Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

jäljelle jäänyt

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana keija, 7 Kesäkuu 2005.

  1. keija

    keija

    306
    0
    0
    [​IMG]



    kitti optiikalla kuvattu canonin 350d kamera. =)
     
  2. Kuvassa on kivat elementit, mutta MV-käännös on huono. Kuva on tunkkainen, lisää vaaleaa päätä auki niin kyllä siitä ihan hyvä tulee. Keinun tankojen katkeaminen myös häiritsee omaan silmääni.
     
  3. keija

    keija

    306
    0
    0
    saa vapaasti auttaa tuon kääntämisen kanssa =) olen sätöstänyt tätä kuvaa 2päivää ja tullut jo sokeaksi sille. tässä linkki väri versioon : http://vapina.org/albums/album15/colloap.jpg kiikku valitettavasti katkeaa. kuvan olisi tarkoitus on tarkoituskin ahdistava ja surullinen, siksi poika hyvin lähellä kuvan reunaa lippalakkineen. kokeilin myös versiota jossa tilaa oli enemmin ja kuvasta tuli vaisu
     
  4. Toivottavasti keija et suutu kun otin vapauden muokata kuvaa itse. Itse kun olen sitä mieltä että mustavalkokuvissa pitää olla kontrastia ja reippaasti, sain tämänlaisen vaihtoehdon:

    [​IMG]

    Jaoin kuvan kolmeen osaan - poikaan, taustaan ja tuohon vaaleaan länttiin keskellä nurmea. Pojan pistin tahallaan tummaksi, kun taas tausta on vähän vaaleampi. Tuo nurmikon keskialue jäi mielestäni liian vaaleaksi, joten tummensin sitä hieman. Taustaan käytin enimmäkseen vihreää kanavaa ja poikaan punaista.
     
  5. Siinähän se on, näyttää hyvältä. En vain ymmärrä mitään tuosta kolmeen osaan jakamisesta, mutta ei se mitään. Hyvä kuva.

    Edit: Paitsi että nyt huomasin että poika on liian tumma suhteessa nurmikkoon, sekä pojan hartioilla on sumea alue, muutenkin poika irtoaa nyt liikaa kuvasta. Oisit wolf jättänyt jakamatta kolmeen osaan.
     
  6. keija

    keija

    306
    0
    0
    mainiota! saa muokata. kaipaankin vinkkejä ehkä opin itsekin vähän jotain tuosta käsittelystä! =)

    ainiin wolfie saanhan minä käytellä tuota muokkaustasi ? =) ei mitenkään julkisesti kuitenkaan vielä tässä vaiheessa valokuvaus uraani =D
     
  7. Anna mennä ihan vapaasti. Perin rojaltit myöhemmin ;)
     
  8. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
  9. Saako nyt äänestä suosikkiversioita?

    Kerolan säätö on paras, mutta tykkäsin kyllä alkuperäisestä pojan nurkkaanajosta. Keinuongelman hoitaisin pois rajaamalla siivun ylhäältä. Katkeaa kyllä silloinkin, mutta reilusti katkaiseminen on reilumpaa kun viipaleen poisjättö.
     
  10. keija

    keija

    306
    0
    0

    mutta kuinka ison siivun?
     
  11. Sinähän se pomo olet omassa kuvassasi. Kukin saa haihatella aivan mitä vaan ja kuvaaja silti päättää mikä on oikein. Eli ehdoton ja ainut oikea ratkaisu on katkaista ylhäältä niin, että toi poikkirautatukipuupätkäle jää just kuvan yläreunaan.
     
  12. keija

    keija

    306
    0
    0
    =) olen kyllä, mutta niin vasta-alkaja valokuvaajana (olen omistanut kameran vasta kuukauden) että hyvä kuvankäsittely ja ottamis tapa on aivan hakusessa ;) nappailen vain mikä näyttää kivalta
     
  13. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Jätetään tuollaiset tunnetilat angstiteineille, lapsen elämän kuuluu olla jotain aivan muuta ! \o/

    [​IMG]

    Tervetuloa kameralaukku.comiin! :)
     
  14. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Punainen rumasti puhki ja naama siinä rajoilla.
     
  15. keija

    keija

    306
    0
    0
    hah Nokku minkä ilmeen väänsit naperon naamalle :)
     
  16. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Sherlock, satureissöni+++ tuppaa tekemään tuollaista :)
     
  17. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Saturation 110% ei kyllä saavuta nyt mitään happy happy meininkiä. "Apua, olen tulessa ja naama rokolla". Toi alkup kuva oli sopivasti iloinen, ilmeisen "valmista" jälkeä 350 pukkaa.
     
  18. AMA

    AMA

    115
    0
    0
    Omasta mielestäni toi alkuperäinen värikuva on selkein ja muutenkin paras. Mustavalkoiset menevät helposti hieman sekaviksi.