Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Itse tein ja säästin

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana drumdrum, 19 Toukokuu 2014.

1. drumdrum

drumdrum Member

146
    0
    16
    .

Liitetyt tiedostot:

• 2.jpg
      2.jpg
      Tiedostokoko:
      574,5 KB
      Katsottu:
      510
    • 1.jpg
      1.jpg
      Tiedostokoko:
      509,1 KB
      Katsottu:
      371
  2. niffe

niffe Well-Known Member

13 454
    564
    113
    Vs: Itse tein ja säästin

Hyvää tilannekomiikkaa! Ensimmäisestä olen lukenut jostain. Taisi olla aurinkovoimalla seilaava huvivene. Näyttää tosin luotijunan ja sisävesilaivan risteytykseltä. Tuo jälkimmäinen on ilmeisesti kotitekoinen ruoppausproomu, joka todellakin näyttää siltä, ettei se pysy pystyssä sekuntiakaan, kun tuet poistetaan. Varmaan olisi, paitsi Karpolla asiaa, niin myös Norske Veritaksen alustarkastajalla, jos sattuisi paikalle ;)

3. keegan

keegan Well-Known Member

8 662
    1 576
    113

Jeskamandeer miten ruma! Siis tuo ensimmäinen.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 222
    3 528
    113

Pelle Pelottomia Suomessa riittää.  Kaverilla on ihan hieno paatti, jonka on alunperin rakentanut itselleen lija-autojen koreja valmistavan yrityksen omistaja.  Arvata voitte, että se on koottu pääosin linja-auton osista....

5. Vs: Itse tein ja säästin

Ykkönen on periaatteessa keksintönä hieno ja huippumoderni. Oma sisäinen pellepeloton fanittaa ekologista vesiliikennettä joten purjeelle vaihtoehto on mielestäni ihan tervetullut.

Ihan ekan kerran elämässäni suosittelen jonkun trendihörhön käyttöä teknisessä installaatiossa. Ihan varmasti joku hörhö pystyisi hahmottamaan pienillä tuunauksilla tuosta edes siedettävän näköisen.

6. markku55

markku55 Active Member

7. J.A.K.

J.A.K. Active Member

2 581
    22
    38
  8. markku55

markku55 Active Member

Ok, katselin kyllä Shalom'istakin kuvia, eipä ollut ulkoa kokonaisuudesta ja oletin, että Jorma pysyy suunnitelmissaan, eli pienoismalli oli hieman kauniimpi kaarevine laseineen ja kolmine  isoine sivuikkunoineen. Tuo Shalom on kyllä hieno sisältä, hienompi kuin ulkoa, mutta eihän Jorma tuota ulkoapäin paljoa katselekaan ;)
    Tavattiin muutaman kerran kauan sitten, silloin Aton oli uusi asia ja Jorma kävi esittelemässä meille polkupyörän ja veneen yhdistelmää - idearikas ja todella energinen kaveri, taitaa ikääkin olla jo 73v.

Edit: Katsokaapa Jorman ja hänen vaimonsa kokoa tuolla ohjaamossa, vene on melkoisen iso ja tilava.

9. drumdrum

drumdrum Member

146
    0
    16

Ruoppaaja oli kuuleman mukaan jäännyt tuohon, kun yritys oli mennyt konkurssiin ja omistaja hävinnyt ulkomaille.

10. niffe

niffe Well-Known Member

13 454
    564
    113

Just' tyypillistä...

11. markku55

markku55 Active Member

Vielä korjaus tuohon bussin osista tekemiseen, tuo vene on tehty Finfoam ydinaineena ja lasikuitua/epoksia molemmin puolin. Itselle oli yllätys, että epoksi ei liuota finfoamia kuten polyesterihartsi.