Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Setti kokonaisuudessaan on täällä: http://www.flickr.com/photos/40146285@N08/sets/72157629243942580/
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Kivaa settiä, mutta mitäs ihmettä hat glamin mallin silmille/kasvolle on tapahtunut?
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Tuosta viimeisestä, lievästi surrealistisesta Aarikan hopeakoru kuvasta olis aika hauska tarina: Olin nuori"star" 60 luvun lopussa ja sain työtarjouksen aarikasta, missä silloinen puukorun valmistaja päätti tehdä sarjan hopeakoruja. No tein mielestäni aika hyvän setin ( yksi niistä päätyi kameralehden kanteen), vein kuvat ja firmassa oli rouva suunnittelijan lisäksi hänen miehensä. Nähtyään kuvat totesi että ihan kauheita. emme näitä käytä, mutta maksamme toimeksiannon. No aika nopeasti vitutus laimeni. Pidin kuitenkin shotteja aika makeina. Sitten monta vuosikymmentä myöhemmin 2000 luvun alussa hämmästykseni oli suuri kun kävelin Stockmannin ohi. Nuo shottini oli vedetty yli kaksimetrisiksi julisteiksi. Soitin aarikkaan että olisitte voinut edes nimen laittaa... vastaus oli että nuori uusi johto (sukupolven vaihdos) oli löytänyt kuvat arkistosta ja ajatelleet että oli jonkun ulkomaisen valokuvaajan shotteja. sanoivat ilman muuta laittavansa nimen myös stockan ikkunaan. no nettotulos oli että pyysivät sitten kuvaamaan uuden Miestenkorusarjan jonka tein omalla tyylilläni. sen jälkeen ei sitten ole kuulunut mitään. aarikka on palannut takaisin tuohon puupallo linjaan joka ei kyllä innosta yhtään
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Hienoja ,kuten tavallisesti.Näytölläni mies on hiukan jo yliruskea/punainen vai onko sitä haettu kuvassa ?
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Kyllä, korut olivat puuosiltaan tumman ruskeita/punaisia. Ajattelin tuollaista "ristiin naulittua inkkari jeesus bodaria"... Tuo ihon on käsitelty baby öililla ja mustalla kenkäplankilla..
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Ei ollenkaan fart, mutta miten taannoiset muotikuvat olisi art?
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Kyllä niitäkin on mutta ei laiteta"makeaa mahan täydeltä" säästetään jotakin retrospektiiviin. No laitetaans kuiteski, miellyttäisiköhän tämä: mun eka julkaistu kansikuva, me naiset juhannuskansi, vuodelta 1968, vuosi sen jälkeen kun olin päättänyt siirtyä muusikosta valokuvaajaksi...
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Ei kai tääkään hirveen huono ole kun pääsi kameralehden kanteen
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? En kysellyt, asetin katsojalle arvoitavaksi, minä tiedän että on, koska sain niistä eläkkeen...
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? wannabeita riitti, kuten nytkin. Uusi ilmiö on naiskuvaajat. aika suurelta osalta olen siihen syyllinen sillä loppauikoina studiossa minulla oli vain nais assareita. tein Gloria lehteen jutun (kuvat ja teksiti) uuden polven naiskuvaajista jonka jälkeen valokuvakouluihin oli valtava invaasio giltsejä jotka halusivat fotareiksi. heille oli esimerkkinä nuo jutun kuvaajat: Kira Glushkoff, Anne Saarenoja, Kirsi Koskinen, Riitta Sourander, Marica Rosengård ja muutama muu (oppineet temput suurlta osin mun studiossa) nyt kun alan uudelleen studiokuvauksen luotan omaan jengiin. Miika on mun photoshop operaattori ja Tuomas mun studiomanageri. Että tältä osin tämäkin setti päättyy tähän, ja sitten tekemään uutta...
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Niin, tähän lopuksi laitan vinkin: Jos haluatte katsoa millaista uusi Suomalainen valokuvaus on tähän liittyvällä aihepiirillä , etsikää käsiin REVS niminen lehti.. ensimmäine numero oli "Revolutions" ja toinen "Consicuousness" Suomalaista valokuvataidetta, ei mitään "Helsinki School piperrystä" http://www.marmai.fi/uutiset/uusi+revs+magazine+luottaa+mustavalkoisuuteen/a720374
Vs: Is this Art or just Digital Fart ? Olet ymmärtänyt väärin, vaikka Anita Hirvonenkin tulee saamaa taiteilijaeläkkeen (jos hakee), niin ei krokotiilirock muutu taiteeksi.