaa ainakin 3 Kg ja on syksyyn ylimitoitettu, -40c. Vähän repesi off topic...
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Nikon D1H+Tokina AT-X PRO 28-70 2.6-2.8 / Sigma 17-35 EX DG HSM 2.8-4. Rahasta kun tuli puhe, laskin että sillä summalla mitä olen tuosta omasta läjästä maksanut saa tänä päivänä D30 rungon kaupasta... ei kaiken tarvitse olla kallista, kyllä niitä kuvia saa ilman 5000,- sijoituksia. Se että ovatko kuvat parempia 5000,- laitteistolla en ota kantaa, omalla kohdalla ei varmaan.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Ymmärrätköhän aina itsekkään mitä kirjoitat, saati sitten muiden tekstejä...
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Tämäkin on aivan totta ja asiaa voi katsoa ainakin kahdelta kantilta. Varusteiden suuri paino voi asettaa myös rajoituksia sille missä kuvaa. Varusteisiin ja kuvauspaikalle pääsemiseen käytetyn rahamäärän suhde on ainakin näin harrastajan näkökulmasta myös huomioonotettava asia.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Kertooko se enemmän sinusta vai minusta, jos sinä et ymmärrä tekstiäni? Tarkoitin vaan sitä, että voivatko miljoonat amerikkalaiset olla väärässä. Juu, valitettavasti voivat. Se, että joku on jotain mieltä jostakin TV:ssä ja Afrikassa ei muuta maailmaa juuri sen enempää kun, että joku tuumii ihan samaa Ummeljoella. PS. Selvisikö se muuten, että jäätelöautoko sille tuo sitä filmiä sillä aikaa, kun se polttaa sikaria ja muut laittaa omia kuviaan eteenpäin?
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Ehkä sillä oli tarpeeksi filmiä niinkuin olikin, muistan tuon jutun. Oli varmaan kavereillakin tilaa biteille vaikka kuinka paljon mutta eivät vaan malttaneet olla räpläämättä vehkeitään, tehokkuusyhteyskunta nääks. Isoja herroja ei aina ja kokoajan saa puhelimella kiinni mutta rahvaan saa, jos tässä on sama asia kyseessä ,D
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen luontokuvathan pitää käydä parissa tunnissa ottaan, kuka siä ny kyttään rupeis ;-) saattaa vaikka virta loppua
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Niinpä, L. Torvaldskin on lopettanut puhelimenkäytön kokonaan. Eli nörteissäkin on eroja..
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Mutta hei... tuosta Afrikassa kuvaamisesta. Tuolla Pikselissähän oli artikkeli, kuinka pojjaat oli digikameralla säästäneet reissussa pienen henkilöauton hinnan, kuvaamalla digille, eikä filmille.... parin viikon matkalla. Alkaa olemaan jo sellaista tuloa, että pitäis varmaan ruveta ihan vaan kuvaileen Afrikan savanneilla ;D ;D Ps. tuo sähkö ei liene aurinkoisessa maassa enää ongelma, jos osaa oikeat laitteet etsiä.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen Mutta paljonks Afrikassa maksaa auringosta suoraan lataaminen?
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen jaa-a jaa-a, mutta paljonko mekaaninen kamera sitä tarvii? noei.. mutta kiinnostais kyllä toi pikselin artikkeli, voisko joku spoilata? millä IHMEELLÄ saa filmillä kuvaukseen meneen "pienen henkilöauton verran" rahaa?
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen No jos kuvaa kuten ilmaisella digillä... sanotaan vaikkapa 30-40 000 ruutua ;D Pojat tais kuvata jonkun lähemmäs 70k-kuvaa... en mä muista enään, mutta aivan älytön kuvamäärä se oli. 5€/rulla, 5€/kehitys..... tuleehan tuosta.
Vs: Järjestelmäkamera luontokuvaukseen ihan hyvä määrä. hauska varmaan selailla onnistuneet sieltä (montakohan?). kyllähän tietysti tolla tavalla laskemalla saa meneen rahaa. mutta kuka nyt kuvaa OIKEESTI 70k kuvia parissa viikossa, niin että niissä olis jotain järkeekin. turistivärinegoja saa paikallisesta ruokakaupasta 2e/rulla ja kehityksissä varmaan sais alennusta. MV-filmille kuvatessa kehitykset rodinaalilla olis kohtuu halpoja myös jne...