Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Itsetehty kameralaukku

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jarsi, 31 Elokuu 2006.

  1. Jarsi

    Jarsi

    1
    0
    0
    En omista vielä kunnollista kameralaukkua, mutta olen alkanut väsäilemään vanhasta intin kaasunaamarilaukusta kameralle ja tarvikkeille sopivaa kuljetusysteemiä. Onko muita jotka ovat väsäilleet oman laukun? Mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon laukkua kasatessa. Olen kokeillut tavallista aaltopahvia itse kameralle tarkoitetulle taskulle, mutta se ei oikein pidä muotoaan. Pehmusteena olen käyttänyt vaahtomuovia.
     
  2. Rakentelin joskus takavuosina muutaman laukun. Sisustukseen käytin kankaalla verhoiltua umpisolumuovia. (routamatto - telttapatja) N 10 millinen umpisolumuovilevy toimii suht hyvin jäykisteenä-tukena ja pehmusteena.
    Itsetehdyistä on käytössä enää palkille väsätty kuljetusarkku/-laukku - kun sopivaa järkihintaista kaupallista ei ole tulut vastaan. Muissa laukkutarpeissa olen siirtynyt käyttämään kaupallisten valmistajien tuotteita (Lowepron reppu ja Tamrac/Tenba/Delsey/Aquapack) Mallistoissa on valinnanvaraa takuulla riittävästi ja laatukin tuppaa olemaan parempi kuin itsetehdyissä "virityksissä".

    PS. Jos laukku tuntuu liian kalliilta - niin kannatta sitä verrata hieman siihen kuvauskaluston hintaan.
    Yhden kolhun ja kamerakorjauksen hinnalla ostaa melkomoisen hyvän laukun.
     
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Itse väsäsin jostain pienestä adidaksen olkalaukusta kameralaukun. Laukkuun ei mene,kuin yksi runko,jossa kiinni lasi.. ja toinen opiska,jos uskaltaa antaa kolista. Väliin olen tosin yleensä laittanut kunnon laukusta lainatun irroitettavan välipehmusteen.

    Pehmuste on jotain vanhaa patjasta revittyä vaahtomuovia. Pari senttiä sivuilla (jokainen sivu ja pohja oma palansa) ja pohjalla jaksaa pitää tuon laukun kasassa. Muovi on vuorattu kankaalla.

    Oma tehdyissä on tietty fiilis,mutta mutta.. jos paljon rojua haluaa mukanaan kantaa, kannattaa varmaan suosiolla ostaa kunnon laukku! Kummasti tuolla vain pärjää.. useiten tuo oma tekemä on mukana kaupungilla.
     
  4. uneksija

    uneksija Member

    76
    0
    6
    Muistaakseni tälläkin palstalla vaikuttava Tareone esitteli joskus jotain vastaava viritystä, joka oli tehty juurikin vanhasta kaasunaamarilaukusta. Saattoi olla digicamera.netin puolella tai ehkä jopa valokuva.netissä, en nyt muista tarkemmin.

    Solumuovin luulisi ajavan asian pehmikkeenä.
     
  5. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
  6. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Suorastaan spektaakkelinomaisen vaikuttavan Tareonen artikkeli löytyypi miehen omilta myöskin melko vaikuttavilta sivuilta:
    http://www.pekola.net/?page_id=412
     
  7. motris

    motris Well-Known Member

    4 708
    703
    113
    Itse tein joskus H&M:n miesten olkalaukusta, telttapatjasta ja ilmastointiteipistä kameralaukun. Huonot puolet oli ne, että laukku turposi kameralaukun näköiseksi, eikä sitä uskaltanut oikein vesisateessa kantaa. Paremmaksi vaihtoehdoksi huomasinkin sitten verkkokaupassa tällaisen halvan kameralaukun. Tuntuu pitävän vettäkin ihan hyvin.
     
  8. kama

    kama

    94
    0
    0
    Olen viritellyt kaksikin kameralaukkua 350D:lle juuri tuon Tareonen idean innoittamana.

    Toisen tähän Redirecting...

    Ja vielä kokonaan vedenpitävän vaelluskäyttöön Ortliebin Outer Pocketiin: http://tinyurl.com/ob6gz

    Molemmat toimii pirun hyvin. Pehmusteena molemmissa on makuualustasta leikattuja palasia ilmastointiteipillä kiinnitettynä. Hyvin ovat kestäneet eikä kumpikaan juuri näytä kameralaukulta. Edellisessä 'buttpack':issa lisäksi hyvät hihnat joihin saa takin tai pienen jalustan kiinni. Sisäpuolella on sadesuojana toimiva kangas. Erilaisia halpoja armeijalaukkuja on tarjolla tässä varsin kummallisessa paikassa: Redirecting...
     
  9. Heh. Oma ensimmäinen kameralaukkuni oli myös Adidaksen olkalaukku. Minulla oli 5cm vaahtomuovia, jota liimasin kaksi päällekäin ja leikkasin siihen aukot kameralle pikkutelen kanssa, kahdelle objektiiville ja salamalle -kaikille omat kolot. Hyvin pysyivät, ei kolissut eikä varas tiennyt kamerakassiksi, kun kassi nimittäin oli unohtunut Oulussa kaveriltani uimarannalle moneksi tunniksi..
     
  10. eerojo

    eerojo

    1
    0
    0