Vs: Imuroitko netistä laittomasti? ^Hifistejä varten on olemassa flac'ejä, ape'ja ja muita häviöttömiä formaatteja. Toki bittejä nekin. Eikähän suurin osa sovella niitä kuitenkin omien levyjen rippaamiseen ja soittelevat niitä sitten mediatoistimella verkkolevyltä tai jostain muusta muistista.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Ostan nykyään vain Älppäreitä, ne tukkivat imurin, joten lataaminen ei onnistu, täytyy olla originaali, sitäpaitsi parempi saundi ja makeemmat kannet...
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Soundista on kyllä helppo olla samaa mieltä JW:nb kanssa. Ero on melkoisen suuri. Toki vaatii kuntelulaitteilta hiukan normaalia enemmän Itse en imuroi laittomasti, mutta lainailen CD-levyjä erittäin usein kirjastosta ja kavereiltakin ja kopioin tietysti musan itselle talteen mp3 muotoon parhaalla laadulla pääsääntöisesti, mutta tuohan ei ole laitonta, vaan täsmälleen laillista itselle kopioimista, jota ennen tehtiin C-kaseteille. Myydä ei saa, enkä niin myöskään tee, mutta joskus olen antanut jollekin kvaerille kopion jostakin, koska se on juuri samaa luvallista toimintaa suomen lakien mukaan. Microsoftilla ja amerikkalaisilla levy-yhtiöillä voi olla eriäviä mielipiteitä ja jopa lakeja heidän maassaan, mutta meillä tuo on laillista. Imuroinnista verkkopalveluista musiikin suhteen en tiedä (siis sen laillisuudesta, epäilen ettei ole laillista, koska joku saa silloin rahallisen korvauksen ja luultavimmin ei muusikot/levy-yhtiö), mutta en ole vaivautunut opettelemaan... Kirjasto on niin hyvin toimiva tapa ja varmasti luvallista.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Luovan alan työntekijänä en koe oikeutta vaatia tekijänoikeuskorvauksia itselleni, jos toimisin varastaen. Muutenkaan en pidä varastamisesta. kapa
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Moniko täällä vieraileva on saanut Teosto korvauksia tai edes Kopiosto korvauksia ??
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Noh, ei tolla summalla juhlita mutta se ole varmaan systeemin tarkoituskaan. Sen verran tuli koulussa luettua matematiikkaa että on parempia keinoja ansaita rahaa. Kuulutko muuten itse Kopiostoon?
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Teostoon ei ole asiaa, Kopiostosta olen saanut yhden näyttelyn aikaiseksi Hippolyteen. Kopiostohan ei jaa korvauksia samalla tapaa, kuin Teosto, siihen on olemassa kuvataiteilijoitten Kuvasto. Sieltä tulee joskus jotain pientä. Kerran ihan kunnon potti. kapa
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Miksipä muuten edes olisit aloittanut, jollei tämä olisi ollut valmis vastauksesi, omaan kysymykseesi.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? En tiedä miten valokuvien kohdalla on, mutta ainakin tv-ohjelmat, tallenteet ja nettilähetykset tilitetään joka vuosi. Käsittääkseni sama juttu Teostolla.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Tarkoituitko Kopiostoa vai Kuvastoa? Kopiosto jakaa valokuvan rahat apurahoina. Kuvasto suoraan käytön perusteella kuvataiteilijoille, jotka ovat Kuvaston jäseniä. Kopiostoa pitää yllä Finnfoto, jonka jäsenenä esimerkiksi Valokuvataiteilijoitten liitto ei ole. Yksityisjäsenenä olen allekirjoittanut Kopiostovaltakirjan, jolloin olin oikeutettu saamaan apurahan, jos sellaista minulle suositeltaisiin. Kerran sellainen tapahtui. kapa Lisäyksenä se, että Kuvaston ollessa kyseessä, puhutaan valokuvateoksista, ei valokuvista.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Niin, siis Kopiostoa tarkoitin. En tiennyt että se toimii valokuvien kanssa noin. Finnfoto taitaa muuten olla vain yhtenä jäsenjärjestönä Kopiostossa muitten joukossa.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Pistäppä perehtyen Mvuori tuohon lainsäädäntöön äänitiedon kopioimiseen omaan käyttön ei todellakaan ole rajoitteita. Itse asiassa ko. "vapauden" takia meillä suomessa on jopa tyhjän CD-levyn myyntihintaan lisätty teostomaksua, koska oletus lakia säädettäessä oli, että musiikkia sinne kopioidaan.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Jos käyttäisin Windowsia niin todennäköisesti varastaisin softat, mutta nyt siihen ei ole tarvetta. En ole lainkuuliainen mutten kannata suoraan toiselta varastamista. Eli hyvyyttäni en ole varastamatta, mutta olen kuitenkin.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Jotta vinyylillä pääsee edes suunnilleen samaan äänentoistoon kuin digitaalisessa muodossa, pelkkä soitin rasioineen maksaa enemmän kuin kohtuuhyvä kotiteatterisysteemi isolla lättytöllöllä. Hyvä soundi maksaa aina oli lähde analoginen tai digi.
Vs: Imuroitko netistä laittomasti? Ei tule ladattua. Varmaan osittain siksi, että laittomasti lataaminen on vaikeampaa kun ostaminen (ei nyt paljon mutta kuitenkin vähän). Sarjat pitäisi saada nopeammin laillisesti ostettavaksi, esimerkiksi juuri aiemmin mainittu Pacific olisi kiva nähdä jo nyt. iTunesista on helppo ostaa digimusat, fyysiset tuotteet ostan älppärinä. Vinyylissä on se hyvä puoli että teokset tulee kuunneltua kokonaisuuksina. Digiformaatissa ja ehkä vähän cd:lläkin tulee skippailtua biisejä liian herkästi. En siis osta vinyyleitä soundin takia. Väittäisin kuitenkin että eron äänessä voi kuulla jo huokeammillakin laitteilla. Joidenkin ostamieni vinyylien mukana on tullut cd-painos bulkkipakkauksessa. Näissä cd:n ääni on monesti kuulostanut kompressoidulta vinyyliin verrattuna.