Eka kuva RB:llä ja myös 6x7 formaatilla. Mallina RB. Aamulla nopea skannaus ennen töihin lähtöä skannerin omilla perussäädöillä. Tuota suhdetta rupesin katsomaan oisko se enemmänkin 6x7.5. Pitääpä oikein negasta mitata sitten kun olen pelipaikalla.
Niin, vetäsin suurimmalla aukolla joka tais olla f3.8 kun aattelin tota epäterävyysaluetta hiukan tutkailla. Nyt kun katson tätä tarkemmin niin voin todeta että tarkennus on väärässä silmässä ja tasotus heijastin ties missä. Katsotaan myöhemmin onko noi toiset ruudut sen kummempia.
Tässä on sitten aukolla 11. Tarkennus on hiukan lähempänä. Täytyy sanoa että siltikin hiukan takana on tarkennus. Joko uuden kameran tottumattomuutta tai sitten kameran ominaisuus.
Yritin hiukan säätää tähyslasia jotta tarkennus ei olisi niin takana. En vielä onnistunut. Huomenna otan asian uudestaan käsittelyyn. Itseasiassa siellä tähyslasin alla on neljä ruuvia josta saa säädettyä. Mä aloitin säätämisen niin että käänsin ruuveja 90 astetta. Vaikutus hyvin pieni. Huomenna käännän ruuveja 180 astetta ja katson uudestaan. En viitsi tämän takia uutta ketjua avata niin heitän tähän samaan ketjuun tolla mun RB:llä kuvattuja kuvia.
Nyt se on hiukan edessä. No tämä on ainut testiruutu. Pitäis ottaa useampi niin näkee paremmin. Hiukan voi palauttaa niin se on siinä. Skannaus meni överiksi kun palo puhki.
Aika jäykkä on tämä. Mutta kerkiää tarkentaa ja käydä välillä vaikka kaffilla. Kivasti meni kolme tuntia väsätessä. Jos huomenna vielä harjoittelee illan ja tekee yhden testiruudun niin se olis siinä. Sitten oikeita kuvauksia vaan kehiin.
Olipas äly juttu. Siis minkä pyyhin tästä pois. :kissing: Sanotaan nyt kumminkin että neljännessä RB- kuvassa on melko rivo vaatetus!
Pyyhi kaikki mielestäsi pois. Ai menikö rivoksi, vaatteet? Mä yritän tänään osua tarkennuksen kanssa kohden ja tota vaatetustakin voin muuttaa säädyllisempään suuntaan, eli ottaa kaiken pois niin ei oo rivo.
Se on totta että kun sopivasti läpi törröttää niin tulee mieleen kaikenlaista. Sä rivon pyyhit silmistäni pois, kuin totta kaunis uni olla vois. Runoilee ja laulaa vaan.
No mä laitoin sitten hiukan vaatetta lisää että ei ala käydä kuvat kuumina. Mutta nyt se tarkennus on kohdin. Kolme iltaa väsäsin ja sain sen kohdin. Olen tyytyväinen itseeni. Tästä on hyvä jatkaa oikeita kuvauksia. Ai niin ne tikkaat tuonne Veeran taakse, jäi muuten naapurin rouvalta. EDIT: Hiukan fotaroin.