Vs: Öinen hyppytorni Mulla näkyy hyppytorni ääriviivoineen, kaislikko, metsä ja sen heijastus vedessä, tähdenlentoja. T Jukka
Vs: Öinen hyppytorni Näkyy kyllä. Näytöissä on eroja. Oma on Acer H223HQ, josta olen erottanut sävyt. Ihan perusnäyttö, säädetty. Samaa viiruisuutta ihmettelin kuvassa kuin jhalmu...
Vs: Öinen hyppytorni Tässähän on oiva näytönsäädönpaikka tarvitseville.itse näen hämärästi laiturin ja selvästi tähdenlennot ym .Kuitenkaan kuva ei ole hailakka.
Vs: Öinen hyppytorni Ilmeisesti keskellä kuvaa on metsänrajan yläpuolella vasemmalta alas oikealle meneviä samansuuntaisia pilvimuodostelmia tarkemmin katsottuna. Löin huonetta vielä hämäremmäksi, jolloin kattolampun valo ei häirinnyt tarkastelua. Yleensähän kuvankäsittelyhuoneessa pitäisikin olla hieman hämärä valaistus...? Eli kuten sanotaan "kauneus on katsojan silmissä". Tai siinä miten ne näkevät.
Vs: Öinen hyppytorni Mikäs tässä nyt on vikana, laiturikuvaa kehuttiin jota en ymmärtänyt, tässä taas semmoista ylikorjailua ei ole, mutta ei vaan pure teihin, tämä siis selkeästi parempi kuin laiturikuva.
Vs: Öinen hyppytorni Ethän vaan meinaa että kuvien hyvyydellä olisi jokin yhteismitta joka ei riipu vastaanottajasta? Ja että olisimme samanlaisia? Minustakin tämä on parempi kuin toinen yökuva. Vähän parempi. Täytynee mennä laittamaan toiseenkin oma näkemys joukkoon. Siinä kahden vaiheilla olen ollut, että viitsiikö sitä ilmoittaa ettei tykkää. Jotain muutakin kun keksii sanomaa niin...
Vs: Öinen hyppytorni Äh. Nyt kun katsoin hämärässä huoneessa tummalla taustalla toistakin kuvaa, en enää voikaan tehdä eroa tähän. Enkä viitsi mennä sinne toiseen lisäämään postiani. Tyydyn toteamaan että minulle nämä jäävät kovin laimeiksi, melkeinpä tyhjiksi kuviksi. Visuaaliset koukut puuttuvat, tai visuaalisia hermoja kutittavat siveltimet. Myös sommittelun jännitteet. P.S. Se mistä tykkään on yritys uudenlaiseen. Hyvä harjoitus!
Vs: Öinen hyppytorni Lyhyesti, kahden melko samantyyppisestä kuvasta annetut mielipiteet ei olleet keskenään loogisia, vaikka tietysti, voihan niissä olla ratkaiseva ero, jota en vaan huomaa/osaa nähdä
Vs: Öinen hyppytorni Tuosta kuvaideasta pikkuisen jalostamalla olisi kohteesta saanut myös kivan viirutähtikuvan missä näkyisi myös taivaan napa. Nyt kuva on otettu jokseenkin tarkkaan pohjoiseen ja pohjantähti jää kuvan ulkopuolelle. Valotusta vaikka tunti niin viiruilla on pituutta 15 astetta. Vielä kun kuvaisi värinä, tulisi näkyville myös tähtien keskinäiset eri värit. Valotuksia voisi olla samasta paikasta useita, aloittaen vaikkapa skarpista varttitunti ja sitten "epätarkentaa" seuraavaan ruutuun vaikka vartiksi niin tähtiviirujen väri korostuisi entisestään jne.
Vs: Öinen hyppytorni Totta, logiikka puuttuu. Kaikki eivät välttämättä ymmärrä, että esimerkiksi kaksi polkupyörää, joissa on samantyyppinen runko, samankokoiset renkaat, yhtä monta vaihdetta ja jotka on maalattu yhtä tummalla maalilla, ovat _väistämättä_ _aivan_ yhtä hyvät.
Vs: Öinen hyppytorni Ei minusta ihan oikea vertaus. Kahdesta hyvin samantapaisesta kuvasta löytyy toisesta ihastuksen huudahduksia ja toista aletaan moittia, niin suurta eroa noissa kuvissa ei ole - minusta.
Vs: Öinen hyppytorni Mä olen ymmärtänyt että kuvaa pitäisi katsoa näytöltä siinä valaistuksessa kun sen meinaa esillekin laittaa ja printti myös siinä valaistuksessa tarkasteluun. Eikös sillä tavoin saavuteta se lopullinen hyvä tulos. Melkein sanoisin että on niillä näytöt pielessä jos ei ilman huoneen himmentämistä nää mitä kuvassa on. Viirut on tähdenlentoja. Sattupa paljon olemaan samanaikaiseti. Saat toivoa jotakin. Tässä kuvassa ei ole sitä pointtia kun siinä toisessa, siis ne kimalteet laiturissa joten ei ihan niin hyvä kun se toinen vaikka onkin magee.
Vs: Öinen hyppytorni "Melkein sanoisin että on niillä näytöt pielessä jos ei ilman huoneen himmentämistä nää mitä kuvassa on." ? Perustelut kiitos!