Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Ilmainen blogitila

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jaava, 11 Maaliskuu 2016.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Ilmainen blogitila

Se on hyvä olla kameralaukun yhteishenkeen sopivaa.

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Jos olisit bloggeriin perustanut blogin, olisit sinne tässä ajassa kirjoittanut jo monta hyvää artikkelia.
    T jukka

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Muistin että mulla on joku iän ikuinen vanha blogitila. Joskus siellä oli kaikkee juttuu mutta poistin sen tyhjäksi. Nyt taas aloitin. Voishan tonne kaikkee hauskaa laittaa. Valvojia siellä ei ole niin kaikki on sallittua.
    http://jukeboxcamera.blogspot.fi/

4. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 130
    3 468
    113

Niinpä....

5. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

Perustin simplesite.com:iin ihan testitarkoituksiin muutama päivä sitten.
    Pitää vielä testata muutama muukin paikka.

Kiirettähän tän asian kanssa ei ole.

6. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Minä vastasin sinulle, että julkaise PDF:nä. Ei tarvitse foorumisoftassa muuttaa mitään. Muutosvastarinta ilmeneekin itsessäsi?

7. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

PDF elää paperitulostuksen kahleissa, vaikka onkin moneen kohtaan hyvä dokumenttiformaatti. On tullut käytettyä aika paljon, ja kun LibreOffice:lla kirjoittaa, niin saa exportattua suoraan PDF:ksi.
    Viimeksi tarviin pari viikkoa sitten, kun tein pöytälaatikkofirman veroilmoituksen verkossa; tilinpäätös pitää liittää allekirjoitettuna PDF-dokumenttina mukaan.
    PDF-dokumentti on myös hyvä, jos sen tarvii tulostetussa muodossa käyttöönsä.

Nythän mä olen testannut simplesite.com blogia tähän tarkoitukseen, mutta en ole oikein tyytyväinen, tai sitten en vielä osaa sen metkuja. Täytyy toki kokeilla vielä noita muitakin. Ainakin muutamaa. Kunhan eläkeläisellä aikaa liikenee.

Mitä itse asiassa olen ollut hakemassa:
    <LIST>

• <LI>
    • Muistiinpanoista/dokumentista tulisi selkeä esitys, jossa on halutun kokoisia kuvia mukana. Taiton soisi tietysti olevan mahdollisimman vapaan.</LI>
      <LI>
    • Kameralaukun keskustelualueen vastaava säie kokoaisi harrastajien yhteistä tietotaitoa ja toimisi vuorovaikutteisesti dokumentin kirjoittamisen aikana. (Kuten on nähty, tällaiset keskustelevat säikeet ei oikein palvele dokumentaarisia tarpeita. Ei ainakaan luettavuudeltaan tai selkeydeltään)</LI>
      <LI>
    • Tekstin pitäisi olla hypertekstiä, josta pystyy linkittämään ja kuvien klikattavia, jolla saa suuriresoluutioisemman version (erityisesti piirikaaviot, räjäytyskuvat yms.). Tämä selkeyttää dokumenttia ja sen luettavuutta.</LI>
      <LI>
    • Keskustelualueelta on helppo linkittää haluttuun dokumentin kokonaisuuteen (kappaleeseen tai sivuun). Siis saa klikkaamalla suoraan halutun kohdan dokumentista näytölle.</LI>
      <LI>
    • Dokumentin kuvat on käytettävissä myös keskustelualueella, jottei niitä katsoakseen tarvitse klikata linkitykseen.</LI>
      <LI>
    • Dokumentti olisi tietoa tarvitsevan harrastajan löydettävissä vielä vuosienkin jälkeen. Siis blogi-palvelu olisi sillä lailla stabiili, ettei se puolen vuoden päästä häviäisi verkosta ja samalla korruptoisi myös keskustelusäiettä käyttökelvottomaksi.</LI>
    </LIST>

Tiedä sitten toimisiko tällainen sydeemi.

8. Mugn

Mugn Member

366
    0
    16

Käytä wordpressiä sillä onnistuu! Muutenkin todella helppokäyttöinen,  monipuolinen ja joustava blogi/julkaisualusta.

9. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

+1

Mutta kelpaako kun me ollaan sitä ehdotettu ;)

10. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  11. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Onko toi mun blogspot blogger? Kuinka niin se on hämärä?

12. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

13. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No just sen google tilin kautta pääsinkin sisään tohon vanhaan blogiini. En olis muuten salasanoja muistanut.

14. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Mitä kieliongelmia oot löytänyt ja minä vuonna?

15. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

16. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Nuohan voi olla myös ihan teemaan liittyviä eli ei sinänsä wordpressin?

17. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Tuossa ihan suomeksi. Ja taasen nuo ulkomaankieliset tekstit tulee erillisestä plugista joka taasen johtuu siitä että itse plugia ei ole suomennettu. Woipi tosin olla että tuo written by -teksti on taas teeman tekijän ei-suomennettu kohta. Täytyis testata ihan wordpressin toimittama teema, ellei toi sun juuri ollut sellainen.

Liitetyt tiedostot:

• testi.jpg
      testi.jpg
      Tiedostokoko:
      138,9 KB
      Katsottu:
      270
  18. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

19. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Ok. No sittenhän se ei käy mitenkään se.

20. Jaava

Jaava Active Member

1 461
    1
    38

[QUOTE>
    [/QUOTE]
    Minusta meillä on koko Suomessa kieliongelma. Usein ihmetellyt kuinka vanhempi sukupolvi selviää, jotka ei ole välttämättä englantia lukeneet ollenkaan. Jos mitään kieliä.

Olen nyt kokeillut kolmea blogi-palvelua:
    <LIST>

• <LI>
    • simplesite.com</LI>
      <LI>
    • vuodatus.net</LI>
      <LI>
    • wordpress.com/</LI>
    </LIST>

Wordpress on mukavin aika hyvien formatointien takia ja kuvia voi liittää myös suoraan netistä. Muista en kekannut tätä ominaisuutta.

Tässä noita testisivuja wordpress.com:sta:
    FUJICA Fujica GW-690 purku, korjaus, kasaus ja säädöt1. Linssinputsaukseen valmistautuminen
    2. Linssinputsaus
    3. Filmitilan paine- ja pohjalevyn putsaus

Jotain kummallistakin tuli vastaan editoinnin kanssa:
    Lisäsin vanhingossa toisen horisontaaliviivan, enkä saanut millään pois. Siinä köppelehtiessä lisäsin niitä viivoja vielä useamman lisää. Ja mikään ei lähde pois ("3. Filmitilan paine- ja pohjalevyn putsaus"  loppuosassa). No voi perhana!