Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Heli, 12 Kesäkuu 2013.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Oottekos teettäneet noilla kirjoja?

Itselläni taisi olla jonkun vuoden takaa Ifolorilla tehty, mut se kastui ja muuttui entiseksi. Vieläköhän ne tekee ihan ok-kirjoja? Tekisin yhden nääs vieraskirjaksi näyttelyitä varten (kun sellainen on taas kerran edessä) ja toisen veisin sukulaisille ihasteltavaks.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

www.pekkapotka.com
    lue sieltä.
    T Jukka

3. Vs: Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

fotobuch.de -ja kyllä: softan saa englanninkieliseksi. Itse asiassa sama softa kuin ifolorilla...

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ja tätähän tässä ei kysytty.
    Sisälukutaito on katoava kansanperinne.
    Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
    Fotonetti.
    T Jukka

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Eläs sinä, Jukkis. Oskun vastaus on ihan hyvä. Saa sitä muitakin tarjota.
    Minä jo tässä hetken mietin ja taivun tässä kohtaa halvemman eli ifolorin suuntaan. Teen yhden ja jos tulee sutta niin teetän Fotonetissä uuden. Hyvin ehdin ennen elokuun loppua.

6. Vs: Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

Ettei sulla sattumalta ole se vanha tiedosto tallessa? Se sama softa niin voisi tehdä uusintatilauksen...

7. Vs: Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

Fotonetissä olen tehnyt. Ei valittamista - paitsi hinta toki voisi olla vähän edukkaampi.

8. Pan

Pan Well-Known Member

2 607
    1 320
    113

Fotonetin laadusta en tiedä, mutta Ifolorin kierreselkäiset kestävät katselua. Liimaselkäiset vähemmän.  Olen myös tykästynyt vaaka-A4 kokoon. Kuvatkirjaksi-palvelun saumattomat aukemaversiot ovat olleet laadullisesti parhaat käyttämäni. Mutta hintakin on sitten ihan jotain muuta.

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Öööö, en tiiä. Mun ulkonen kovis on niin sekasin, ettei sieltä tahdo löytyä koskaan sitä mitä sieltä etsii. Vahingossa löytyy kaikkea kivaa kyllä :D

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Jaah, minusta ne kierreselkäiset on ihan kuin vihkoja. Ei niitä mulle. Mulla oli se entinen veikkaan, että tollanen deluxe ja se oli ihan kiva ja riittävä. Sellasen ajattelin tehdä testiks nyt.

11. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Blurbia ovat kehuneet.

http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,73951.0.html

Blurb

12. Vs: Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

Etsi tiedostoja jonka nimi on *.dpp

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Kiitos, Osku! Se vanha löyty!!!

14. Vs: Fotonetti tai Ifolor (kaksi sopivan laadukasta kirjaa pitäisi tehdä)

Hyyvä! Vielä olisi täältä löytynyt vinkki *.dp ja *.pb tiedostoista ;-)

Jos tilaat ifolorilta niin siitä vaan, mutta jos päätyisit saksantuotteeseen, nin silloin yksinkertaisinta olisi asentaa heidänkin dessigner2-softansa, silloin tilaissysteemi osoittaa tietty heille. Mutta softa siis sama.

Edith: Paitsi että ei. Ifolor käyttää nykyisin eri softaa, vaikka nimi sama, versio joku 3.x Tuo Designer 2 ei osaa avata vimeisintä ifolor-kirjaani -harmiseni huomasin.

Moni kirjani on tehty Fotobuch-desingn center V6.5 -softalla, joka taas tekee *.fb -tiedostoja. Ja nyt hokasin myös että juuri tuo oli se "yhteinen" softa: sekä Ifolor että Fotobuch käyttivät ennen  Fotobuch-desingn center V6.5 / Fotobook-desingn center V6.0 -softia

Nnno, Saksassa on siis käytössä Designer 2.0, sillä varmasti saa auki Desingner 1.0:lla tehdyt kirjat, mutta joka tapauksessa heillä on tuki, että voi edelleen teettää kirjoja, jotka on tehty wanhoilla: eli Designer 1.0 ja Fotobuch-desingn center V6.5 -softilla.

Kysyin Ifolorilta onko heillä tuki vanhoille tiedostoille, eli pre dpp-tiedostoja, joita on siis fb ja fl.

15. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Jukan erittäin asialliseen vastaukseen voisin kylläkin kommentoida, että nähdessäni saksalaisen kollegani kirjoja Fotobuchin tekeminä, en epäröinyt, kenellä teetän omat vähäiset kirjani.
    Blurbia olen harkinnut sen kansainvälisen myyntikanavan (siis oman kirjan myynnin) takia, mutta mitä olen nähnyt tuolla tehtyjä, niin jäävät laadussa jälkeen saksalaiselle.

kapa