Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Testiä tilt-adapterilla

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Epimetheus, 20 Tammikuu 2009.

1. Epimetheus

Epimetheus Member

375
    0
    16
  2. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63
    Vs: Testiä tilt-adapterilla

Nättiä kuvaa, myös värien kannalta, mutta noin pitkä tilttailusarja on kyllä vähän liikaa!

3. Epimetheus

Epimetheus Member

375
    0
    16

Totta, nuo alkaa puuduttaa aika nopeasti ja olen jo kyllästynyt koko härveliin ja saati sillä otettuihin kuviin.

4. Vs: Testiä tilt-adapterilla

Näkisin mielelläni kuvia myös itse aparaatista millä kuvat on otettu. Jos vaikka omaa viritelmää jaksaisi parannella.

5. FoucS

FoucS

36
    0
    0

Hienoja kuvia. Kuten myös muut sivullasi.

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Lievää uupumista matkan varrella tuli juu. Tuo efekti on metka monessa kuvassa -ainakin weppikoossa. Siitä tulee enemmän vaikutelma hätäisestä fotariturauksesta tai kehnoutta aiheuttavasta teknisestä viasta tallennusvälineessä. Kuvaussuunnalla näytti olevan vaikutusta. Alaviisto (kuva 19) näytti ihan kelvolta. Yläviistosta ei kuvia ollutkaan ensimmäistä lukuunottamatta. Sekin oli ihan kiva.

Voisihan tuota kokeilla siinä varsinaisessakin käyttötarkoituksessa -perspektiivin korjauksessa.

7. Epimetheus

Epimetheus Member

375
    0
    16
  8. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
  9. Epimetheus

Epimetheus Member

375
    0
    16

Voishan sitä, mutta mitäs hauskaa siinä olisi. Tiltillä ei muuten taida onnistua perspektiivin korjaus, vaan ainoastaan terävyysalueen manipulointi. Shift on sitten asia erikseen.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tilttiä ja siftiä. Minulle ei ole väliä millä kuvansa ottaa. Oli tos sarjassa muutama minun silmääni hivelevä kuva 1, 11, 16, 19 ja 22.

11. Vs: Testiä tilt-adapterilla

Tykkäsin, etenkin niistä kuvista joissa tilttausta oli vain häivähdyksen verran. Oikeastaan missään näissä efekti ei noussut päätarkoitukseksi, which was nice.

12. jamesch

jamesch

8
    0
    0

Hienoja kuvia! Ei ole liiemmin tullu nähtyä näitä tilt kuvia, mutta tuo miniatyyriefekti on kerrassaan mielenkiintoinen (kuvat 1 ja 11). Erikoisin kuva mielestäni 16. Ikkunat on hienoja.

Näkeekö tilt efektin jo etsimen läpi sellaisenaan vai aukeaako kuvan onnistuneisuus vasta ruudulta katsottuna?

13. Epimetheus

Epimetheus Member

375
    0
    16

Kyllä sen näkee ihan hyvin ainakin 5D:n etsimessä. Efekti on tosin hieman voimaakkaampi loppukuvassa kuin etsimessä tai kameran näytöllä ensin näyttää.