Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Iso digipinhole

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Juke.K, 30 Kesäkuu 2016.

  1. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Digijärkkäriin saa pinholerunkotulpan. Olen sellasta joskus kokeillut ja se ei ihan mielyttänyt minua.

    No tänään otin hiukan isommalla vehkeellä pinholekuvan, kun otin sen rakennuksella. Siinä ottaessa tuli mieleen tehdä metri kertaa metrin kokoinen laatikko. Ja ottaa sillä digitaalisesti pinhole kuva. Pinhole reijän vieressa on digikameran opiskan mentävä reikä ja sillä. Hienoa olis isolle paperille se tehdä mutta aika väsääminen on niiden papereiden kanssa. Saahan tosta digikuvasta sitten tulostettua ison paperin.

    Onko näitä kottikärryllä tai kantaen vietäviä isoja pinhole laatikoita mut tehneet?
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Iso digipinhole

    Ihailtavaa viitseliäisyyttä. Meillä valokuvakeskus väsäsi Ratamon pihalle pömpeliin, jonne kummastelijat saivat mennä sisälle hämmästymään. Rune Snellman puuhamiehenä.

    Kapa
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Iso digipinhole

    Äkkiä on sama maisema kuvattu joka rakennuksen ulkoipuolella on. Sen vuoksi joku siirreltävä pömpeli olis hyvä. Ja digi jutskalla tulee niitä värejäkin.

    Joo eihän näissä mitään järkeä olekkaan kuten oikeastaan ei valokuvauksella ylipäätään. Mainoskuvat, uutiskuvat ja  potretit on sitä itteään. Loput on puutaheinää lööperiä itsensä tehostamista. Ei silti, jotku niistäkin tykkää.
     
  4. Vs: Iso digipinhole

    Joo, mainoskuvaus on syvintä!
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Iso digipinhole

    Marja Pirilällä oli projekti jossa otti henkilökuvat kunkin omassa huoneessa niin että koko huone oli Camera Obscura ja maisema näkyi sisällä.  Siitä on kirjakin.

    http://www.marjapirila.com/interior.html

    edit. Tuolla onkin tarkemmin siitä, että ei ole välttämättä ohikaan se projekti vielä.  Samaa tekniikkaa muissakin: http://www.marjapirila.com/cv.html
     
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Iso digipinhole

    Mulla on Marjan kirja. Tuttu juttu. Liittyy hyvin kin aiheeseen.