Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

In Memoriam: EP-Kamera

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Keni, 17 Maaliskuu 2010.

  1. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 380
    1 752
    113
    Paradoksaalista kyllä, digikuva analogisten kameroiden Mekasta.

    EDIT: Ettei synny väärinkäsityksiä, Esko Putus tiettävästi elää ja voi hyvin. In Memoriam -otsikko koskee puhtaasti ep-kameraa, myymälää.
     
  2. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: In Memoriam

    Harmi,yhden ostoksen tein tuolta ,  165 mm lasi Isoon penaan,mukava asiantunteva kaveri  tää  EP.
     
  3. mad

    mad Member

    433
    0
    16
    Vs: In Memoriam

    Ja minä fiinin f5:n, edullinen vieläpä tietty, kuka tollaisia olisi digiaikana halunnu ,,,, t. mad, ja joo, linssin 1,2 50mm nikko,r jo aikaisemmin, olin sellaisesta jostakin syystä joutunut aikoinaan luopunaan niin ostin takaisin ,,,,, tosin f on kevyempi ja tulee useammin mukaan kuin tollane painake ,,,,
     
  4. sokre

    sokre

    204
    0
    0
    Vs: In Memoriam

    One of the first places I visited in Helsinki... Used to hang out there on Monday afternoons, Mr Putus was a great person to talk to... Bought my Leica there, too. 
     
  5. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 380
    1 752
    113
    Vs: In Memoriam

    Täältä oma pimiöni sai alkunsa kun aikoinaan kannoin kotiin hienon Leitz Focomat Ic -suurennuskoneen. Muita ostoksia oli Hasselin 50 mm:n laajis sekä Leican 90 mm:n tele. Hyviä neuvoja ja vankkoja mielipiteitä sai Putukselta ihan ilmaiseksi. ”Hienojen kameroiden erikoisliike” ei jättänyt ketään kylmäksi...
     
  6. Vs: In Memoriam

    Älkääpä nyt puhuko Eskosta imperfektissä. Elää, voi hyvin ja myy edelleen hienoa fotokamaa. Viimeksi Balderilla. Toki kaipaamme Eskon Uudenmaankadun puotia. Oli hieno ja mukava paikka.
    T. K.
     
  7. J.HBach

    J.HBach Member

    988
    0
    16
    Vs: In Memoriam

    Mä olin jo liikuttuneessa mielentilassa että nyt on hieno mies poistunut keskuudestamme. Väärin ymmärrettyä, joten ilo puskee lävitse!
     
  8. hannukur

    hannukur Member

    98
    0
    6
    Vs: In Memoriam

    Jos ihan suoraan sanon, niin en välttämättä jää kaipaamaan.

    Ainakin jos vaihdossa jotain(ilmeisesti ei-Leicaa?)tarjosi, niin tuntui vähän, kuin olisi huutolaispoikaa ollut tuomassa.
    Esimerkki: Tarjosin pari vuotta sitten Canon FD ja Minolta AF-laseja->tarjosi 170e sitten, kun olisivat myydyt. Möin itse osan huuto.netissä ja sain yli 200e + jäljelle jääneistä yli 300e vaihdon MrKamerasta(jonka hintatasoon tosin tässä ei tarvinne puuttua..)

    Minusta ei tullut kanta-asiakasta.
     
  9. Vs: In Memoriam

    voivoi

    K.
     
  10. hannukur

    hannukur Member

    98
    0
    6
    Vs: In Memoriam

    Niinpä!
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    17 230
    1 840
    113
    .
     
    Viimeksi muokattu: 8 Toukokuu 2024
  12. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: In Memoriam

    Varmaan nuo minolta af-lasit eivät siksi ole kysyttyjä ja hyvin hyvitettyjä, koska niitä on vaikea myydä eteenpäin.
    Nimim. kokemusta on.
    T JUkka
     
  13. hannukur

    hannukur Member

    98
    0
    6
    Vs: In Memoriam

    Joo, mutta(nykyisenä Nikonistinäkin) olen edelleen sitä mieltä, että Minoltan laseissa on paras(=neutraalein) värintoisto kaikista. Itsekin olen myynyt nyt aivan hiljattain Minoltan laatulasia aivan pilkkahinnalla, koska Nikonit vain ovat niin pirun hyviä kameroita... Kun otin appiukon a700:n käteeni oman D200:n jälkeen, niin aivan leluhan se on.

    Ilmeisesti minulla ja Esko Putuksella eivät pärstäkertoimet oikein synkanneet;)
     
  14. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: In Memoriam

    Itse arvostan asiantuntemusta ja hyvää palvelua.
    Voin siitä hieman maksaakin ja sellaiseen liikkeeseen menen uudestaan.
    Harmi, että tuo lopetettiin.
    TJukka
     
  15. Est

    Est Well-Known Member

    17 230
    1 840
    113
    .
     
    Viimeksi muokattu: 8 Toukokuu 2024
  16. hannukur

    hannukur Member

    98
    0
    6
    Vs: In Memoriam

    Itse en valitettavasti nähnyt sitä hyvää palvelua omalla kohdallani - palvelu tuntui nimenomaan ylimieliseltä. Olen toisaalta ehkä hiukan jyrkkä persoona, joka ei pahemmin toisia mahdollisuuksia jakele...

    Tosiasia on. että nykyään asiantuntevaa palvelua saa hakemalla hakea. Tavallaan loogisestikin kameraliikkeiden myyjät ovat tätä nykyä sellaisia 'kännykkäkauppiaita', jotka ottavat nokkiinsa, kun asiakas tietää heidän myymistään tuotteista enemmän kuin he itse.
     
  17. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 380
    1 752
    113
    Vs: In Memoriam

    Hyvää palvelua ei kai ikinä luvattukaan. Tässä ote EP-Kameran esittelysivuilta: "Puhelimeen vastataan jos ehditään, palvelu kurjaa ja joskus kehnoa".

    Todellista asiantuntemusta oli sitten vaikka muille jakaa. Putus osasi asiansa. EP-Kamera oli erilainen kamerakauppa, puhtaasti positiivisessa mielessä.
     
  18. hannukur

    hannukur Member

    98
    0
    6
    Vs: In Memoriam

    [QUOTE>
    [/QUOTE]
    Tässä olit kyllä aivan oikeassa!
     
  19. Est

    Est Well-Known Member

    17 230
    1 840
    113
    Vs: In Memoriam

    Tein muutaman sekunnin muistovideon viimeisestä kävelystäni katselemaan EP-Kameran näyteikkunaa, maaliskuussa 2009. Omistajakin siellä hääräili tiskin takana mutta se ei videon huonosta kuvasta taida lainkaan erottua (Youtube  -pakkaus). Putiikki oli jo aika tyhjä tavaroista (taaskaan en ostanut mitään).
    - Est


    In Memoriam, EP-Kamera :

     
  20. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 380
    1 752
    113
    Vs: In Memoriam

    Hieno viedeopätkä, Eero!

    Lisäänpä tähän vileä toisen kuvan, Zeiss Nettarilla otettu.

    Saavat muutkin vapaasti lisätä ketjuun kuvia ja muistoja EP-kamerasta. Erityisesti sisäkuvia olisi mukava nähdä ja muistella...