...mutta koska tausta on rauhallinen ja katse ei harhaudu liikaa sinne, rajaus ei ole ollenkaan epäsovinnainen. Hieno tunnelma.
En tiedä miksi mä olen näitä hämärässä kuvattuja lintukuvia alkanut esille kaivamaan... En ole näihin paljoakaan panostanut, mutta tuleehan näitä aina sopivan tilaisuuden tullen roiskittua.
Erinomainen tirppakuva; niitä übertylsiä basic pönötyksiä on nähty jo ihan tarpeeksi. Lintu itsessään olisi saattanut kaivata aivan inan tilaa ympärilleen. Sommittelu alanurkkaan kuitenkin toimii. Linnussa näky hieman sävyjä; olisi voinut kokeilla vetää koko linnun ihan tukkoon ja tehdä näin voimakkaamman silhuetin. Illan sininen hetki ja mustat sävyt sopivat hyvin yhteen. Tästä tulee rauhallinen olo. Ylhäältä veteen feidaantuva musta tasapainottaa alhaalla olevaa lintua. Pidän tästä kuvasta.
Mietinkin mikä mua tässä häiritsee ja se on toi piirteiden lievä näkyminen tintissä. Mä olen sitä mieltä että tukevasti tukkoon vain musta silhuettikuvassa, vaikka valokuvausfoorumilla aina tuleekin jäkätystä. Useimmiten silhuetti vaan toimii niin parhaiten - tietysti poikkeuksiakin on.
Väänsin vaan taso säätimellä vähän tummemmaksi. Tällä systeemillä lisääntyy sitten tuo tumma alue yläreunassakin, mutta onneksi enemmän juuri vastakkaisesta kulmasta missä tipu on. Toi eka versio miellyttää mua enemmän autenttisempana, mutta mitäpä sitä ei yleisön hyväksi tekisi