Mä tykkäsin suurimmasta osasta. Tarpeeksi rösöä, menoa ja meininkiä. Varsinkin se Broad Street:llä?? otettu kuva missä taksi on juuri ajamassa kuvasta pihalle.. Taisi olla kolmas ylhäältä Myös se setin ainoa mv on mun mieleen. Hyvä rytmi ja geometria. Ei haittaa pätkääkään vaikka kuvasta ei terävää kohtaa löydy... On kyllä oikea streetkuvaajan unelma toi paikka! Kai sä kävit Adoramassa tai B&H photossa tekemässä kalusto hankintoja?
mä en nyt jotenkin löydä sitä tunnelmaa näistä kuvista, minkä toivoisin löytyvän. Jotenkin tyhjiä, merkityksettömiä. Liikaa informaatiota, olematta kuitenkaan kovin kiinnostavia informatiivisessa mielessä. jotenkin jää sellainen fiilis, että vaikka on uskallettu kuvata, niin ei olla uskallettu keskittyä tarpeeksi kauaa. tuli aika negatiivissävyinen, tarkoitus ei ollut mitenkään mollata.
Hiukan ovat turistiräpsyjä niinkun sanoit,osa kyllä aika kelvollisia "raakakopioita" eli pienellä työllä olisi osa kuvista parantunut. Värimaailman (harmaa kalvo) ja terävyyden korjaaminen olisivat olleet paikallaan.
Harmaa kalvo? Mun töllöiltä katsottuna nää näyttää harvinaisen hyviltä ja värit luonnollisilta. Nettikuviksi siis. Pitää nyt uskoa näyttöjä kun vasta eilen tuli kalibroitua.. Muutamassa kuvassa näkyy kyllä savusumua mutta se kuuluu tuolla asiaan..
Tuossa 6. kuvassahan on vähän HC-B:n 'ratkaisevan hetken' meininkiä. Rajausta ja rawia vaan edit: 5.kuvassa
Enpä ole käynyt Isossa Omenassa, mutta näistä välittyy se fiilis jonka arvelinkin siellä olevan (telkun, elokuvien ja muiden räpsimien kuvien perusteella). Valotus on mennyt joissain äärivaloisuusero-paikoissa turistikuvanomaisesti persielleen, mutta silti en pitäisi settiä huonona.
No, minä odotin samaa myös. Tuli mieleen, että joko taas sieltä joku kuvaaja on juossut henkensä hädässä ahdistelevia, sananvapautta rajoittavia vartijoita pakoon.
Se, mika minusta tuolla on oleellista, on 'elamaa suurempi' mittakaava, ei oikein hyvin vality kuvista. Muuten kiinnostavan vilisevia kuvia.
Taidan kommentoida kuva kuvalta, että kerrankin tulisi itsekin sanottua jotakin vähän järkevämpää kuin one-linereita... Ensimmäinen kuva tuntuu hätäiseltä, tyyppi on kääntyneenä juuri poispäin. Kuva olisi kaivannut katsekontaktia tai ainakin tuon miehen kasvoja enemmän kameraan päin. Toinen kuva on ylivalottunut ja vaikka hautakivet olisivat jollakin tavalla tärkeä turistinähtävyys, se ei välity kuvasta. Kolmannessa on jo jonkin verran Big Applen tunnelmaa, korkeita rakennuksia ja takseja toisensa perään. Taksin liike-epäterävyys tuo kuvaan mielenkiintoa. Samaten seuraava neljäs kuva on fiilikseltään nykkiläinen, liike-epäterävyys tuo esiin ihmisten kiireen. Toisaalta tytöstä ei saa selvää, onko hänellä katsekontakti kameraan vai ei... hieman skarpimpana hän olisi tämän kuvan juttu. Vastaavasti viidennessä kuvassa juokseva mies on se juttu, mutta muuten kuva on hieman sekavahko. Taki on ajamassa juuri miehen ylitse... Kuudennessa lippukuvassa vinous on hyvä idea, mutta sommittelu tökkii jotenkin, kuvan yläosa jää kovin tyhjäksi. Seitsemäs MV-kuva toimii varmaan parhaiten juuri tällaisena, mutta en oikein löydä siitä mitään ideaa. Kovin on pehmeä joka puolelta. Viimeinen asemakuva on mielenkiintoinen, mutta siitä olisi saanut paremman parilla pikkujutulla. Ensinnäkin lievän perspektiivivääristymän voisi korjata ja lattiaa olisi voinut olla näkyvissä enemmän, nythän sit äei näy juuri yhtään. Yläosassa ei ole paljon mitään ja sommittelun vuoksi alaosan ihmisiltä on leikattu jalat pois nilkasta alaspäin. Et ollut näköjään ainoa kuvaaja, toisen kuvaajan huomaamiseen meni hetki aikaa. Kuten Tare sanoi, niin osa oli vähän hätäisen oloisia. Kaupunki on jättimäinen ja varmasti siellä riittäisi kuvattavaa vaikka miten... parhaimmistoa olivat mielestäni taksi- ja ihmisvilinäkuvat.