Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY Imagon - harvinaista herkkua ** MYYTY **

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana kto, 9 Heinäkuu 2006.

  1. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Imagon on Rodenstockin legendaarinen pehmeäpiirto-objektiivi, jota tehtiin käsittääkseni 2000-luvulle asti eri polttoväleille. Itse objektiivi koostuu linssiryhmästä ja sen eteen liitettävistä "himmenninrenkaista", joilla softauksen määrää voidaan säädellä.

    Mulla alkaa olla näitä riittävästi ja koska hankintaan tulee myös Minoltan Softfocus, joutaa yksi Imagon myyntiin. Kaupan on 120 millinen versio ja siihen tarkennusosa. Tarkennusosa on suunniteltu kinokalustolle, sovitteena yleinen T2. Mukaan tulee Leican R ja Nikonin sovite, mutta muitakin saa helposti.

    Ansiokas kuvaus tästä vekottimesta löytyy:

    KENNONLÄMMITTÄJÄT: Rodenstock Imagon 120mm 4.5

    Polttovälinä 120 millinen on ihanteellinen myös keskikoonkameroille, jos vaan sovitusongelmat ratkaistaan. Itse mietin juuri 150 millisen kiinnittämistä Hasselbladiin. Helpointa sovitus lienee Rollein SL-sarjaan.

    Imagonit eivät koskaan olleet "ilmaisia", ei tämäkään. Mutta nyt mukaan tulee siis tarkennusmekanismi ja sovitus eri kameroihin. Varsin harvinainen kokonaisuus. Pelkkiä objektiiveja on hieman helpompi löytää.

    Hintapyynti MYYTY

    Objektiivi on nähtävissä Helsingissä.

    Tarjoukset ja yhteydenotot: yv, 040-5590551 tai kari.tormi(miau)luukku.com

    Sen verran vielä, että vaikka "photoshopeilla" voi tehdä kaikenlaista, ihan tällaiseen softaukseen ne ei pysty...