Vs: Itse tein ja säästin Hyvää tilannekomiikkaa! Ensimmäisestä olen lukenut jostain. Taisi olla aurinkovoimalla seilaava huvivene. Näyttää tosin luotijunan ja sisävesilaivan risteytykseltä. Tuo jälkimmäinen on ilmeisesti kotitekoinen ruoppausproomu, joka todellakin näyttää siltä, ettei se pysy pystyssä sekuntiakaan, kun tuet poistetaan. Varmaan olisi, paitsi Karpolla asiaa, niin myös Norske Veritaksen alustarkastajalla, jos sattuisi paikalle
Vs: Itse tein ja säästin Pelle Pelottomia Suomessa riittää. Kaverilla on ihan hieno paatti, jonka on alunperin rakentanut itselleen lija-autojen koreja valmistavan yrityksen omistaja. Arvata voitte, että se on koottu pääosin linja-auton osista....
Vs: Itse tein ja säästin Ykkönen on periaatteessa keksintönä hieno ja huippumoderni. Oma sisäinen pellepeloton fanittaa ekologista vesiliikennettä joten purjeelle vaihtoehto on mielestäni ihan tervetullut. Ihan ekan kerran elämässäni suosittelen jonkun trendihörhön käyttöä teknisessä installaatiossa. Ihan varmasti joku hörhö pystyisi hahmottamaan pienillä tuunauksilla tuosta edes siedettävän näköisen.
Vs: Itse tein ja säästin Te puhutte nyt Jorma Ponkalan Aton veneestä, tuo eka kuva on jonkun tekemä "kopio" Atonista, oikeaa tietoa löydätte täältä: http://shalom.ponkala.net/pages/fi/profiili.php
Vs: Itse tein ja säästin Tuo vene on Ponkalan uusi asuntovene Shalom. Ei mikään halpa kopio Aton veneestä. Shalom laskettiin vesille viime syksynä. Aton oli vanha päivävene. http://www.pernionseudunlehti.fi/jorma-ponkalan-vuosien-uurastus-vesille Ponkala ei ole päivittänyt sivustoa. Veneen teko ollee tärkeämpi juttu
Vs: Itse tein ja säästin Ok, katselin kyllä Shalom'istakin kuvia, eipä ollut ulkoa kokonaisuudesta ja oletin, että Jorma pysyy suunnitelmissaan, eli pienoismalli oli hieman kauniimpi kaarevine laseineen ja kolmine isoine sivuikkunoineen. Tuo Shalom on kyllä hieno sisältä, hienompi kuin ulkoa, mutta eihän Jorma tuota ulkoapäin paljoa katselekaan Tavattiin muutaman kerran kauan sitten, silloin Aton oli uusi asia ja Jorma kävi esittelemässä meille polkupyörän ja veneen yhdistelmää - idearikas ja todella energinen kaveri, taitaa ikääkin olla jo 73v. Edit: Katsokaapa Jorman ja hänen vaimonsa kokoa tuolla ohjaamossa, vene on melkoisen iso ja tilava.
Vs: Itse tein ja säästin Ruoppaaja oli kuuleman mukaan jäännyt tuohon, kun yritys oli mennyt konkurssiin ja omistaja hävinnyt ulkomaille.
Vs: Itse tein ja säästin Vielä korjaus tuohon bussin osista tekemiseen, tuo vene on tehty Finfoam ydinaineena ja lasikuitua/epoksia molemmin puolin. Itselle oli yllätys, että epoksi ei liuota finfoamia kuten polyesterihartsi.