Vs: Itsevalaisua Mitähän sillä digillä ois saanut paremmin? Takatelkkarista heti kuvan näkyville? Eiköhän jukkis osaa valotusmittariaan käyttää ja saa kerralla ulos juuri mitä haluaa, joten en aidosti ymmärrä mitä etua sillä digillä olisi saanut.
Vs: Itsevalaisua Etkö ihan aidosti tiedä niitä etuja, vai haluatko nyt vain vedättää? Jos vedätät oli kommenttisi aika turha, ja jos et tiedä kannattaa hakea kirjastosta joku digikuvauksen perusteet kirjanen.
Vs: Itsevalaisua Vaikka oletkin itse itsesi nimittämä presidentti, ei tarvitsisi kuitenkaan käyttäytyä kuin kaksi vaalikautta virassa ollut, pikkaisen se virka hattuun käynyt- presidentti... Hyvät uudet vuodet. Digi digi, Higg
Vs: Itsevalaisua Ihan oikeesti mitä ihmeen kettuilua tämmönen on? Mä mielestäni vastasin asiallisesti mohikaanille. Jos se ei tiedä on minun turha opastaa kun en ole siinä niin hyvä, ja ohjasin kirjastoon. Jos asia on pelkää vedätystä asia on loppuun käsitelty ja sitä vedätystä on turha toistenkaan jatkaa. Taas mentiin henkilökohtaisuuksiin ja alettiin mollaamaan henkilöä. Valjojat sais puuttua tämmöseen henkilökohtaisuuksiin.
Vs: Itsevalaisua Ei toi mitään vedätystä ole. Kuvaan itse molemmilla ja itseasiassa melko paljonkin studiossa, vaikken niitä kuvia tänne postaakaan. En edelleenkään ymmärrä miten digi olisi tehnyt kuvasta paremman. Digikuvauksen perusteista en vastauksen usko löytyvän. Mutta kerro sinä ihmeessä se, jos vastaus on mielestäsi niin ilmeinen, että löytyy ihan perusteista. Mä väitän vastaväitteenä väittämällesi, et osaava kaveri (kuten vaikka jukkis) saa tällaisesta mv ruudusta paremman filmillä.
Vs: Itsevalaisua Tietenkin saat anteeksi. Kaikki me saamme sanoa sanottavamme ja se pitää vain muiden kestää. Kukaan täällä ei ole sellainen aktoriteetti valokuvauksen saralla että sen kommentit olisi ainostaan faktaa ja totta. Meidän kaikkien kommentit on vain meidän näkemyksiä. Ne saa olla toisten mielestä vääriäkin. Ei niitä kommentteja silti tartte arvostella. Jos tämä asia ei ole näin, voin todeta että silloin se on tämänkin foorumin lopun alkua. Jokaisen päivän murheet on syytä pyytää ja antaa anteeksi ennen auringon laskua että voisi seuraavan päivän aloittaa taas tyhjältä pöydältä.
Vs: Itsevalaisua Mäkö tuolla kommentilla väitän että digillä olisi tullut parempi? Väitän että digiä käytettäessä olisi pystynyt lopputulosta tutkailemaan ja viemään asiaa siihen suuntaan että siitä olisi tullut parempi ottamatta mihinkään tekniseen seikkaan kantaa. Eikös juuri saman seikan vuoksi on kautta aikojen otettu studioissa niitä polaroideja? Ei mulla muuta tähän asiaan ole.
Vs: Itsevalaisua Kaikki kunnia mallille, joka on uskaltanut iloisesti ja rohkeasti tulla esiin kasvovammansa ja irtokätensä kanssa. Kapa
Vs: Itsevalaisua Oon Juken kanssa vähän samoilla linjoilla, digillä valaistuksen hienosäädön olis voinut saada helpommin kohdilleen, noissa Qadroissa kun ohjausvalot ei toimi niinkuin studiosalamoissa pitäisi. Toki Polaroideilla homman sais hoitumaan, mutta käyttääkö kukaan niin nyt niinkuin niitä ennen käytettiin?
Vs: Itsevalaisua Mallille kannattaa antaa aina kunnia, ovat kullanarvoisia olemassa. Irtokäsi olisi liitetty sillä ketjussa kaivatulla hienosäädöllä, kujvatessa tai jälkikäteen koneella.
Vs: Itsevalaisua Mallit ainakin on mielissään kun on välittömästi jotain kotiin kannettavaa... Digillähän se halvemmalla hoituisi, mutta kun en tee tätä työkseni enkä muutenkaan rahasta niin järkeä ei tarvi käyttää
Vs: Itsevalaisua Kannattaa tarkoittaa jotakin ja mieluusti ei päinvastaista eri viesteissä. No sitten selkis ja siksi on helppo olla samaa mieltä että digi voisi korvata valaisimen puutteet. Kätösiin ei tarvittaisi voimakkaitakaan lamppuja nyt käytetyllä kameralla, mutta olisihan sentään jatkuva valo salamaan verraten poikaa.
Vs: Itsevalaisua En usko että tässä on haettu mitää viimeisen päälle viilattua, mitä digin kanssa olis voinu tehdä. Se tässä on hienoa (filmissä), että SE ON SIINÄ, eikä hirveesti muuta ihmetellä. VAPAUS.
Vs: Itsevalaisua Jos noissa Qadroissa olis ohjausvalojen tehot synkassa välähdysten tehoihin, niin filimimiehetkin voisivat säätää silmällä valaistuksen ja kontrastin kohdilleen. Nyt ohjausvalot ovat saman tehoiset mutta välähdykset eritehoiset niin jää vain arvailujen tai polaroidin varaan mitä filmiltä löytyy. Digillä olis voinut halutessaan hieman tarkistaa takanäytöltä.