Räpläsin nuo samaan ruutuun, kun paikka ei vaihtunut, mutta härveli kasvoi hiukan suuremmaksi Eron kyl huomaa... jos oikein tarkkaan kattoo!
Mitähän olis tuon "pikkukoneen" pilotti tehnyt kun taivas olisi yht'äkkiä pimentynyt ja tärykalvot lepattanut Joskus pentuna kesäaikaan tuli mentyä lentokentän päähän selälleen huilaamaan. Siinä oli samanlainen fiilis kuin noissa kuvissa. Nykyään on tiukasti aidattua aluetta
Ryssien Antonov. 80-luvun ylpeys. Maailman suurin lentokone! Voiko sillä vielä lentääkin vai mistä oot kuvan haalinut?
On se hirmunen! Vertaus pieneen koneeseen samassa mittakaavassa vaan kasvattaa Antonovia. Miltähän näyttäis Airbus'si Antonovin rinnalla? Hienosti tehty mielenkiintoinen kuva.
Kiitoksia kommentoijille! Isoin se oli aikanaan ja suuri se on edelleen Ja lentää niitä montakin EFHK:llekin vähän väliä, eikä sama kone, vaan useampi eri.. Toi on aika ihme härveli, näyttää kuin se ei voisi mitenkään lentää ja silti täydellä lastilla se irtoaa kiitotiestä ihan kevyesti jo ennen puoliväliä... Sotavehkeeksi tehty, ei tartte niin pitkää, eikä tasaista alustaa lähdolle, peltokin kuulemma riittää, eikä oo väliä onko kynnetty vai ei Väitti tuollaisen lentäjä... Saattoi olla kyl propagandaakin tuo peltojuttu, mut lähtökiidon olen nähnyt itse
Niin minulle ei käynyt selväksi oliko nuo koneet oikeassa kokosuhteessa toisiinsa tuossa kuvassa? Hillitön möhkäle tuo Antonov silti on. Ja kun venäläinen laite on kyseessä niin voi olla että toimii paremmin perunapellosta kuin normaalilta kiitoradalta..
On ne. Kuvan suurin harha tulee siitä, että ne lentävät samalla korkeudella ja nyt kun ne on editoitu samaan kuvaan, niin saab 34 tavallaan pitäisi olla tuon antonovin sisällä. En tehnyt niin vaan, nyt näyttää, että saabi olisi alempana.. Tuo saab 34 on tosiaan niin pikkuinen matkustajakone, että sen runko on saman paksuinen kuin antonovin moottori
Herrajjestas. Mä en pitäny tätä kuvaa minään ennen kuin alko tulla tekstiä ja tarinaa, kas kun en välitä lentsikoista tuon taivaallista. Mutta nuo jutut, ne tukevat kuvaa niin hyvin, että tästä tuli mielenkiintoinen.
Hyvä lajikuva. Biologit on hyviä eläinkuvaajia, bodarit hyviä bodauksen esittäjiä... Kyllä se aiheen tuntemus aina antaa syvyyttä kuviin niin epäreilulta kun se tällaisesta tyhjäntoimittajasta tuntuukin.
Thanks vaan, Helille kans Käytiin eilen yhden projektin tiimoilta toisella lähsetymislinjalla yhden lennonjohtajan kanssa ja otin pari potrettia siinä samalla: RWY 15. Sieltä se tulee, aika alhaalla tulee.... Edellinen piti niin hirveetä meteliä, et oli jos suojeltava kuuloa Rohkeesti vaan katse kameraan, kuuloa suojelematta.. Samalla sain näihin kuviin sitä syvyyttä ihmisen muodossa Emekin sitä aiemmin kaipaili, et nyt "var so god"
Ja jos jotakuta kiinnostaa nin tässä ois juttua siitä isommasta: Antonov An-225 Mriya - Wikipedia Onkos tuota koskaan näkynyt Helsinkivantaalla?
Tietääkseni ei ole käynyt, niin kun ei ole käynyt Airbussien suurinkaan A380, vaikka sille on asemalla jo tehtynä ona paikoitusruutu Tästä Airbus A380, suurimpaan matkustajakoneeseen linkki Toi 124-100:kin on tosiaan aika iso siipien kärkiväli yli 70 m, korkeus 20 m jne.. pitää melkein seistä vieressä että sen oikein oivaltaisi.. Pistänpä tähänm jatkoksi vielä pari kuvaa
Kuvilla on tärkeä hyöty siksi, että harva ihminen on nähnyt lennonjohtajaa. Ne ovat ihmisten mielessä jonkinlaisia abstraktioita, kenties ne ovat valkoinen virkapuku päällä olevia vakavia, kummallista koodia puhuvia ihmisiä. Kuva valottaa lennonjohtajien todellisuutta ja hyvänlaatuista tavallisuutta. Heistä saisi varmaan mielenkiintoisen kuvaprojektin (lennonjohtajan päivä), niinkuin tietysti kaikista muistakin lentokentän ammattiryhmistä.
Kas kas, tuttu likka jonka nimeä en kyllä tähän hätään enään muista. Aikoinaan korjailtiin ah niin ihanan jasmiinin tuoksuisia lentsikan vessoja samalla työmaalla. Toi Antonov on aika veikeän näköinen lentoonlähdössä. Kuten kuvasta näkyy niin siivet roikkuvat. Kun se rupeaa keräämään vauhtia niin nostovoima vaikuttaa ensin siipiin ja ne nousevat lähemmäs vaakatasoa vaika kone ei ole vielä lähelläkään maasta irtoamista.
Kyllä olen kateellinen JPu:n duunista. Mikäpä sen kivempaa ku katella lentskareita kaiketpäivät ja ajella kiitotietä edes takas. ;-)
Ei ole käynyt missään pohjoismaassa. Viime syksynä oli jo tulossa suomeen mutta viime tipassa muuttivat plaanin Islantiin.