Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

-Irina II-

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana viikate, 30 Tammikuu 2009.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Vs: -Irina II-

Olet nyt vähän hukassa... Oleellista on se, että ko. versiota ei pidä mitenkään ottaa huomioon.

Jukka Vatanen on ilman lupaa, siis tekijänoikeuslain, moraalin, ja selvästikin kuvaajan tahdon vastaisesti tehnyt kuvasta oman versionsa. On hyvä - ja korkea aika tällaisissa tilanteissa - että se on siivottu pois "moderaattorien kaatopaikkaan".

Asiahan antaa mahdollisuuden myös rikosilmoitukseen.

Henkilökunnan virhe on se, että he eivät nähtävästi ole viestineet moderoinnin perusteluista Vataselle. Tietenkin alan ammattilaisen pitäisi tietää itsekin tällaiset perusasiat, joita on tuotu esille foorumilla useaan kertaan. Hänen pitäisi siis olla tietoinen tekijänoikeusasioista ja juuri ammattilaisena kunnoittaa toisten kuvaajien oikeuksia kuviinsa. Jos taas hän ei ole niistä tietoinen, se ei ole lieventävä vaan nimenomaan raskauttava asianhaara.

2. Vs: -Irina II-

Johtuen kaikesta; Onko Vatanen sittenkään ammattimies ja asiansa osaava?

3. Vs: -Irina II-

.

4. Vs: -Irina II-

On se kyllä hassunhauska mies tämä mvuori. Poliisillakin olisi naurussa pitelemistä rikosilmoitusta lukiessa.

--# mablo

Ps. ajattelin tässä samalla vähän antaa, kuten edelläkin on tehty, visuaalisia parannusehdotuksia hiljan itse vapaaehtoisesti julkisuuteen kommentoitavaksi ja arvosteltavaksi saattamaasi valokuvaan (joka näin meidän kesken ei ole teos). Se oli minusta vähän tumma, minusta se olisi paljon parempi valkoisena. Itse photarilla väänsin kuvastasi, kas tässä. [ ]

5. Vs: -Irina II-

Saattaisi se poliisien nauraminen harmittaa, jos omaa kuvaa olisi käpälöity ja vielä netissä julkaistu. En taida tuntea ketään, joka ei ryhtyisi toimiin moista tavatessaan.

6. Vs: -Irina II-

Mutta mitä kuvaan tulee, vähän tyhjä ilman mallia...

7. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Hep \o/

Nyt tunnet ainakin yhden.

Useammankin kerran kun olen kritiikkiä pyytänyt ulkomaan foorumeilla, niin olen myös saanut erilaisia edittejä alkuperäisestä kuvasta jossa kritisoija näyttää mitä suunnilleen tarkoittaa.

Kaksi kertaa tuollainen on todella avannut silmäni ja olen huomannut että oho, kuvassa on tuollaistakin potentiaalia.

Ja mielestäni myös laukun foorumeilla on näin tehty (ei mulle), eikä siitä ole älämölöä syntynyt. Siksi ihmettelenkin että miksi tästä nyt on noussut näin valtava haloo.

8. Vs: -Irina II-

Samaa ihmettelen. Kohta on varmaan poliisit ovella kun itsekin on tuota tullut joskus harrastettua - jopa tällä palstalla!

Tähän voikin sitten ympätä jonkun sopivan hiekkalaatikkoleikki-vertauksen...

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Sanon suoraan, että minua nämä alastonkuvat eivät juuri kiinnosta mutta kovasti näyttävät puhuttavan. Jos katsotaan vain Viikatteen kuvaa sillä tavalla kuin hän on tämän ottanut (tarkoitustahan emme tiedä kukaan, ellei V itse kerro) eikä puututa siihen, että ehkä tekisin itse tämän toisin...

Elikkäs. Kiinnitin huomioni siihen, että likalla on pisaroita iholla, kuin suihkun jäljiltä, ei hikipisaroita seksin jälkeen kuitenkaan. Silti sukat on jalassa? Miksi? Ja likka on märkänä siis valinnut mennä lakanoiden väliin, miksi? Sehän näytti jo pohdituttavan joitakin. Jotkut löysi kuvasta hiuskorun tai pidikkeen, jota likka ottaa hiuksista pois, ei sellaista näytä olevan. Kynnethän siinä vain. Vain, tuollaiset kynnet? Siitä johtaa ajatus siihen, kuka tyttö on ja mitä tekee ammatikseen. Kroppa on hoikka ja etumus laitettu kuntoon. Kyllä mulla kuva herättää montakin eri ajatusta, jotka johtavat toiseen. Sommittelusta sen verran, että vaikuttaa tyttö valuvan lattialle.

Eikö kuva jo ole silloin aika hyvä, kun siitä löytyy ihmeteltävää? Silloin se tarkoittaa, että niillä jotka miettivät noita asioita, kuva on pitempään auki näytöllä, eikö?

Ja tässä on terävöitystä ihan tarpeeksi tai sitten niillä, joiden mielestä terävöitystä tarvitaan lisää, on huono näyttö ;). Värimaailma on minusta ihan kiva, vaikka tällaisessa kuvassa se voisi kyllä olla toisenlainen. Selän taakse hiipi juuri 8 v. poika, joka ilmoitti, että sehän on ihan kuollut ja ensimmäisenä huomasi rinnat.  

Siinäpä se. En osaa sen kummempia analysoida eikä tämäkään mikään analysointi ollut, sanoin vain mitä mieleen tuli. Sekava mieli niin minkäs teet :)

10. Vs: -Irina II-

Sittenhän nämä kuvaoikeudet ovat olleet ihan turha asia mölyttäväksi. Riksraks on ollut ihan oikeassa: netissä on vain vapaita kuvia. Kuvaajien(kin) mielestä.

11. Vs: -Irina II-

.

12. Vs: -Irina II-

Siis mitä vittua sä selität... toki olen kuvan nähnyt ja ketju on tietenkin tallessa jatkoa varten. Miten sulle pitää vääntää ettei toisten kuvia muokkailla ja postailla tänne omiin ketjuihin. Kerro mikä tässä on se kohta mitä sä et tajua.

Mutta kerro se yksityisviestillä tai tule käymään. Tässä ketjussa loppuu offtopic jauhanta nyt.

13. Vs: -Irina II-

Tule sä poliisin kanssa niin keskustellaan, Mun omasta websaitista löytyy yhteystiedot ja numerotiedustelusta numero. En ole "ihan eilen syntynyt", jos sitä kuvittelet.
    Jos kuitenkin päätät tulla poliisin kanssa, neuvoisin että valmistaudut kunnolla, esim tutustut valokuvan tekijänoikeustekstissä kohtaan missä puhutaan HARJOITUSTYÖ TEOKSENA: "Teoksellista suojaa ei saa teos ellei se ole tarpeksi omaperäinen ja poikkeuksellinen-Tähän kaatuukin useimpien harjoitustöiden suoja"  -Suoraa lainausta lakitekstistä- Jos sittenkin päätät olla "tarpeeksi omaperäinen", suosittelen että otat riittävän oikeusturva vakuutuksen, sillä detaljista kumpi meistä ja kumman kuva on "tarpeeksi omaperäinen" siitä sitten keskustelevat lakimiehemme.

14. Vs: -Irina II-

Olkoon tämä keskustelu nyt tässä. Juttu jos ei pysy itse asiassa niin antaa sen olla.

Huoli pois piilolasi, en ole sua haastamassa :) Käsitellään vain kumpikin omia kuviamme niin homma on ok.

Kiitos asiallisista ja rakentavista kommenteista keskustelijoille.

15. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Vastaan ketjuun vaikka se on aivan asiallisesti epäasiattomuuksien takia lukittu.

Toisten kuvia EI KÄSITELLÄ JA ESITELLÄ ILMAN kuvaajan lupaa (minusta jo laki kieltää tällaisen, mutta ainakin kameralaukun säännöt). Jos tällaista ei useasta sanomisestakaan tahdo käsittää, niin seuraa sanktiota, eli banaania.

Jos joku tahtoo toisen kuvaan tehdä viritystä ja säätöä tai jotain ja esittää sen täällä julkisesti, niin kysyy yksityisesti luvan, kuten moni on tehnytkin.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.