Mors. Ircissä on päivä päivältä lisääntynyt inttitarinoiden kerronta ja tulevan kokemuksen odotus kun meitä nuorukaisia sinne on sunnuntaina lähdössä. Koska kaikki eivät ircissä pyöri eikä sittenkään samaan aikaan, ajattelin perustaa tälle ihan threadin: Ketkä kaikki Kameralaukusta ovat menossa inttiin 10.7? Minne olette menossa? Itse olen lähdössä Vekaranjärvelle, Nomify Santahaminaan ja Helmeri Parolaan. Ois kiva jos löytyis joku kameralaukkukaveri omasta palveluspaikasta.
Helmeri: NOLLA Et onnee vaan! Soittelen sulle joka ilta ja muistutan sua meidän aamujen välisestä erosta <3
Mun mielestä tuossa koko touhussa ei oo mitään järkeä, kun siihen vielä tuhlataan veroeuroja niin pirusti.
Niinhän niitä euroja lykätään kehitysapunakin ties minne hevonkuuseen. Ihan yhtä turhaa hommaa, ellei jopa turhempaa.
Kajaanissa tuli vuosi oltua Teknillisessä komppaniassa. Vuosi sitten kotiuduin. Aselajina tietysti pioneeri. Sotilasarvo sitten jotain muuta kuin pioneeri. Voisin lähteä vaikka uusiksi. Eikä mielestäni mitenkään turhaa hommaa.
No se peruskiusantekohan on täysin turhaa ajanhukkaa, mut jos hakeutuu johkii vähän erikoisempaan suuntaan kun perusjääkäri tai tykkimies tai mitä niitä onkaan niin siel saattaa olla ihan hauskaakin.
No ainakin me pioneerit saatiin kikkailla vaikka mitä. Ja varsinkin johtajakoulutuksessa. Kikkailulla tarkoitan titenkin r-aineita Oli muuten hieno näky, kun tihkusateisella ilmalla räjäytettiin 30kg r-ainetta! Lähti aika hieno paineaalto, jonka näkymistä sadepisarat vielä vahvistivat. Harmi kun ei ollut kameraa.
Tarkotin nyt intin mielekkyydellä lähinnä sitä, että hakeutuu sellasii hommii siel mist vois ehkä olla hyötyy omalle tulevaisuudelle. Jokunen rekkakuski on varmaan ajanu korttinsa intis, joku on ehkä päässy spollista poliisiks, joku saattaa olla sairaanhoitaja asevelikorjaamon kautta jne. Perusintti on melkosta ajanhukkaa vaik kävis johtajakoulutkin.
Mä diggasin intistä, varsinkin sen jälkeen, kun pääs kesken alokasajan spol-koulutukseen. Loppuaika meni hujauksessa ja eihän siellä nykyään tartte olla kuin puoli vuotta, jos ei nappaa.
No itsehän sain mm. järkkärikortin, räjäyttäjän kurssin ja a-luokan tutkintotodistuksen, johtajakoulutusta, esiintymisvarmuutta, käytännön johtamista, 3kk työkokemusta räjäyttäjän työstä jne jne. Perusinttikään ei tod ole ajanhukkaa, ellei ole asennevammaisena liikkeellä. Harvoin on noin hyvät puitteet isolla jätkä/kaveriporukalla esim metsään lähteä. Monet nykynuorista ei edes tienny mikä on kirves. Tekee ihan hyvää niille äidin pullapojillekin olla välillä vähän teltassa ja luonnossa. Ja oppii siellä ainakin ihmistuntemusta. Niin monenlaista sukankuluttajaa siellä kyllä näkyy, että...
Asenne onkin se kaikkein tärkein, ettei omat sulakkeet pala. Kyllä mulla oli oikeestaa ihan hauskaa alusta loppuun ja oli siitä touhusta hyötyy työhönottohaastattelussakin aikanaan. Intis on just niin vaikeeta kun siitä ittelleen tekee.
Jos ette kerro kenellekään, kerron teille yhden salaisuuden. 3300 päivää takana, 40-vuotiaana eläkkeelle. Nyt voi omistautua valokuvaukselle....
Ei kerrota!! pssst..!! Puolensa ja puolensa. Minä nautin armeijan harmaata leipää aika tasan 100 vuorokautta, kunnes useiden syiden summana ja seurauksena eräänä aamuna palautin tetsarit, vaihdoin maiharit buutseihin ja lähdin vekaranjärveltä takaisin tampereelle. Näkisin hyvänä asiana, että olen kokenut sekä siviili-, että varusmiespalveluksia - jos minulla tai naapurilla on joskus lapsia, tai joku muu joskus pohtii noiden kahden asian välillä, niin tiedämpähän hieman molemmista. Jokatapauksessa, sitten kun lapset loppuu maailmasta nussimalla, sodatkin ehkä loppuu sotimalla. Intissä on kuitenkin hauskaa, kunhan sitä ei ota liian vakavasti. Myös pari pysyvää ystävää tuolta reissulta itselleni jäi. Ei muuta kuin pitäkäähän hauskaa ja ottakaa ihmeessä kamerat mukaan!! nimim. No iho - ohi on!