Onneksi on kuitenkin ignore -toiminto jolla voi sulkea pois rasittavimpia henkilöitä omalta ruudultaan.
Irkki? On jäänyt kokeilematta, ja taitaa tämnmöiseltä elämäntapahämäläiseltä 40+++ erakolta jäädäkin.
On sinne eksynyt vanhempiakin mutta ei ne jaksa kun nuoret hulinoi siellä juttuineen. Ja jutusta sisään pääseminen voi viedä aikaansa kuten oikeassakin elämässä kun vieraaseen porukkaan päänsä laittaa niin menee aikansa. Luonnollisesti tervetuloa piipahtamaan jos tuntuu että pitää nähdä taas yksi tämän maailman turhuuksista.
Mulla on tämmönen ongelma tuon irc-hommelin kanssa: jos olen Quakenetissä jollain kanavalla ja haluan mennä jollekin kanavalle Ircnettiin, miten tuo homma onnistuu? Siis sillain, että voin rupattelen molemmilla kanavilla yhtä aikaa. Vai onnistuu tuommonen homma? Ohjelmana on mIrc. T: n00b
mircissä on mahdollisuus olla useammassa verkossa yhtä aikaa.. jostain sieltä file-valikosta otat jonkun uuden connectin tms.. (ompas musta hirveenä apua..) eikä näytä olevan mitään ohjeita mirc.fi:ssä tai mirc.com:issa.. käytä helpiä? :F
Joitain helppejä tuli lueskeltua, mutta just tuohon kysymykseen en löytänyt vastausta. No, pitää kokeilla saanko tuon homman toimimaan. Ja tutkiskella muita helppejä. Mulla näyttää tekevän ohjelma sillain, että jos oon Quakenetissä ja laitan File -> Select server -> Ircnet, niin tämä Quakenetin yhteys katkeaa.
Valitse se options ja connect kategorian pääsivulta löytyy noi nick jne jutut. Tuossa ikkunassa on myös "New server window" kohta jonka ruksittamalla mirc avaa uuden palvelinyhteyden ilman, että katkaisee toista.
Haa! Ei viehätä mikään enää. Voisi kokeilla taas addiktoitumista kunhan jaksaa, noi omat vakiolaudat vaan ovat hiljentyneet sen verran, että se idlailu (ircin peruselementti) alkoi nyppimään ja lopulta tuntumaan turhalta.
splittijuna tässä uusille irkkaajille selvennystä mitä tarkoittaa välillä tuleva net split kun osa kanavan kavereista häipyy hetkeksi ulottumattomiin kuvan piirtänyt keija ite
Ihqu kuva. Ja kiitos kun mutkin on sinne saatu upotettua vaik en mä ookkaan noen kommee ja uppee oikeesti. ^_^
Ircissäkin meno riippuu ihan siitä, millä kanavalla pyörii. Itse olen ircannut enemmän tai vähemmän reilut 10 vuotta, joista tosin viimeiset pari on ollut hiljaiseloa, koska hankin elämän. Anyway, kertakäynnillä huonojen kokemuksien saaminen on aika suuri todennäköisyys. Sitten, kun vakiintuu jonkin tietyn kanavan käyttäjäksi se porukkaa alkaa tulla tutuksi ja sit myöten juttuseuraa riittää - järkevääkin. Ircaddikteja tästä maasta löytyy. Onneksi se taitaa mennä vähän ohi iän karttuessa...