Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ilmastonmuutosko?

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana -make-, 22 Syyskuu 2007.

1. -make-

-make-

34
    0
    0
    Tervehdys!

Harvoin mitään postaan ja vielä harvemmin julkaisen tai annan linkin harjoitelmiini.
    Mutta tuossapa sellainen joka tuli mieleeni kun jokainen uutinen tänä päivänä koskettaa joko asuntojen hintoja tai ilmastonmuutosta.

Viime talvena kun talvi oli mitä oli alkoi tosiaan hihityttämään kun ko paikassa näin tuon:

http://www.sypetronella.net/ilmmuutos

Sitten kysymys, mites nuo värit ja väriprofiilit? Olen kokeillut vaikka miten sekä aRGB:llä tai paremmin webiin sopivaan sRGB:llä mutta aina nuo kuvat selaimessa ovat hailakoita vs se mitä itse tarkoitin. Minkäslaisia te käytätte tai mikä auttaisi?
    Tuo ko kuva on mun omassa arkistossa paljon "värikkäämpi".

2. Miguel

Miguel

28
    0
    0
    Vs: Ilmastonmuutosko?

Mitä selainta käytät? Safari on tällä hetkellä ainoa selain, joka näyttää värit oikein webbikuvissa.

Toinen tähän vaikuttava juttu on jos kuvaat Adobe RGB:nä niin silloin kuvat ovat erittäin värikylläisiä ja tallentaessasi ne webbiin sRGB:si väriprofiili muuttuu eli värit haalistuvat. Minä lisään webbikuviin aavistuksen saturaatiota, niin että kaiken maailman selaimet näyttävät värit edes jotenkin oikein.

Eli:

- käytä Safaria
    - tarkista muilla webbiselaimilla lopputulos =>  jos ei miellytä niin lisää aavistus saturaatiota