Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Ilmainen blogitila

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jaava, 11 Maaliskuu 2016.

1. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
    Vs: Ilmainen blogitila

"Lineaarisesti" etenevän projektin dokumentointiin blogi-formaatti on kömpelö; sisällyluettelo kun on "takaperoisessa" järjestyksessä.

Noiden <HR> tägien poisto onnistunee siirtymällä TEXT tilaan ja puukottamalla suoraan HTML:ää.

2. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

Niin on!
    Sisällysluettelo, mikäli tarkoitat "Viimeisimmät artikkelit" luetteloa, ei edes taida sisältää kaikkia, kun tulee vähänkin enemmän tavaraa.
    Samoin etusivulle tulee vika artikkeli ekaksi. Pöh.

Pitänee vissiin yrittää keksiä jonkinlainen oma sisällysluettelo - eiks noita "sivuja" saa koottua sisällysluetteloksikin ja sijoitettua sivupaneeliin. Täytyy ihmetellä.

Lisäsin kunkin artikkelin (tai sivun) loppuun linkit, joilla pääsee suoraan seuraavalle ja edelliselle sivulle.

Hyviä vinkkejä kaivataan toimivan sydeemin löytämiseksi tällaiseen dokumenttityyppiin.

Kiitos, empäs huomannut tuota.

3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Wordpressiin saa erillisenä lisäosan jolla blogipostaukset saa järjesteltyä haluamaansa järjestykseen. En kyllä tiedä saako ilmaisversioon noita lisättyä, vai vaatiiko että tuo pyörii omalla palvelimella.

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 130
    3 468
    113

Toisaalta projektia seuraavan lukijan kannalta se on kätevää.  Uuden tekstin etsiminen laajan aineiston lopusta ei ole kovin viehättävää.

Jollain lailla luulen väen näinä blogien yleisyyden aikoina tottuneen siihenkin järjestykseen.

5. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 130
    3 468
    113
  6. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

Lisäsin blokiin sisällysluettelon, joka näkyy valikossa jokaisella sivulla ylälaidassa (SISÄLLYS).
    Luettelosta pääsee suoraan linkistä halutulle sivulle.
    Ylälaidan valikko:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]

Lisäilen sivujen alalitaan myös linkit edelliseen ja seuraavaan sivuun:
    [QUOTE>
    [/QUOTE]

Eihän tää filmaattinen ja näppärä ole, mutta saa riittää toistaiseksi.

Blogi on siis täällä:
    FUJICA GW-690 purku, korjaus, kasaus ja säädöt

7. motris

motris Well-Known Member

4 892
    766
    113

Hyvältä vaikuttaa. Selkeältä vaikuttaa kännykässäkin. Tuolla on tuo kameralaukkulaisten blogit -ketju. Laita linkkiä sinne blogistasi.

8. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

WordPress.com alkoi käyttäymään kummallisesti:

1) Aluksi ei suostunut ottamaan (uploadaamaan) millään uusia kuvia mun kuvat.fi sivustolta, mutta kun siirryin kuvat.fi:n pienentämiin, niin tuntuu lataavan.

2) Sitten WordPress.com hävitti kolmen ansimmäisen artikkelin kuvat. Samat kuvat näkyi edelleen kuvien-uppaussivulla pieninä selausversioina, mutta jos otti editoriin, niin ei löytänyt isoa.

Onkohan toi normaalia käytöstä free-versiolla?
    Ei ole paljon hyötyä tuollaisista muistiinpanoista, jos kuvat häviää noin vaan.

Editoin kaikki kuvat lisäten niihin kuvatekstit ja ensimmäiset jouduin uploadaamaan uudestaan. Perskules.
    Muistiinpanot: FUJICA GW-690 purku, korjaus, kasaus ja säädöt

9. markku55

markku55 Active Member

Samaa mieltä, itse olen pyrkinyt rajoittamaan omaa osallistumistani keskusteluihin vain siihen mistä oikeasti olen kiinnostunut, pelkät heitot olen jättänyt, niistä ei ole kenellekään mitään hyötyä vaikka tarkoitus olisikin ollut jonkin näköinen humoristinen näkemys asiasta.

10. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  11. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Niin minäkin. Esimerkiksi tämä minun kommenttini on ihan turha väärässä ketjussa ja olisi voinut jäädä kirjoittamatta ja olisin voinut toteuttaa yritystäni.