Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Iso kameralaukku

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Heli, 2 Syyskuu 2005.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Löytyneekö isoa kameralaukkua mistään? Tarkoitan siis isoa. Ei mitään reppua, johon mahtuu digi ja parit linssit ja jotain muuta vaan sellaista mihin mahtuis isohko metallilaatikko, pari tilaavievää isohkoa linssiä, ja lisäks keskikoon kamera ja sen kaks linssiä. Semmosia isoja metallisalkkuja en jaksais alkaa kanniskelee, joten kyselen, kun en muka onnistunu laukku/reppusysteemeistä tarpeeks isoa löytämään.

2. Hmm, piisaisikos tämä:
    Lowepro | Camera bags, backpacks, and rolling cases to protect and carry photographic and digital devices

tää ei taia:
    Lowepro | Camera bags, backpacks, and rolling cases to protect and carry photographic and digital devices

eikä ehkä tääkän:
    http://www.tamrac.com/622.htm

3. Jones

Jones

429
    0
    0
  4. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ei hullumpi mutta yks paha vika, keltainen väri.

Tuo vaikuttais hyvältä. Maksaneekin vähän, mutta iteppä oon menny rojuni ostamaan niin on ne kannettavaki.

5. Telefotossa löytyy hyllystä.

edit: siihen pitäisi kyllä mahtua se sun tuleva D2x:n ;)

6. Kas! Pääsee kokeilemaan omilla kamoilla; soon aina hyvä. Ei paha hintakaan must.

7. JPu

JPu Well-Known Member

5 484
    225
    63
    Arkaluontoinen kysymys.. Et satu Osku olemaan, Salo ja muutenkin kuulostaa tutulta ;)

?

8. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    No eikös tuo tullut jo toisaalla esille ;-)? Sinet Jari oo nyt ihan ajan tasalla.

9. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 606
    6 642
    113
    Täällähän on kohta kaikki.

10. peet

peet Member

764
    0
    16
    Niinpä alkaa olla.

11. 4x5

4x5

1 986
    0
    0
    Yeah, yeah (jammailee onnessaan)!!

12. Ootko Heli miettinyt, kuinka paljon jaksat ja viitsit kantaa? Mulla on semmoinen laukku, mihin mahtuu hyvin pari kameraa ja jotain 5-7 kunnon putkea. (Pikkuprimeja tietty paljon enemmän) Äijän kestokyky tulee vastaan ennen laukun mahtumiskysymystä. Jaksan tietty raahata painavaa laukkua, mutta silloin tuntuu epämiellyttävältä ja kuvaamista se häiritsee.

Itse olen tänä kesänä ratkonut tilannetta muutaman kertaa laukun ja repun yhdistelmällä. Olalla on iso laukku. Siinä on pari kameraa ja kummassakin opukat kiinni. Toisessa telezuumi ja toisessa jotain lyhyempää tai laajempaa. Salama on myös lähellä ja ehkä yksi laajis vielä. Laukussa tietty myös vara-akkuja, kortteja, sälää.

Repussa voi sitten olla 2-3 opukkaa lisää, lisää akkuja ja esim sadesuoja, varavaate... Nää mahtuu tosi pieneen reppuunkin. Repulle tulee siis painoa 2-4 kg. Se on tosi kevyt eikä tunnu liikkuessa ollenkaan, mutta ero siihen, että koko aseistus olisi olkalaukussa, on valtava.

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    No tuossa kesällä raahasin Linhofia ja sen kahta linssiä, sekä Penaani molempine linsseineen plus jalustaa kahdessa eri laukussa ylös alas Aspön kallioita. Koin sen erittäin hankalaksi. Ja toivoin koko ajan että ois vain yks laukku, mielellään reppu. Kuitenki kun jyrkähköä kalliota kiipee ylös, välillä tarvii molemmat kädet apuun..

14. Reppu on paljon parempi kantamisväline ja paljon huonompi valokuvausvaruste. Syö siellä...

15. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    En mä mikään heinä ole eli jaksan kantaa sen minkä on tarviskin ja minkä haluan kantaa. Etsin vaan helpottavaa ratkaisua asiaan.

Ai nii, mitä tuo 'syö siellä' tarkottaa?

16. Sitä että se hyväkantoinen reppu ei ole kovin kätevä. Jollakin saattaa toki olla tuosta vääräkin käsitys ;-)

17. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Sitä että se hyväkantoinen reppu ei ole kovin kätevä. Jollakin saattaa toki olla tuosta vääräkin käsitys ;-)[/quote]

Kätevä ei ole monestikaan sama kuin hyvä muuten. Joo, en mä oikein tajua vieläkään miten syöminen liittyy reppuasioihin. Tai toki siten, että kun on reppu selässä niin molemmat kädet vapautuu ja esim. syöminen kävellessä helpottuu (jos sattuu olemaan evväät mukana).

18. Totta tuokin, mutta tarkoitus oli sanoa että: suo siellä, vetelä täällä -mutta taaskaan mua ei ymmärretä ;-)

19. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Höpsis, sinä et ymmärrä, ellei teksti sisällä hymiöitä. Sinuu on niin heleppo kiusata ;-D Minä tiedän kyllä, ettet sinä osaa oikein kirjottaa.