Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Iltaisia kuvia kylältä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Dr.Jalopeno, 28 Toukokuu 2026.

  1. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 568
    383
    83
    Berlin_5634.jpg

    Berlin_5700.jpg

    Berlin_5703.jpg

    Berlin_5710.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 28 Toukokuu 2026
    kerzan, J. Flodder, canonmk4 and 5 others like this.
  2. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    24 169
    4 118
    113
    Mikä lie hunnikylä Spreen rannalla....

    Minulla on ilmeisesti näyttö osapuilleen samoilla säädöillä kuin aloittajalla, koskapa kuvat vaikuttavat teknisesti täydellisiltä. Sävyt ovat just, ja iltatunnelman valot ja hämärän tulo välittyvät hienosti katsojalle.
     
  3. Dr.Jalopeno

    Dr.Jalopeno Well-Known Member

    1 568
    383
    83
    Sitä pähkäilin että saattaa näyttää tummilta jos vähän tummaksi säädetty näyttö katselijalla.
    Nyt oikeat valokuvaajat nauraa partaansa kun kerron että lopetin itseni kiusaamisen ja siirryin sRGB värimaailmaan näissä omaksi iloksi kuvatuissa. Pääsee helpommalla ja yksinkertaistuu homma nykyisessä interweb maailmassa kun kamerasta töllölle saakka sama värimaailma. Adobe-rgb enää työjutuissa käytössä. Näytössä pikavalinta Adobe_rgb / sRGB
     
  4. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 978
    663
    113
    Tunnelma on tosiaan hyvin säilynyt ja valot pääsevät jonkinmoiseen rooliin kuvan kompositiossa.