Kokeilussa nyt Raw Therapee, onko muita? 400D:n mukana tuli ohjelma mutta jostakin syystä Vistani ei sitä huoli. Koneellani on myös Fotarin 7.0 jossa RAW ei myöskään toimi.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Jos ei mitään monimutkaista aio tehdä, niin Googlen Picasa voisi toimia. Tuo Vista.yhteensopivuus lienee monille vanhemmille ohjelmille ongelma, mutta olettaisin että Picasa on niin uusi että se toimisi.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Picasa on koneella mutta avaako se RAW-tiedostojakin...kokeillaan. Kiitos
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Picasa on häkellyttävän nopea raw-hommiinkin muttei niin monipuolinen kuvan säätömahdollisuuksiltaan, mm. sillä voi vaalentaa muttei tummentaa kuvaa. Canonin mukana tuleva DPP (Digital Photo Professional) voi/pitää päivittää netistä Vista-yhteensopivaan, uudempaan versioon Business Product Support - Canon Europe
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Picasa todellakin avasi kuvat mutta, muuttuivat hetkessä ilman mitään kosketusta säätöihin melkein punaisiksi??? Kiitos noista Canon linkeistä Lisättäköön vielä yksi kysymys: Mielipiteenne Raw Therapee:sta?
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Mielenkiintoinen temppu... Korjaantuuko tuo sillä AutoColor painikkeella tai ruuvaamalla tuning-valinnoista valkotasapainoa? Itse olen huomannut että se toimii Oly E-300 raw kuvien kanssa muuten ok, eli vakotasaapinot sun muut on hollilla paitsi että Exif tietoja ei löydy.. Lisäksi se sotkee kyllä jpeggien Exif.tietoja jotenkin.. Mutta.. ketterä ja kevt ohjelma, ja ilmainen..
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Ohjelma on ihan jees. Kokeilin ´kokeile onneasi´toimintoa ja se muutti kuvan lähes normaaliksi. Joskin siihen jäi aavistus punasäyisyyttä jota taasen korjailin ´värin lämpötila´ säätimellä.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia DCraw löytyy, ja koska komentorivipohjaisuus varmaan hirvittää niin UFRaw on ehkä parempi hakusana googlelle tarjottavaksi. En kylläkään käytä itse.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Tuo Canonin ilmainen DPP on kyllä varsin käyttökelpoinen ja laadukas. Sillä saa kaiken tehtyä aika helpolla, myös laajat eräajot ja monien kuvien säädöt kerralla, ihan kontrastin vähennysten yms. kanssa, ei ole pelkästään työkalu RAW:eille, vaan tekee laajempaakin. Minun valinta ollut jo vuosia ja nyt Vistan tultua päivitin sen.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Ihan samaa mieltä olen. Turhan paljon parjattu, kun ottaa huomioon että tulee kameran mukana ja jokainen päivitys parantaa sen käytettävyyttä. Sopivan yksinkertainen mutta silti riittävästi säätöjä ja ainakin mulla se toimii mukavan nopeasti. Kaikenmaailman Phase Onet LE:t ja LR:t jää nopeudessa DPP:lle. Itse käytän DPP:tä ja LR:ää riippuen kuvamäärästä ja aiheesta.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Löysin tämän ketjun kautta DPP:n ja lyhyen testin jälkeen olisi yksi kysymys: Jos tallentaa säätöjä raw-kuviin, DPP:hän tallentaa ne raw-tiedostoon, jolloin tiedoston koko kasvaa. Häviääkö tapahtumassa jotain informaatiota? (esim. jos haluan palauttaa kaikki asetukset "as shot", niin tapahtuuko informaation häviämistä?) Ja toisesta ohjelmasta: Itse pidin todella paljon Lightroomista (siis erityisesti raw-käsittelyn "käyttöliittymästä") mutta sehän maksaa... Adobe ilmoittaa, että PS Elementsin kanssa toimiva Camera Raw sisältäisi kaikki samat raw-käsittely ominaisuudet. Onko näin? Löydänkö vastinetta Lightroomille, jos ostan edullisesti esim. Elements 4.0:n ja lataan Cameran Raw:n?
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Terve, Täältä löytyy englanniksi hyvä vertailu erilaisista RAW -konverttereista: http://www.photozone.de/7Digital/index.html Bibble Pro on yleensä saanut parhaat arviot eri vertailuissa ja niin tässäkin vertailussa. Bibblessä tulee mukana Noise Ninja kohinanpoistosofta, joka on integroitu ohjelmaan ja sen käyttöliittymään. Yleisesti Noise Ninjaa pidetään parhaana kohinanpoistaja mitä markkinoilla on. Muuten, Bibble Pro toimii ilmaiseksi pari viikkoa kokeilutarkoituksiin ja kyllä se toimii senkin jälkeen jos kääntää tietsikasta kalenteria taaksepäin niin ettei aika kulu. Hinta-laatu -suhde on kyllä hyvä vaikka ohjelmasta maksaisikin. Konetehoa tarvitaan aika lailla sitten ja muistin suhteen tapahtuu syöpöttelyä. Ohjelma tukee massakonversiota eli homma hoituu tarvittaessa kansio kerrallaan. Tuotettava 16bit Tiff -tiedosto on erittäin hyvää, mutta jotenkin tuntuu siltä ettei 8bit Jpg olisi ihan samaa tasoa, tai sitten kuvittelen vain.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Mä tykkään tuosta Phase Onen mokkulasta. Käyttöliittymä on tosi hyvä ja looginen käyttää, saa asioita tehtyä... ainakin tällaselle melkein kymmenen vuotta tietokoneohjelmia työkseen tehneelle.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia UFraw ja rawstudio kumpainenkin päteviä softia. Itse suosin Ufraw'ta monipuolisuutensa vuoksi. Yksi vaihtoehto on hommata raw'n käsittelyä varten plugini kuvankäsittelysoftaan. GIMPiin ainakin on tällaisia tarjolla!
Vs: Ilmaisia RAW-k Tuosta RawTherapeesta (Toviotaan etten kirjoittanu vaarin) onko kohinanpoistosta mihinkaan siina?
Vs: Ilmaisia RAW-k On. Se poistaa kohinaa oikein nätisti. Samalla se kyllä syö yksityiskohtia ja tekee vaikka silkysmoothia pyydettäessä. Mutta säädöt on ihan hyvät, ja jos mun pitäis poistaa kohinaa, niin RawTherapee saattaisi hyvinkin olla väline jota käyttäisin.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Nikon D100 ISO3200 AI 85/2 käsivaralta 1/20s (On siellä exifitkin näköjään.) -RawTherapee kohinanpoisto ja vähän lisäterävöitystä -Ilman kohinanpoistoo ja aikalailla oletusterävöinnillä.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Vielä nupit kaakkoon vesiväriversio, kyllä tällä enimmät kohinat lähtee. Jotain muuta saattaa mennä mukana.
Vs: Ilmaisia RAW-käsittelyohjelmia Kohinainen on paras Vaikka varmaan ihan hyvä softa onkin jos on röpölle allerginen.