Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Irlanninsetteri VI

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana emerik, 16 Huhtikuu 2005.

  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    [​IMG]
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Uih. Tää on loistava koirakuva!
     
  3. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Aikas ylväs...hieno.
     
  4. Pitkästä aikaa koirakuva, jota kissojen ystävänkin kelpaa tuijotella.
    Upea!
     
  5. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Koirallasi on arvokkaat poseet ja täysin typerä (vaikkakin hauska) juokseminen :)
     
  6. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Kanavan maskottihan se siinä ;)
    Hieno on.
     
  7. Timo

    Timo Member

    244
    0
    16
    Ihan hieno kuva, horisontti on vaan vinossa?
     
  8. amn-

    amn-

    86
    0
    0
    Tässä ei kyllä tuo horisontin "vinous" haittaa pätkääkään, itse asiassa koira ei varmaa olisi niin ylvään näköinen jos tuota tuosta rupeaisi kallistelemaan.
    Hyvä kuva, tätä jaksaa katsella.
    Olisi ehkä mukavempi nähdä koiran naamasta enemmän valossa olevaa aluetta, mutta kaikkea ei voi saada :)
     
  9. Filvas

    Filvas

    75
    0
    0
    Tosi komea, sekä hurtta että kuva. Horisontin vinous ei ole ongelma.
    Kyllä tämä on pönötyskuvien aatelia.
     
  10. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    No tarkkojapa olitte kun näitte pienen vinouden! Piti ihan tsiikata photarissa ja oli se ihan aavistuksen vinossa. En nyt tästä kuvasta viitsi korjata tuota pientä vinoutta. Tärkeintä että se on tiedostettu. Itsellä tulee nuo vinoudet korjattua silmä määräisesti että pieniä virheitä on. :)

    Niin tuosta valosta kasvoilla tai että näkyisi enemmän. Käytin orjasalamaa ja sain erilaisia kuvia kyllä jossa on valoa enemmän tai vähemmän. Ja niistä kuvista niin tämä oli sellaisen luonnollisen mutta myöskin toimivan oloisin valaistukseltaan. Ja katse toimi ainoastaan tuolleen että se katsoi kauas (koiraa).

    Taivaanrannan "värikylläisyyttä" olen hiukan korostannut. Mielenkiintoista olisi saada vastaava kuva hiukan järisyttävimpien auringonlaskujen aikaa.

    Loppu fundeerauksena pitää sanoa että salamaa (orjana) pitäisi hyödyntää paremmin muissakin kuvissa. Ja kiitos kommenteista sekä neuvoista.
     
  11. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Aivan tasan turhaa vouhotusta joku horisontin vinoudesta uliseminen.
     
  12. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Ehkä, mutta itse koen että mieluumin kaikki kritiikki ja korjailu ehdotukset. Eli hyvä kun asia mainittiin. :)
     
  13. Paras koirakuva jonka olen ikinä nähnyt.
     
  14. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Pöh, tuota en kyllä usko!
     
  15. No ei ole pakko:)

    Ei mutta ihan tosissaan, tässä alkaa olla kaikki hienon kuvan elementit aika kohdillaan. Loistava valo, teknisesti erittäin laadukas ja mallin asentokin on kohdillaan. Mitä muuta sitä voisi vielä vaatia?
     
  16. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    No se, en minä sitä kiellä etteikö olisi onnistunut kuva. Onhan niitä kyllä itsellä . Ja toisaalta se on helppoakin kun tietää ja on vielä oma koiruli niin osaa hakea kuvan. Ehkä kuva olisi järisyttävämpi jos olisi oikein kunnon "helvetillinen" auringonlasku mitä joskus näkee?

    Harmikseni tulee vain ulkoilutettua koiraa silloin kuin on vain aurinkoista ilmaa eikä kovinkaan erikoisissa olosuhteissa. Kuitenkin parhaat kuvat on edellään juoksukuvat kun ne on niin haasteellisia. Ja suurin ongelma on että se tausta pitäisi olla vielä pirun nätti. Alkaa mennä aika utopian puolelle niissä..
     
  17. Okei.. kerta joku laittoi että paras koirakuva ikinä niin katson tätä tosi kriittisesti, ja etsin vikoja suurennuslasilla.

    - Horisontti vinossa
    - Tausta aika tyhjä
    - Koira on 90% musta
    - Koiran häntä ei näy kunnolla
    - Molemmat silmät olisi mukava nähdä selvästi
    - Koira on aika ilmeetön. Vähän kuin olisi verohallinnossa töissä ;)
    - Koira voisi olla hieman oikeella, mutta sitten vasen osa kuvasta olisi vieläkin kuolleempi.

    Kai se silleen on että täydellistä kuvaa ei ole koskaan otettukaan.
     
  18. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Hienoa, näin sitä pitää tehdä. :D

    - Horisontin vinous tiedostettu ja korjattu.
    - Tausta on tyhjä, sen takia värikylläisemmäksi tehty. Nannaa olisi kunnon myrkypilvet.
    - Koira toimii mustana paremmin kuin valaistuna. Luonnollisemman oloinen kuva, ei salaman käyttö nyt niin silmiin pistävä.
    - Häntä, no se on ihan passeli näin. Kuhan ei törötä ylös päin. Tosin setterin pitäisi pitää "seisoessa" suorana ja toinen TASSU muistikuvan mukaan ylhäällä.
    -Silmän näkyminen on kinkkinen juttu, pitäisikö näkyä. Vaatisi editointia tässä kuvassa.
    - Onneksi se ei ole töissä verohallinnossa. :p
    - Sommittelu on monesti juupas ja jaapas hommaa itsellä.

    Kiitos hyvästä kritiikistä. =)

    Edit. Pieni virhe korjattu (Ai missä?) :p
     
  19. Timo

    Timo Member

    244
    0
    16
    Eikö tuota nyt voi muka katsoa ihan selaimessakin :eek:
    Scrollaan alaspäin sen verran että selaimen ylälaita(nappularivistö tms) menee horisontin kohdalle ja tarkastaa siitä.
     
  20. tämoon kyllä upia :)

    mua ei toi koiran tummuus haittaa, enempi silhuettimainen näin.

    *olen kade ja nostan hattua*