Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Iso kameralaukku

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Heli, 2 Syyskuu 2005.

Ela hupaja, tahallanihan mä.
    Syö kuokka ja Jussi!

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Minä mikään ihmissyöjä ole!

2. JPu

JPu Well-Known Member

5 484
    225
    63
    Tuosta olen kokemuspohjaisesti ihan samaa mieltä. Se helkutin reppu on aina selässä kun sieltä jotain tarvitsee. Kun repun laskee päivän kuvauskierroksella sadannetta kertaa selästä ja heittää takaisin, niin ajatus tavaroiden kuljettamisesta selässä muuttuvat synkäksi. Laukku on monin verroin kätevämpi, paitsi kuljetusvälineenä taipaleilla joissa repusta ei tarvitse tavaraa koko ajan.

Kun isoa laukkua raahaa koko päivän alkaa siihen tahtoa pyörät ;)

--- Kummassakin on puolensa. ----

Sitten on vielä jalustan kanto-ongelma, kun se usein on kiinnitettynä joko kassiin tai reppuun tekee kokonaisuuden kuljettamisen entistäkin huonommaksi ja epävakaammaksi. Erityisen huono tilanne on, jos kamera roikkuu kaulassa, selässä on reppu ja jotenkin olkapäällä hihnassa jalusta. Jalustalla on silloin taipumus kolista kameraan ja polviin ja joka paikaan :(

Aihetta paljon pohtineena olen itse päätynyt valitoihin:
    - Reppu, jossa on vähiten jatkuvasti tarvittavaa tavaraa, objektiiveja, ruoka yms.
    - pienehkö laukku, johon saa kameran (tai kaksi) ja muutaman objektiivin, sekä jalustan kiinnittäminen selässä olevan repun kylkeen.

Muistaa kuitenkin kannattaa, että kun kuvaa jotain, vaikka kamera olisi kaulasta/laukusta otettavissa, niin reppu kannattaa laskea selästä maahan, muuten se haittaa kuvanottoa huonontamalla tasapainoa ja hankaloittamalla liikkumista polvelle yms. jolloin helposti tulee kuvattua vain pystyssä seisten.

3. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Toistan. Mulla on sekä reppu että laukku ja vihaan niiden molempien kantamista yhtä aikaa. Jalustaa ei saa kiinni kumpaankaan, joten sekin vielä kaiken kukkuraksi. Mitä ratkaisuksi muuta kuin iso reppu jonka kanssa voi kulkea missä vai toisaalta, pitäiskö lopettaa koko valokuvaus, jottei noita rojuja tarviis kanniskella.

4. peet

peet Member

764
    0
    16
    Palkkaa kantaja.

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Noku ei näillä kuvauksilla vielä niin paljoo rahnaa tehdä :p.

6. peet

peet Member

764
    0
    16
    Tee provikkasopimus. ;)

7. Osta digipokkari, laita se taskuun. Jää kädet vapaaksi kaivaa repusta eväitä, ja saat vielä uskomattoman syvyysterävyyden käyttöösi;)

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    En halua. Digipokkarin tuloksista ei saa tekemälläkään panoraamaa, varsinkaan seinälle ripustettavaa eikä sen reso riitä muutenkaan yhtään mihinkään. Puhumattakaan mahtavasta syväterävyydestä.

;-)

9. Sitten on vielä sekin kikka, että ei kanna aina kaikkea mukana :)

10. On kokeiltu. Olen varmuuden vuoksi jättänyt kotiin ne mitä tarvitsisin.

11. Vilma

Vilma

6
    0
    0
    Itselläni on laukku, jossa pyörät. Ilman sitä en suostuisi liikkumaan senttiäkään, mikäli joudun kantamaan koko kalustoa mukana. Kyllä se alkoi mulle ainakin olla niin painava, että meni ilo kuvaamisesta ja kauhea hiki oli päällä ennenkuin pääsi edes kuvauspaikalle =D Naapurit kyllä luulee, että olen aina menossa matkalle kun pörhällän laukkuineni ovesta kovaa vauhtia ulos...

12. Voin kuvitella ;-)

13. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63
    Miten olisi PortaBrace?

Portabrace

14. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 974
    737
    113
    reppu

Tatonka equipment pack "L". Asiallinen ja riittävän iso. Hyvät remelit. Partioaitta tai suoraan Tatonkan kotisivujen kautta voipi tilata.