/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

"ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana diagonal50, 9 Lokakuu 2007.

1. motris

motris Well-Known Member

4 928
    785
    113
    Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

Kameraseura tarjoaa samaa kurssia hintaan 185 euroa.

2. Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

Kuulostaa yhä paremmalta. Voitte laskea minut varmaksi vierailijaksi :)

Mutta en edelleenkään tiedä mitä se "voimautuminen" on ja miksi olette laittaneet sen näyttelyn nimeen? ;-)

3. Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

Osaavatko he kertoa mitä se "voimautuminen" on, kun osaavat aiheesta pitää kurssinkin?

Menee hieman älyttömäksi. Sanaa käytetään näyttelyn nimessä ja kurssien aiheena, mutta kukaan ei osaa kertoa mita hittoa se tarkoittaa.... :-9

4. oiva_h

oiva_h

25
    0
    0

En ole näyttelyyn missään yhteydessä, mutta minulle voimautuminen on tavallaan elämänhallinnan lisääntymistä. Oivallusta itsestä, vaihtoehdoista ja yhteiskunnasta. En ole kyllä ajatellut asiaa niin kovin vakavasti.

Tätä se lienee. Kykyä tai mahdollisuutta "löytää uutta."

Päässä alkoi muuten soimaan B. Marleyn Redemption Song.

5. diagonal50

diagonal50 Member

755
    0
    16

Hyvin sanottu!

t. Jukka

ps. Itse olisin jättänyt tuon voimautumis-termin näyttelyn nimestä pois ja keskittynyt pelkästään isyyteen, mutta... Ehkäpä tuo hämmennystä herättävä termi kuitenkin herättää osaltaan kiinnostusta näyttelyä ja aihetta kohtaan.

6. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Täytyy viedä koko perhe katsomaan näyttelyä.

7. Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

>Tarkoitatko, että  tämä liittyy johonkin feminismin itsevaltuutettuun fundamentalistiseen ideologiaan? mitä moinen nyt sitten lieneekään....

Joo siihen ja sitten feministien syyttelyyn miesten itsevaltuutetusta vallan ottamisesta

>En kyllä tiedä milla tavoin valtuutuksen tai valtuuttamisen kytkeminen fundamentalistiseen ideologiaan on triviaalia, mutta antaa olla. Aika ehdoton väite.

Kytköksen tekeminen on triviaalia

>Eli eipä tuostakaan paljoa kostu.... :)

>Jos asia empowerment käännettäisiin valtuutukseksi, niin senkin kytkeminen tuohon Jukan selkokielellä kertomaan näyttelyn ideaan tuntuu vaikealta.

Kyllä tästä aiheesta vielä saadaan kuule kurssit aikaiseksi ja vielä kurssittajien välillekin riita.

8. Anonymous

Anonymous Guest

Tuollahan se voimautuminen ja voimauttava valokuva on selitetty.

Maailman ihanin tyttö

Kannattaa samalla lukea myös tämä:
    Maailman ihanin tyttö

Mm. aikamatkailua työssä käyttäneenä ja erilaisiin taideterapioihin tutustuneena, voimauttava valokuva tuntuu vertautuvan aika hyvin noihin edellämainittuihin asioihin. Ulkopuoliselta (varsinkaan, jos ei tunne kontekstia) asia saattaa tuntua huuhaalta, mutta olen itse ajatellut käyttää voimauttavaa valokuvaa työssäni, ainakin sovelletusti ja yhdistettynä mahdollisesti aikamatkailuun.

9. Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

Jos tuon mitä olen nyt lukenut, yrittää kääntää selkokielelle, on ilmeisesti kyse minäkuvan rakentamisesta ja vahvistamisesta. Se taas ei ole mitään uutta kasvatuksessa eikä mielenterveyden ongelmien hoidossa.  Sen nimeäminen uusiksi "voimautumiseksi" on mielenkiintoista kielipeliä.

Ymmärsin että tässä "voimauttamisessa" otetaan sellaisia kuvia, jotka esittävät kohdetta siten kun hän itse haluaa itsensä nähtävän jotta vahvistettaisiin hänen tätä käsitystä itsestään.

Toisaalta tekstissä irroitetaan oma minäkuva ja muiden näkemä täysin erilleen. Muiden näkemä on vallankäyttöä....  minä kutsuisin sellaista minäkuvaa, jolla ei ole paljoakaan tekemistä/tai se on ristiriidassa sen kanssa mitä muut näkevät ja kokevat, hyvin irrationaaliseksi ja sellaisen rakentamisen ja vahvistamisen melko vaaralliseksi ihmisen tulevaisuuden kannalta...... voimmehan me haluta olla mitä vain, mutta se että haluamme näin, ei tee siitä ympäristön kannalta totta vaikka kuinka sitä kuvin vahvistaisimme. Eikä muiden käsitys meistä ole väkivaltaa meitä kohtaan.

Miten tämä liitty tähän näyttelyyn, on sinällään mielenkiintoista.

Kannatan sen käyttöä aikamatkailun kanssa, tosin fantasiakirjallisuuskin ajanee saman asian.

10. Anonymous

Anonymous Guest

Kyse on molemmista asioista ja ainahan pyörää keksitään uudelleen ja sille uutta nimeä, mutta uudet työvälineet ovat aina tervetulleita, varsinkin jos niihin pystyy yhdistämään oman mielenkiinnon kohteita.

Aikamatkailusta et varmaankaan ymmärrä yhtään mitään, mutta siihen pystyy ymppäämään valokuvauksen ja sitä fantasiaa pyritään nimenomaan välttämään.

Toi oli tahallista väärinymmärtämistä tai nettipalstoille tyypillistä puoskarointia ja keittiöpsykologiaa, jolla ei ole juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa. :D

11. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Aikamatkailu kuulostaa kyllä vieläkin paremmalta..

12. Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

En ole löytänyt mitään ns. "vakavasti otettavien tahojen" lähdettä tähän "voimauttamiseen" ja sen käyttöön terapiana Tämä koko homma tuntuu täysin puoskaroinnilta vielä kaiken läytämäni sepustuksen  lukemisenkin jälkeen. Se mitä olen lukenut ei vakuuta yhtään. Jo perusteet eli että ulkopuolisen näkemys henkilön persoonasta on vallankäyttöä ja väkivaltaa kuulostaa lähinnä sairaalta vitsiltä.

En koe olevani tyypillinen nettipalsta tai väärinymmärtäjä.

Uskotko sinä kaiken jonka joku esittää taivaita syleilevänä näennäisen hyvänä asiana? Pelkkä hyvä tarkoitus ei riitä, vaan kyllä tämä tällainen terapia pitää olla jossain ihan tutkittu juttu ennenkuin sitä voidaan opettaa ja käyttää. Mitään ei tosin löydy...  eikä kukaan tiedä. Eivät edes ne jotka ovat mukaan höyrähtäneet. Kyllä tässä joku muu näyttää olevan se kyökkipsykologi kuin minä..... ja jopa terapoivan ihmisiä oudoista lähtökohdista kehitetyllä menetelmällä. Vaikka tarkoitus on hyvä, niin ei se mitä tahansa oikeuta. Jos leikkii niin vakavilla asioilla kuin ihmisten minäkuva tai jopa tässä asiassa hieman heikoilla olevan ihmisen minäkuva, niin on syytä olla hommat kunnossa. Nyt ei ainakaan vielä näytä niin olevan.

Olen ainoana esittänyt kysymyksiä hommasta joka ei ihan kuulosta vakuuttavalta. En ymmärrä mitä voin ymmärtää tahallani väärin kun kukaan joka väittää homman ymmärtävänsä ei ole mitään kertonut. Olen vain yrittänyt tehdä tulkintaa sekavasta tajunnanvirrasta jossa on outoja sanoja. Sitä ei edes voi ymmärtää tahallaan väärin. Nyt kun sinä viisas guru syytät minua väärinymmärtämisestä, niin valaisetko minua oikeasta totuudesta?

13. Anonymous

Anonymous Guest

Öhö öhö. Aikamatka-termillä tarkoitetaan menetelmää, jolla henkilö tutustuu omaan historiaansa. Aika, paikat ja ihmiset saavat oman paikkansa ja niistä voi koostaa esim. kirjan.

Pääsääntöisestihän nämä menetelmät eivät ole tarkoitettu keskiverto tamperelaiselle telttahousulle, vaan niitä käytetään erilaisissa hoidollisissa yhteyksissä.

14. Anonymous

Anonymous Guest

No huh huh :D

Toi "nyt ei ainakaan näytä niin olevan" oli paras. Kaveri Googlettaa minkä kerkee, eikä mitään "luotettavaa" tahoa tai tutkimusta löydy :D. Erilaisia menetelmiä on varmaan kymmeniä tai satoja, joista et netistä löydä yhtään mitään. Vaikka Ben Furman tarjoaa apua sähköpostin välityksellä, ei se tarkoita, että kaikki tieto on netissä.

Valaisen sen verran, että oikeaa totuutta ei ole ja vaikka olisikin, en sitä sulle ala millään foorumilla valaisemaan. Ainiin, sähän olit se liikenneguru? Ainoa oikea autoilija ja kaikki muut oli tampioita vai miten se meni? :D

Tämä tästä tähän. Näyttelyssä voisi melkein käydä.

15. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Hienosti mennään henkilökohtaisuuksiin.

Meinaatko etten mä sit olis hoidon tarpeessa vai?

16. Anonymous

Anonymous Guest

Kyllä mä olen ollut siinä käsityksessä. Voit toki korjata, jos olen väärässä.

17. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Aina, pitkän yhteisen tiemme aikana..

18. Anonymous

Anonymous Guest

Näinhän täällä nettilässä toimitaan. Se mitä ei Googlella parissa minuutissa löydy, ei ole olemassa tai pidä paikkaansa ja henkilöistä voi tehdä pelkän nettikirjoittelun perusteella kattavan luonneanalyysin.

Minä olen luotettavan lähteen mukaan luonnehäiriöinen ja vielä tarkemmin narsistinen koulukiusaaja.

19. Vs: "ISÄ-voimauttavia valokuvia" Helsingissä

Antaa taren provojen olla. Hänen juttunsa on nähty ja kuultu moneen kertaan. Paljon porua ja vähän villoja.  Tare ei tiedä näköjään tästä yhteen sen enempää kuin kuin kukaan muukaan. Kaipa tuo olisi jo kertonut eikä meuhkannut.

Jos kukaan osallinenkaan ei reiluun vuorokauteen pysty kertomaan mistä on kysymys, etsimään ryhmästään jotakuta joku tietää, tai antamaan jotain tietoa mistä löytyisi selvennystä, jonkin yliopiston kirjastokin kelpaa, ei tarvitse olla netti kun sieltä ei löydy kuin hämäriä nettijuttuja, niin voimme alkaa olettaa, että homman pohjat eivät ihan niin selvät olleetkaan. Korjaan hyvin hyvin mielelläni kantaani. Aikuisten oikeasti avoimella mielellä. Joku?

Ps. valokuvina ne ovat varmaan ihan hienoja, kunhan ensin riisuu homman  mahdollisesta diibadaabasta(?), tulen katsomaan kyllä. Jos joku kertoo mitä se voimautuminen on ja miten sen pitäisi noissa kuvissa näkyä ja miten niitä tulisi "voimautumiskuvina" katsoa, voin yrittää. Muuten pidän kyllä sitä puolta tässä jutussa tällä tiedolla huuhaana. Marksismi-Leninismikin on tällä haavaa helpompi näkökulma perhekuviin; tiedämme suurinpiirtein mitä sen piti olla, mitä se oli ja miten se vaikutti. "voimautuminen" on nyt vain 12 kirjainta tietyssä järjestyksessä.

20. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36

Lähtökohtaisesti kaikki mitä et ymmärrä on huuhaata? Haloo?