Vs: Itis Mä vippaan tähän ketjuun kuviani Itiksestä, mestasta mistä me stadilaiset oomme pirun ylpeitä. Suurilla voimainponnistuksilla me ollaan kimpassa toi ostosparatiisimme bygattu. Siellä _on_ paljon muutakin tsiigailtavaa ja taivasteltavaa kuin nuo pleksit, joiden takaa aukeaa ihana ja söde Itis ! ITIS !
Vs: Itis Hienoja maisemakuvia. Mieleen tulee kuvien uudelleenjärjestely, jolloin estetiikan lisäksi tulisi ihmeteltäväksi outo näköpiirin sulkeutuminen ja pohdinta seuraavista askeleista katsojalle ja kohteelle.
Vs: Itis Mä en o ikinä budjannu Itiksessä. Mutta esmeks Vuosaaressa, Herzigassa, Kuliksessa, Sörkassa, Kalliossa, Alppilassa, Krunikassa jne. kyl oon ... ja vaikka missä, Stadissa. - Rauhaton Pikku Muuttofogeli
Vs: Itis Montakohan kertaa mä olen muuttanut... 18 kertaa elämäni aikana. Se on keskimäärin 2,28 v. per paikka...
Vs: Itis Mulla menee näköjään tällä hetkellä keskinmäärin 7 vuotta per paikka. Sama 7 vuottahan on se aika, jolloin kuulemma parisuhde on eniten katkolla... Higg
Vs: Itis Kiitettävää jos joku pyörii samassa kaupungissa kämpästä toiseen. Itsellä Keravaa, Vaasaa, Kuopiota, Forssaa, Helsinkiä ja Saloa listassa. Hmm, nopeasti laskien 15 kertaa muuttanut, mutta eipä se enää kiehdokaan...nykyisessä kämpässä 10v. Tai no, jos välttämättä pitäisi, niin mikä ettei pitäisi toista kämppää Roomassa ;-)
Vs: Itis Noh, mulla on Kajaani-Kuhmo-Vantaa-Helsinki-Espoo-Tuusula-Äänekoski-Naantali (lieköhän siinä kaikki...). Mutta siis jonkun verran. Ja jos mulla olis kämppä Roomassa, ei mikään valta sais mua ainakaan Saloon , saati Naantaliin... Ei edes Helsinkiin kuin vierailulle.
Vs: Itis Noo, Suomessa on puolensa. Ruisleivän lisäksi. Itse olisin mielelläni muutamassa paikassa, meinaan jos pitäisi olla 5 vuotta Roomassa, niin veikkaan että sen jälkeen ei olisi enää kotona missään. Juurettomuus on monilla todellisuutta. Suomi ei tunnu enää tutulta, eikä edelleenkään tiedä mitä ihmisten rivien välissä on muualla. Tosin eipä sitä tässä iässä edes yrittäisi, tajuta toista kulttuuria. Eihän sitä ymmärrä edes pohjalaisuutta. Mutta onhan tuota suunniteltu, vähän sapattia Roomassa. Tosin Firenzen vuokrataso vaikutti inhimillisemmältä ;-)
Vs: Itis Anteeksi epätarkka kommenttini, asustelin silloin aikoinani eri puolilla pääkaupunkiseutua ja olin töissä Itiksessä. Ahdistava kivikylä. nk. "matkalaukkulapsena" allekirjoitan tuon ylläolevan täysin. Muuttokertojen määriä en viitsi edes laskea, niitä on aikuisuuden ajaltakin ihan liikaa, teinivuosista puhumattakaan. Nyt ei enää ole tarvinnut muuttaa mitä pidän oikein hyvänä asiana. Sori Est että meni ihan OT löpinöiks tämä, alkuperäisen kommenttini tarkoitus ei ollut aloittaa mitään kotiseutu- ja muuttokertojen määrä keskustelua.
Vs: Itis Itäkeskuksen kauppakeskus. Piti käydä eilen, tiistaina, tuolla kauhujen temppelissä hakemassa uudet silmälasit. Otin muutamia kuvia. Kauheita kuvia. Kauhun kuvia. - Eero
Vs: Itis Hienoja kuvia. Jokainen niistä kertoo yhden erilaisen asian ostosparatiisista. Dokumentaarista antia: Minulle oli uutta, että ostoskeskuksessa on vapaana kamalia isoja koiria ja että patsaat on nykyään korvattu valtavilla paskakasoilla.
Vs: Itis Pidän näistä kuvista, etenkin ensimmäisestä ja viimeisestä. Omille verkkokalvoilleni on syöpynyt kuva pulsusta joka kylmän rauhallisesti kaivoi munansa esiin ja kusta lorotti Tallinnanaukiolta laskeutuviin portaisiin kun olin nousemassa niitä ylös. En kehdannut ottaa kuvaa. Näin muuten sinut Est, tässä eräänä päivänä Itiksen metrossa.
Vs: Itis Jahas Mun poikani oli nähnyt kanssa yhden lorottelijan tuolla Itäkeskuksessa kesällä. Se taisi pissiä just tuon taideklöntin juurelle, joka on toisessa mustavalkokuvassani. Ensin oli poika nähnyt kuseskelijan takaapäin ja luullut että se jostain syystä kastelee letkulla pystiä, mut siten oli -ikävä kyllä- nähnyt asian todellisen laidan. Onneksi se vain nauratti skidiä (tajus että harmiton deeku se vaan oli). Kyllä vois kusipaikat paremmin valita, silti, vaikka viinasta tykkääkin. Mä en (yleensä, joskus kyllä) "näe" ketään metroissa, skuruissa ja busseissa. Joskus ovat sukulaisetkin, kuulema, juoruilleet että onpas ylpeä jannu, kun ei tervehdi vaikka vastapäätä toljottaa. Olen vähän omissa maailmoissani usein ... Jonkun itämaisen nuoren naisihmisen kyllä muistan nähneeni yks päivä metrossa, hänellä oli mukavat silmät... Kiitos tosi mukavista kommenteista Matille ja Antille :} - Eero
Vs: Itis Tuo viimeinen kuvasarja on erinomaisen hieno reportaasi Itiksestä. Mä käyn siellä aika usein ja tuollaista siellä on, tai oikeastaan tuo Eeron kuvasarja paljastaa vielä lisää Itiksestä ja yleensäkin tuollaisista kauppakeskuksista. Muovia, krääsää, ylpeyttä, neuvoja 'kun ostat tämän, olet onnellinen', ihmisiä jotka elävät tuon kliseemäisen muovimaailman ehdoilla hakien sitä kautta hyväksyntää ja identiteettiään. Toisaalta noita kylmän kliinisiä, sairaalamaisia käytäviä tyhjinä, juuri sellaista kylmän kalseaa meininkiä, jollaiseksi mä koen tuon muovisen paskarkrääsämaailmankuvan. Ja Itis ei periaatteessa ole ollenkaan sieltä pahimmasta päästä. mäkin ostin sieltä uudet lasit ennen juhannusta silmäasemalta. Näissä on joku pielessä, aion käydä taas valittaan täällä paikallisessa liikkeessä, jossa on neuvottu myyjiä jollain kurssilla myymään tuotteita 'henkilökohtaisesti' - "No tässä sulle Jukka erikoistarjous, miltä ne tuntuvat päässä, Jukka, ne ovat hyvät, Jukka, kyllä nuo toisetkin ovat hyvät, Jukka, Jukka, Jukka Jukka." TJukka
Vs: Itis Mä kävin myös eilen itiksessä. Piti käydä miesten tiimarista pikaliimaa ja pankissa. Eniten siellä ehkä riipii hermoja ne ainaiset mukapirteät äänimainokset: "tule HETI liikkeeseemme pasaasin toiseen kerrokseen ja ota KAIKKI hyöty irti eduistamme". Hyviä kuvia taas Estiltä, eka ja kolmas taitaa olla minunkin suosikkini.