Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Innokkaita märkälevytekniikan harrastajia etsitään

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana RDahl, 16 Toukokuu 2012.

1. pundura

pundura

3
    0
    0
    Vs: Innokkaita märkälevytekniikan harrastajia etsitään

--

<SIZE size="2"](sain jo kysymykseen vastauksen)</SIZE>

2. c

c Well-Known Member

5 391
    109
    63
  3. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Jalo Porkkala voisi mahdoliesti pitää viikonlopun kestävän kurssin jos kiinnostuneita löytyy edelleen.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Toi olisi hyvä juttu.  Aikaa vain sopimaan.  Joku lauantai ehkä?

5. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Tuli täsaä mieleen, että noissa resepteissä käsketään käyttämään tislattua vettä, niin kuvittelisin akkuveden käyvän yhtä hyvin? Vai olenko ihan pihalla ajatuksen kanssa?

6. Vs: Innokkaita märkälevytekniikan harrastajia etsitään

Et ole, käy hyvin sekin..

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Akkuvesi on tietysti eri juttu.....  En kuitenkaan usko, että tässä yhteydessä erolla olisi merkitystä.  Noitten liuosten pitoisuudet ovat sen verran vahvoja, että pienet veden epäpuhtaudet taitavat puskuroitua.

8. Vs: Innokkaita märkälevytekniikan harrastajia etsitään

Morjensta,

En ehtinyt ihan lukea kaikkia ketjun viestejä, mutta olen se tyyppi joka piti Susan Huberin kanssa kollodium-märkälevykurssin ja siitä syntyneen näyttelyn Satakunnan ammattikorkeakoulussa vuosi sitten. Ja omasta kokemuksesta voin vakuuttaa, että vaikka netti on pullollaan ohjeita ja "ohjeita" prosessista, nopea ja helpoin tapa oppia systeemi on osallistua työpajaan.

Olen valmis pitämään esim. viikonlopun sisäänajokurssin kollodiumiin, ja tarvittaessa syventävän kurssin nega- ja posatekniikan eroista ja eduista, jos sopiva porukka löytyy. Henkilömäärä riippuu tiloista ja fasiliteeteista, ja onnistuu myös "asiakkaan tiloissa", tai vaikkapa kentällä liikuteltavassa pimiössä (mikä itse asiassa on mielipuuhaani), tosin tähän aikaan vuodesta hankalaa; kollodium tarvitsee runsaasti valoa, joka vielä saisi mielellään sisältää paljon UV-ta. Potrettikuvaus studiossa onnistuu sopivilla valaisimilla.

Jos kiinnostaa, niin Susanin ja minun kurssilta on jotain kuvamateriaalia täällä (en tiedä näkyykä tämä kaikille mutta ainakin Facebookin käyttäjille pitäisi):
    http://www.facebook.com/media/set/?set=a.156044371144220.39491.109199872495337&type=3

Terveisin, Jalo Porkkala

9. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Luulen, että Myyrmäkitalon valokuvausluokka ja pimiö on sovelias paikka. Juna-aseman vieressä, mahtuu riittävästi väkeä.

Määritellään ajankohta  yv:nä..

10. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Voiko osallistua kurssille ilman omaa 8x10 kameraa (4x5 löytyy)?

Kivoja kurssikuvia, näyttää todella mielenkiintoiselta. Olen ehdottomasti kiinnostunut!

EDIT: 8x10-kamera hankittu.

11. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Edelleen kiinnostunut. Kun aikaa plänäätte niin sellainen toive olisi, että viikonloppuun sijoittaisitte työpajan niin pääsee täältä vähän kauempaakin osallistumaan.