Onkos kukaan täältä käynyt Lofooteilla? Oon tainnu kuvia ainakin nähdä. Meinasin ens kesänä käydä reissun tuolla emännän ja lapsen kanssa. Ajelen Oulusta Haaparannan kautta Ruotsin läpi. Vai onko kenties tuolta Norjan suunnalta joku muu paikka minne kannattais kesälomareissu heittää, noin kauniiden maisemien puolesta? Tromssan ja Nordkapin suunnat on nähty, joten siksi ajattelin Lofootteja. Onko kellään mitää vinkkejä majoituksen suhteen? Joku mökki olis kova sana mutta en löydä paikkaa mistä vuokrata. Mitäs kaikkea kustannuksia tuosta tulee? Onko jotain tie/silta/tunnelimaksuja luvassa ja minkä verran?
Vs: Lofootit Kannatta käydä. Kiirunan kautta pääsee näppärästi, maisemat paranee mitä lännemmäksi pääsee. Ei ole silta- tai tunnelimaksuja. Matkailuauton vuokraus on ehkä paras ratkaisu, kannattaa ehdottomasti harkita. Voit yöpyä missä vain, laittaa ruokaa tai keittää kahvit silloin ja sellaisessa paikassa, kuin itse haluat. En tiedä Norjan mökkihintoja, mutta auton vuokrat ovat ehkä 1000-1300€/viikko.
Vs: Lofootit Onhan tuolla automaattikameroita joidenkin siltojen ja tunnelien kohdalla, jotka kuvaavat rekisterikilven ja lasku tulee myöhemmin, mutta luultavasti ne eivät koske ulkomaisia autoilijoita. Meille ei ainakaan ole tullut mitään laskua... Oltiin henkiläautolla ja kun katsoi noiden matkailuautojen taiteilua välillä aika kapeillakin teillä kun DHL:n rekka kaahaa mutkassa 80:ä ohi, niin aika jännältä näytti... Mökit oli yllättävän halpoja, about 100-120 pärjäsi useimmissa paikoissa.Itse odotin enemmän ottaen huomioon maan yleisen hintatason.
Vs: Lofootit Yllättävän vähän tuolla liikennettä kuitenkin on, ottaen huomioon, kuinka paljon siellä on matkailijoita. Ja hyvin mahtuu kohtaamaan rekkojen ja bussien kanssa, sitä ei kannata pelätä. Minkä tasoisia nuo 100-120€ mökit olivat?
Vs: Lofootit Juu, en minä tuosta liikenteestä valitä, oon ajellu tuolla Norjassa jonku verran ja tiedän ne tiet, ei ne niin pahoja ole. Kuitenkaan en tuota matkailuautoa aio vuokrata vaan henkilöauto ja mökki on homman nimi. Otin googlen kanssa uuden erän ja löysinkin mökkejä. Kuus yötä ja hinnat alkaen 550€, pitääpä alkaa varaileen tässä lähipäivinä.
Vs: Lofootit Aika perus, yhden huoneen mökkejä. Sänky, pöytä, jääkaappi ja sähköliesi. Joku varattiin etukäteen, mutta kyllä monta otettiin ihan lennostakin. Yövyttiin myös teltassa ja monella leirintäalueella oli hintaero telttapaikkaan yllättävän pieni, siis mökin voitoksi. Oltiin liikkeellä juhannusviikolla ja ilmeisesti koska jengi oli paljon liikkeellä asuntoautoilla, sai noita mökkejäkin melko helposti.
Vs: Lofootit Kannattaa ehdottomasti mennä. Jos matkalla kaupungeissa haluaa viettää aikaa, niin Tromsö on ainakin mun mielestä kiva paikka, Narvik ei ehkä niinkään. Osa karttaan merkityistä paikoista on todella pieniä kyliä, lähinnä risteyksiä parin talon ympäröimänä. Ei kannata laskea sen varaan että ihan joka kylässä pääsisi tankkaamaan... Nimim: kokemusta on
Vs: Lofootit Kyllä ne turisteistakin kuvia ottaa. 30kr lasku tuli postissa. =) Aiheeton tosin tuokin kun maksoin, mutta meni kuitin mukaan rekkari lappuun väärin. Itse lofooteilla noita maksuja ei ole missään. Tää tuli jostain Bodon nurkilta. Mä kävin lofooteilla viime kesänä ja menin Kilpisjärveltä Norjan puolelle, siitä Narvikiin ja Lofooteille. Moskenesista lautalla Bodoon ja siitä rantaa pitkin ylöspäin Narvikiin ja Kiirunan kautta Suomeen. Asuntoautolla olin liikenteessä. Mökkejä tuolla lofooteilla on kyllä pilvin pimein, mutta niin ne näyttivät olevan aika hyvin täynnä jo aikaisin iltapäivästä. Ja tankilla kannattaa käydä aina kun mahdollista. =) 2vrk oltiin jumissa Abiskossa, kun paikan ainoalla huoltoasemalla olivat polttoainetankit tyhjät. Ei riittänyt polttoaine Kiirunaan eikä takaspäin Narvikiin (suunnilleen 100km kumpaankin), joten siellä ooteltiin tankkiautoa. Oli aika lailla muitakin tuolla jumissa. Hieno paikkahan tuo on kyllä olla jumissa, mutta suunnitelmat meni vähän uusiksi.
Vs: Lofootit Juu, löysin sopivan mökin. Varaan tuon viikonloppuna mikäli on vielä vapaana. Lähtö juhannuksen jälkeen maananaina, Ruottissa jossain yks yö matkalla ja neljä yötä Lofooteilla, sitten päivässä takas. Oulusta ensin Haaparantaan, sieltä Kiirunaa kohti, Kiirunasta Narvikkiin ja siitä Svolväriin, jossa mökki on. Ei malta odottaa. Ollaan vielä poikien reissulla viikkoa aikasemmin Utsjoella viikon verran.