Taitaa noille isoille negoille olla suurennuskoneet kovin kalliita ja aika harvinaisia, vai kuis on? Pamahti päähän taas ihan hullu idea. Aattelin kysyä taas viisaammilta ennen kun alan kantamaan rompetta pimiöön kokeiluja varten. Onko kukaan kokeillu käyttää piirtoheitintä suurennuskoneena? Kokemuksia saa kertoa jos kokemusta tai asiasta kuultua on.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Ainakaan suoraan se ei toimi, periaatehan on sama.. mut siinä on fresnel linssi valonlähteen päällä ja ne urat näkyy heijastuksessa. Toinen ongelma on se heikkotasoinen linssi... kokeilin heijastaa 8x10" diaa sellasella, ja jäljessä ei ollut hurraamista. Ei noi suurennoskoneet niin kalliita ole, yleensä lähinnä hankalia löytää.. mut jos löydät koneen niin luulis ~300e irtoavan. Eivät ole kalliita siksi, että ne on suuria koneita ja yleensä jos joku myy.. se lähinnä haluaa päästä eroon siitä.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Yritin myydä hätäpäissään jossain vaiheessa 5x7 konetta n 300 e laseineen,ei yhtään yhteydenottoa.Nyt tilanne on rauhoittunut kun hommasin 5x7 fieldin vuosi sitten. t Kimo
Vs: Isolle negalle suurennuskone Kuis isoa kaipaat? Onhan tuolla myytävänä yksi DeVere jolla hoituu kinosta 4x5" laakaan, kunhan vaan on negapidikkeet. Itselläni on sellainen työn alla, kunhan sille löytyisi vaan sijoituspaikka Helsingistä Malmilta.
Vs: Isolle negalle suurennuskone 4x5 on mulla toi kamerani että siinä mielessä sen kokoinen olis hyvä.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Kävin just katsomassa tuota myynti-ilmoitusta ja siinähän onkin tuo valoboksi ainoastaan keskarille et joutuis ostamaan isomman valoboksin vielä. Mä sain täältä ostettua omaani Deveren oman väripään, jolla hoituu kinosta 4x5" asti. http://www.kameralaukku.com/portal/inde ... 933.0.html"]http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,85933.0.html Tai sit rakennat itse, kun sulla tuntuu olevan välineitä, aikaa ja kädentaitoja.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Joo ehkä pitää jotakin ite väsästä joskus. Kiitti vinkistä. Pimiötouhut mulla etenee hyvin hitaasti. Se on aina silloin kun on ylimäärästä aikaa niin sinne meen mököttämään. EDIT: Kyllä mä tota piirtoheitin jutskaa meinaan joskus kokeilla vaikka tulis ihan paskoja kuvia. Sen verran pelle peloton pitää olla.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Mitäpä jos siihen piirtoheittimen päälle laittaisi mattalasin. Poistaisiko se niitä renkaita? Sellaisen mattalasin hioo helposti, vaikka isommankin.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Siin on muitakin ongelmia, kuten että se valaisee koko huoneen samalla... tietty siihen vois palkeet heittää päälle, aika isot ja kalliit palkeet. Kyl tos enemmän ois ongelmia kuin hyötyä, käytännössä siitä hyötyis sen valonlähteen verran.. jonka ympärille pitäis rakentaa se suurennoskone.
Vs: Isolle negalle suurennuskone No huoneen valaisun poistamiseen mulla oli yksinkertainen konsti kun teippaa kaiken muun heittimesta piiloon ja jätää vaan negan kokoisen aukon. En tiedä toimisko.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Varaas Juke lauantai 7.12 vapaapäiväksi ja mee Tampereelle, siel on ainaskin mun 1200 Durst huudettavana Kameratorin Hyväntekeväisyys huutokaupassa, saat samassa tehdä HYVÄÄ. ps. Varaa sit ainaskin farmariauto tai mieluummin paku mukaan, se meinaan on aikas iso. t. Jaakko
Vs: Isolle negalle suurennuskone Olen tuon päivän jo varannu. Mutta nyt en muista minne olin menossa. Ai niin, nythän mä hokasin oon Tampereella jossakin vanhojen kameroiden tapahtumassa. Juu olen siis tulossa tuonne mutta en taida nyt sitten kuitenkaan hommata isolle negalle konetta. Yritän pysytellä kinossa ja kuuskutosessa. Isommista negoista jatkan pinnakkaisten tekemistä.
Vs: Isolle negalle suurennuskone Täällä laukussa on ollut jo kaksikin 8x10" suurennuskonetta myynnissä, huomionarvoista oli se että KTO joutui myymään konettaan pitkään ja hartaasti, mutta nyt tämä toinen meni kuin kuumille kiville, itsekin olisin ostanut sen jos olisin ehtinyt