Tuonnimisen aivan loistavan opuksen on Thames & Hudson julkaissut niille, joita katukuvaus kiinnostaa. Luovassa 51 €, nettikaupoista (huomattavasti) halvemmalla. En ole vielä kokonaan saanut kirjaa luettua, mutta tänään huomasin, että hommaan liittyy myös projekti johon liittyminen saattaisi pitää sopivasti puuhassa (no title)
Vs: Street Photography Now Kiinnitin parisen viikkoa huomiota kirjaan sen tavattoman hyvän kansikuvan ansiosta. Pitänee tilata. Amazon.co.uk:sta saa muuten nykyisin kirjat postikuluitta Suomeen jos ostaa yli 25 punnalla. Hiukan hämmentävästi tuli priority/postin Kotipakettina (jakelu 14 mennessä) ensimmäinen paketti jonka tuona Super Saver -tilauksena tein.
Vs: Street Photography Now Ettei taas verrata sidottua pokkariin? Ehkä ei. (Tietäisi vaan miten Amazonista tilataan. Pitäisi olla kai luottokortti. Siihen se on ennenkin jäänyt. Electron vain löytyy.)
Vs: Street Photography Now Amazon.uk on ollut hyvä ja luotettava toimittaja. Ja paketit tulevat nopeasti, verrattuna suomalaisiin netti kirjakauppoihin. En ole mielestäni tilannut kuin normi postitoimituksena kirjat, postin lähetti tuo paketin ovelle tai jättää postilaatikkoon lapun jos en ole kotona, jotta kirja noudettavissa lähipostista.
Vs: Street Photography Now Jep, en ole. Itse asiassa olen yrittänyt tietoisesti välttää tekemästä ihan kaikkea netissä
Vs: Street Photography Now Se on semmoista, että kun netissä tekee kaiken, ei jää paljon muualla tehtäväksi. ;D
Vs: Street Photography Now Jep, siinähän se. Mukana on Parr ja Gilden, mutta myös ilahduttavan runsas joukko tekijöitä joista itse en ollut kuullukaan - vaikka sehän ei mitään todista.
Vs: Street Photography Now Olen tavannut Gildenin Lahdessa, piti meille oppitunteja. Oli se aika hukassa Lahdessa, kun sen piti lähteä meille näyttämään "how I shoot". Hyvä ettei tullut turpiin tai käsilaukuista, ihmisiä todella häiritsi se kuvaaminen. Yksityisyyden ja rauhan loukkaamista, pelästyttämistä. Siihen aikaan metodi hänellä tosiaan oli laajakulma Leicassa ja salama toisessa kädessä, sitten kävelee muina miehinä jalkakäytävällä ja alle kahden metrin päässä kohteesta yllätyshyökkäys, usein kyykkyyn kuvattavan jalkojen juureen ja kuva on otettu. Sanoi myöhemmin että oli avartavaa kuvata täällä ja myönsi ettei metodi ollut yhtä toimiva kuin Nykissä. ;D
Vs: Street Photography Now Kiitos jesalonen vinkistä. Olen lomaillut muutaman päivän Roomassa ja kuvaillut kadun elämää. Juuri tänään mietin, että pitäisi hommata joku hyvä kirja kautukuvauksesta. Ja sieltähän se vinkki tulikin. Tässä vähän Rooman tunnelmia:
Vs: Street Photography Now Flässillä päin pläsiä ! Kunnon paparrazzi meininkiä. on mulla hiukka eri käsitys toimivasta street kuvaamisesta: "Fundamentally what I photograph is a picture of me... mental picture !?"