Vs: Kuva Kuorosta Hyvin onnistunut kuva tn hyvinkin pimeässä kuvaustilanteessa, josta huolimatta kuitenkin kohtuu terävä otos. Kuoroon olisi ehkä voinut antaa vähän enemmän valoa ja perusperiaatteena kaikkien kasvojen pitäisi näkyä, nyt yksi kuorolainen jää kanttokruunun taakse piiloon. Mutta kuvan tunnelma on hyvä ja harras, niinkuin kuorokuvassa pitääkin olla.
Vs: Kuva Kuorosta Tämä lehteriltä kuvaaminen on kyllä demokraattinen tapa ottaa kuorokuva, niin kaikki kuoron jäsenet näkyy saman verran.
Vs: Kuva Kuorosta Valo ei ihan näyttäisi riittävän reunoilla. Kruunu nostaa valollaan kivasti keskimmäisiä laulajia, mikä on puolestaan hyvä efekti. Sitten tosiaan yksi laulajista on valaisimen takana. Muuten oikein hyvä.
Vs: Kuva Kuorosta Kiitos kommenteistanne! Rohkaisevaa kuulla ettei heti tullut mieleen muuta tapaa kuvata kuoro kirkossa Valoa on vähän, kuoro liikkuu koko ajan (tai ainakin suu), esitystä ei voi häiritä ja kuvaus paikkoja rajallisesti... joskus mietin kannattaako näitä kuva esityksissä ollenkaaan ja keskittyisi vain harjoituksiin jos ne tapahtuvat samassa tilassa. Haasteena olen itse kokenut valkotasapainon, sitä ei suoraan voi korjata ettei kirkkoon tule kylmä, mutta ei voi jättää originaaliksikaan joka tappaa detaleja kuvassa (keltainen valo). Tämä kuva on kompromissi, jotta detaleja saa lisää mutta fiilistäkin jää vähän. Valoa kasvoihin vois lisätä PS:n avulla mutta oma tavite on saada mahd. nopeasti kelpo kuva ilman PS käyttöä...LR riittää monessa tapauksessa... Sommittelussa tosiaa yksi laulaja jää piiloon kruunun taakse... parvelta kuvaaminen on myös kompromissi mietin myös voisiko lattiatasosta saada kunnolllista kuvaa mutta esityksissä tarvittaisiin kunnoline zoomi tätä varten.... Kiitos vielä raadille!
Vs: Kuva Kuorosta Olkka hyvä vaan! Väritasapainon suhteen itse pistäisin päävalaistuksen mukaan kiinteälle asetukselle, jos nuo pikkutuikut poikkeavat siitä lämpimään päin ja tekisin ainoastaan pikkukorjailuja tasapainottamaan. Tässä kuvassa väritasapaino on ihan hyvällä mallilla, eikä kuvassa ole häiritsevällä tavalla poikkeavia valonlähteitä.
Vs: Kuva Kuorosta Kokeilin itse hieman muokata kuvaa, ja valon lisääminen paransi jo selvästi, aavistus varjojen nostoa toi hameet paremmin esille, mutta suurin murhe on se, että kuva on tehty liian pieneksi, terävyydestäkin voisin olla hieman eri mieltä, kuva on otettu ilmeisesti 43 järkkärillä ja terävyys on melko saman tuntuista koko alueella, mutta se oikea terävyys tuosta minusta puuttuu.
Vs: Kuva Kuorosta WB on mielestäni kuvassa ihan hyvä, jos sitä alkaisi kikkailemaan niin kasvojen mukaan tietty kannattaisi mennä että saa ne oikean sävyisiksi (se onkin sitten helpommin sanottu kuin tehty). Terävyyttä saa kivasti lisää ainakin nettikuvaan heittämällä photarista unsharp maskia vaikkapa amount 120 % / radius 0,3 / threshold 0