Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Isot kuvat?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana kostaja!, 19 Heinäkuu 2006.

varmaan jonnin verran vatvottu aihe, mutta.
    Nyt kun ifi on lopettanut pro kuva palvelun niin mistä tilaatte isot kuvat? 50-75cm yms.?
    Onko halpaa ja hyvää "nettikauppaa" suomessa enään olemassa?

1. www.eiri.fi

Ja turhaan rupeetten höriseen niistä profiileista... siellä koneessa on tulostuprofiiliin kääntö, eli sitä ei tarvi tehdä itse.

2. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Onko Eiristä käytännön kokemuksia vai nettisivuilta luettua?
    Pitäsi jottain laittaa tilaukseen kohtapuolin.

3. Anonymous

Anonymous Guest

Onko sulla Tipe kokemuksia Eirin isoista kuvista?

4. Muutaman ison kuvan olen teettänyt Eirillä ja ne näyttivät mielestäni hyviltä. Ainakin niin hyviltä kun niistä tiedostoista saa. Ne kuvat menivät myös pohjustukseen, mutta se tuskin vaikuttaa asiaan. Muistelen vaan, ettei olisi ollut erityisen edullinen.

5. Anonymous

Anonymous Guest

Mun mielestä 9,95 € on edullinen hinta 50 x 70 cm kuvasta.

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Oliko Valtsu vertailukuvaa Ifiltä?
    Muakin toi 50x70 kiinnostaa. Siihen menee kolme panoraamaa samalle 50 leveenä.

7. Varmaan pohjustus sitten maksanut jonkun verran. En kyllä muista edes hintaa enää. En myöskään verrannut rinnakkain minkään muun lafkan isojen kuvien kanssa, muistan vaan olleeni tyytis kuviin. Muutaman pikkukuvan taisin tehdä samoista kuvista Zoomissa. Sävyt tuntuivat olevan erityisen hyvin tallella Eirin isossa kuvassa. Paperille laittaessahan dynamiikka tekee taas uuden voltin ja vedostuskuviin kannatisikin tehdä toisenlainen säätö kuin näytölle. En ole kyllä varma olisko pohjustetut kuvat tehty paremmalle paperille vai ei, oli suht kiiltävää ja kiiltävässähän on parempi dynamiikka. Nyttemmin olen jo antanut kuvatkin pois, niin ei auta kaivella arkistojakaan. Lisäksi nuo kuvat olivat aikansa ikkunassa ja saanet sillä aikaa osuuden "aurinkohoitoa".

8. 10 kpl 20x30 kuvia sieltä kuvia, kun tuo koulukuva on kiinni heinäkuun ja ihan OK matskua on.. ei häpeä ainakaan IFI:n vastaaville, eikä tuolle koulukuvallekaan.. jonka laatu on erinomainen. Nyt eilen tilasin yhden 30x40 kokoisen ja 2kpl 70x50 ja 20kpl 20x30 kuvia lisää. MV-hommia en ole kokeillut, mutta tuleepahan nekin nyt testattua rgb:llä ja grayscalella 20x25 koossa samasta kuvasta.

Tare voi tulla kattoon 70x50 vedoksen jos rehvataan jossain välissä, kun 29-30. päivä vietän aikaani Hesassa. 29. päivä on aika kiirus, mutta 30. päivä siin päiväsaikaan voi löytyä tilaa schedulesta hetki.

Ps. pahaat negat ja diat on toistaiseksi tulleet sieltä, myös erikoiskehityksellä... ei oo JP:t tai muut vielä voittaneet tuota pölytöntä ja sormenjäljetöntä laatutyötä.

9. www.fotonetti.fi
    50*75 kuvia siel ei oo, mut useamman kymmenen 20*30 oon siellä teettänyt. Punaisesta väristä ei saa niin leiskuvan punaista paprulle ku mitä on kuvissa =) "Muutoin" ihan kelpo jälkee. Kohtuu edullinen ja kuvat tulee todella nopeasti.

10. Kas vain, mielenkiintoista. Eirin 70x50 rajaa kinoa kyllä vähän, mutta pakkohan tuota on koittaa.."Tulostimen tarkkuus on 254 pistettä tuumaa kohden" joten sama tarkkuus kuin Ifilläkin oli.
    Kiitoksia vinkistä

11. Vs: Isot kuvat?

Suuremmat tulosteet tilaan itse Turun Sanomilta.
    En ole sen suuremmin vertaillut kun olen ollut laatuun tyytyväinen.
    En ole myöskään valokuvapaperille tulostanut vaan paksummalle paperille
    ja kankaalle.
    Mattapintaisen A2 kokoisen julisteen tulostaminen maksoi muistaakseni 7.5.

Tyytyväinen olen ollut toimitusnopeuteen ja palveluun.

12. JuhaH

JuhaH

92
    0
    0
    Vs: Isot kuvat?

Tilasin pari isoa kuvaa Eiriltä. Kuvat olivat hieman seepiaan sävytettyjä MV-kuvia ja ainakin sävytyksen puolesta onnistunut lopputulos. Mattapinta ei ole ihan niin hieno kuin IFI:n kiiltävissä kuvissa oli, mutta ajaa asiansa. Leikkauslaatu jätti toivomisenvaraa, eli mattoveitsellä oli töitä ennen kuin kuvat menivät 50x70 kehyksiin, muutenkin reunat olisivat voineet olla siistimpiä. Parista kohtaa olivat jopa hieman rypyssä (jälki näytti siltä, että leikkuri oli joko luokattoman heikkolaatuinen tai sitten teroituksen tarpeessa). Kuvien kontrasti oli vaatimattomampi kuin ruudulla, mutta tämä voi olla ihan monitorin kalibrointikysymys. Ero ei kuitenkaan ollut kovin merkittävä. Ihan ok laatua ainakin hintaan nähden noiden parin kuvan perusteella, mutta edelleen on ifin kiiltäviä vedosteita ikävä.

13. hsm

hsm Member

842
    0
    16

Niin minäkin. Eiri lähettää kuvat aivan liian ohuessa ja aivan liian lyhyessä pahviputkessa. Pahviputken päät on taitettu sisään (Ifi käytti muovikapseleita) ja taitos oli rutannut kuvarullan päädyt. Liian tiukka rullaus taas oli aiheuttanut kuvaan pitkittäisiä taitoksia. Uuusintaan meni, saa nähdä kuinka monta kertaa.

14. JPu

JPu Well-Known Member

5 458
    202
    63

Aika järkkyä kuulla tuollaisesta kohtelusta, kun niistä kuitenkin kehdataan pyytää rahaakin..

Itsellä kävi kerran niin, että teetin Ifillä siistit ja kaikin puolin onnistuneet vedokset mallille hänen toivomassa aika isossa koossa. Kun sitten vein kuvat hänelle, niin se pentele taitteli valokuvat kylmän viileästi ensin puoliksi ja sitten vielä puoliksi kun ei muuten mahtunut kassiin.... Ei hemmetti, tuossa kohdassa meinasi päästä itku :(

15. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48

Hah hah.. :DDD

16. RB

RB Well-Known Member

9 393
    1 257
    113

Color-Kolmio lähettää isot kuvat suorana pahvien välissä. Postin jäljiltä ne tulevat suorana tai taitettuna ihan zäkän mukaan. Joskus on homma mennyt hyvin....kunnes onneton postinkantaja on taivuttanut kuvan sopimaan postilaatikkoon:( sen jälkeen uusintatilaus ja korvausvaatimus postille ja lopputuloksena oli uusi kuva maksutta Colorilta ilmaiseksi ja postilta palautus maksetuista rahoista:))) kerrankin oli kuvat halapoja.