Mä oon tässä jonkin aikaa harkinnu, että josko alkaisin irkkaamaan, mutta en oo vielä tohtinu tarttua toimeen, kun kuulemma moinen puuha on aika addiktoivaa. Muutenki aikaa tulee vietettyä aivan liikaa koneen ääressä. Kertokaapa mulle, mikä irkkaamisessa viehättää.
Irkkaus on elämäntapa! Ei vaan, oikeasti toi on helvetin hyvä tapa pitää yhteyttä tuttuihin ja ystäviin. Ei tarvitse paljoa soitella kun voi kuvaajakavereiden kanssa säätää tapaamiset irkin kautta.
Tuo on tosiaan loistava tapa pitää yhteyttä ihmisiin/ystäviin. Koska ei se katso paikkaa oletko suomessa tai missä tahansa. Mulla on WLIRC puhelimessakin ja joskus saatan irccailla mistä sattuu kun ei muutakaan tekemistä ole. Apua saa nopeasti jos on kysyttävää jossain asiassa. Uutiset leviävät aivan tautisen nopeasti Irc kautta.
Pari kertaa irkkiin kurkanneena se minusta näytti samalta se touhu kun tuossa päiväkodin pihalla kun kakarat huutelee vittua toisilleen.
Mielipiteeni: irkkaus ei kanannata. Nämä foorumitkin vievät aivan riittävästi aikaa. Jos sitä yrittäsi elää tätä elämää eikä höpöttää omia asioitaan irkissä jatkuvalla syötöllä, kuten jotkut näyttävät tekevän.
Toi on musta kiehtova mediakulttuurin ilmiö. Uutisten, juorujen, huumorikuvien yms. leviäminen irkissä on käsittämättömän nopeaa ja laajaa. Tai yleisempänä ilmiönä juuri tämä tiedon leviämisen nopeus ja kuinka äkkiä asioista väännetään levitykseen huumorikuvia yms..
Irkkaus on erittäin addiktoivaa. Välillä hyvin vaikea hallita sen viemää aikaa ainakin itseni kohdalla. Kuten tämänkin foorumin tsiikaaminen ja koettaa pysyä jopa pakonomaisesti tietää kaikki seikat. Näin itsellä. Jokaisella persoonalla joka netissä on enemmän kuin parituntia päivässä on jonkinlainen netti riippuvaisuus johonkin asiaan. Oli se foorumi, chatti, irkki, messengeri tai joku muu syy. Irkkaus on messengerin tapainen yhteyden pitovälinä jossa vain ollaan yhteydessä laajempaan porukkaan. Itseni tapauksessa olen #kameralaukku.com kanavalla jonka porukka on foorumista tuttua. Tietynlainen jatka siis foorumille. Keskustelu on enemmän sekalaista ja ei suoraan sanottuna ei kauhean kehuttavaa välillä. Hyvä syy silloin ihan photoshoppailla. Vaikka onkin tuo negatiivinen puoli niin hyvä yhteydenpito se on välillä ja jatkaa keskusteluja joistakin asioista sekä kysyä neuvoja reaaliaikaisesti. Ensikertalaiselle voi olla vaikeus päästä juttuun kiinni. Syynä on joko se että kanava on hiljainen paitsi yöllä. Toinen on se että tietynlainen sisäpiiri vaikuttaa ja jutut voivat olla hyvin sitä itseään. Vaikka laukku kanava onkin hyvin ystävällinen. Tämän foorumin vanhempi polvi ei suuremmin irkkiin eksy eli siellä on enemmän nuorempaa porukkaa. Poikkeuksiakin on mutta vanhat eivät jaksa yksinkertaisesti. Ja luonnollisesti heillä on selän takana nettivahtikin. Hiukan sekavaa tekstiä, joitakin ajatuksia itseltä. Paras keino on että katsot ja teet itse johtopäätöksen.
ensimmäinen irkkauksen aloittamisen jälkeen huomattu juttu oli puhelinlaskujen kutistuminen.. tulee siis pidettyä kavereihin yhteyttä. yksi yhteys työpaikalle on irc. ja olen jopa tehnyt ryhmätöitä irkin välityksellä. viehättää reaaliaikaisuus, lähes kasvokkain keskustelun luokkaa. mesessä ja muissahan tämäkin onnistuu webcamin ansiosta. irc on pelastanut myös mökkihöperöitymiseltä, kun en tältä paikkakunnalta paljoa ketään tunne, niin irkistä löytyy sitten tuttuja. mulle irc on siis ensisijaisesti kommunikaatioväline. riippuu ihan kanavasta ja ihmisistä, jotka siellä on äänessä.
Olen minä joskus eksynyt IRC on minusta alustana ärsyttävän hankalakäyttöinen askeettisuuteensa nähden, enimmäkseen olen onlinechattini hoitanut virtuaalimaailmoissa ja joskus webbichateissakin. Mutta kyllä niistäkin pahin uutuudenviehätys karisi parissa vuodessa.
nieppi, ota huomioon että irkistä löytyy vähintään kuusinumeroisella luvulla ilmaistava määrä kanavia, ja vielä enemmän irkkaajia. en siis todellakaan puhunut #kameralaukku.comista vaan irkistä yleisesti.
Sama juttu. Puhun seuraavasti itsestäni. Oikeassa elämässä on yllättävän vaikea tutustua ihmisiin. En tiedä mikä siinä on vaikea mutta jokatapauksessa ehkä se on sitten uusi avuttomuutta tietyllä tapaa? Ja huomautetaan että tämä ei ole netin syytä. Mutta elämä on tälläistä, eikö olekkin jännää. Muistaakseni taisin Niepin nähdä paikalle pyörähtäväni laukkuun. Jutun taso taisi olla silloin aika laimeaa eli hyvin surkeaa mutta kuten olen todennut juttua tulee tiettyinä ajanhetkinä. Ja sisältö on vaihtelevaa. Laukun jutun taso irkissä oli välillä hyvin huonoa. Alussa se oli hiukan laadukkampaa ja tämän voi allekirjoittaa moni, mutta tähän pätee se yksinkertainen totuus mikä foorumiinkin eli jokainen voi vaikuttaa keskusteluun ja minkälaista se on. Ja jos haluaa käydä surkuhupaisalla valokuvaus kanavalla niin meneepi yöllä #valokuvaus. Uskon että parin kerran jälkeen alkaa irkki tuntua kummasti ei kiehtovalta paikalta. Jokatapauksessa laukun keskustelu ja porukka on parhaasta päästä olipa foorumi tai irkki kyseessä.
5 vuotta reissumulkkuna pitäisi sisällyttää pakollisena jokaisen ihmisen elämään, opettaa ihmisistä ja henkilökontaktien solmimisesta aika paljon (ainakin, jos syödä meinaa).
Kahden kerran kokemuksella...Irqjyrä nieppihän tunnetaan laajalti Ihquilu ja <3 ja =7 piireissä.... .....voi yhdenkerran sanon minä