Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Juke.K, 18 Maaliskuu 2008.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Ilmaiset kuvankäsittelyohjelmat

Sekin on ilmainen. Käsittääkseni tuo Gimp on ilmaiskuvankäsittelyohjelmista kehittynein ja monipuolisin.

Ite en koskaan oikein tottunut sen käyttöön (olen liian tyhmä, todennäköisesti).

Muutamalla kympillä saa Photoshop Elementsin joka on jo aika mukava, mielestäni käyttää. Itse käytän monia ilmaisohjelmia nopsaan selailuun ja pikkumuokkaukseen sekä muutamia maksullisia tarpeen mukaan. Yksikään kokeilemani ohjelma ei ole poistanut tarvetta tähän "sekakäyttöön", valitettavasti.

Gimppiin löytyy, käsittääkseni, myös suomenkileisiä tutoriaaleja joiden avustuksella -viimeistään- nuorempi (ja välkympi) polvi handlaa sen käytön varmasti nopsasti.

- E

2. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48

Joo Gimpiin löytyy ihan välttävät ohjeet jopa Suomeksi. Mä kans käytän tota ifranviewiä raw kuvien selaamiseen; käynnistyy nopeesti ja on siihen ihan näppärä. Gimpiä en o jaksannu opetella käyttään, muuta ku testaillu joskus, säätöjä ja vempaimia siitä löytyy vaikka kuinka.

3. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Mää sen Gimpin vaikeudesta tiedä, sillä mä ne harmaasuttuni pääosin muokkailen, enkä oppaita ole lukenut...
    Elements on kyllä myös hyvä, hinta kyllä satasen luokkaa ei kymppejä, Higg

4. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ehkä sä olet vain välkympi (varsin todennäköistä, sillä useimmat ovat)  :]
    ------------------------------------------------------------

Niin, ite maksoin aikoinaan Elementsin yhdesta versiosta muistaakseni tasan 60 eukkista ja se on hintansa väärti. Se oli silloin tuorein versio markkinoilla mutta tulossa oli kohta uudempi - näin ollen hinta alhaalla. Vertasin hintoja netissä ja ostin, mistä edullisimmin sain (Tosi suuret hintaerot silloin, en tiedä kuinka nykyisin).
    "Ammatilaisphotoshoppia" en juuri tarvitse, vaikka sellainenkin viruu tarvittaessa lähellä.
    En osaa läheskään kaikkea tehdä tuolla Elementsilläkään ja paljon on siinäkin turhaa. Mutta onhan paljon erilaisia käyttäjiä ja tarpeita.

Pidän hienosta paperin struktuurista, laadukkaista akvarelliväreistä ja laajasta lyijykynälajitelmastani :D
    - Vanhanajan ihminen, Eero

5. äyni

äyni Member

414
    0
    16

onhan toki vielä olemassa GimpShop, joka on siis Gimp PhotoShop -tyyppisellä käyttöliittymällä. Laahaa jonkin version verran Gimpin perässä, mutta kyllä tuo ihan käyttökelpoinen on.