Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus Itse asiassa kyse on katsomisetäisyydestä. Jos printti on niin pieni, että sitä tihrustetaan 15 sentin päästä, voi tarkkuus olla joka 1100 dpi. Mutta jos printti on järkevän kokoinen ja sitä katsotaan vaikka puolen metrin päästä, on tarkkuus suurin piirtein tuo 300. http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/print_viewing_distance.html Niin että toki, jos tulostaa postimerkin kokoisia...
Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus Itse skannaan märkävedoksen, en juuri koskaan negatiivia. Tulee parempaa jälkeä omaan silmään, eritoten pienistä filmeistä (kuten 135 tai 4,5x6). Ja kun pimiössä saa kuvan kohdalleen, ei tarvitse paljoa photarissa riehua.
Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus "C" Olisi varmaankin hedelmällisempää, jos asenteesi ei olisi niin alentuvainen ja negatiivinen kysjää / kysyjiä kohtaan. Täällä ei ole kirjoittamassa keskimäärin kokemattomia idiootteja tai muuten vähä-älyisiä, joten olisi suotavaa, että vastaat normaalien ihmisten tapaan. Jätä nuo herjat, henkilökohtaisuudet tai aliairvioinnit täysin omaan arvoonsa. Monet meistä ovat kuvanneet > 40 vuotta, käyneet läpi digimurroksen ja käyttäneet asiaan liittyviä laitteita ja oheisohjelmia näinä vuosikymmeninä sekä työkseen että vain harrastuksen vuoksi. Itse aloitin Photoshop 1:stä vuonna 1991. En ole ottanut kynnyskysymykseksi tiedostokokoa, vaan maininnut sen vain taustatiedoksi (mikäli joku on siitä kiinnostunut). Tiedän, hyvin, että skanneri on vanha, skannusresoluutio suhteellisen pieni, mutta samalla tiedän se, että se oli ja on edelleen tavallista tusinaskanneria huomattavasti parempi jos/kun on viitsinyt perehtyä sen toimintaan. Kuten kirjoitin, puhun eri asiasta enkä siitä, mitä minun tulee tai ei tule katsoa suhteellisen pieneltä näytöltäni (1080 x 1920 / 96 dpi). Jos haluat vastat jotain järkevää, ehdotan, etä jätä ylimielisen asenteesi muille saiteille, luet mitä tekstissäni mietiskelen ja sitten otat kantaa, kun olet ymmärtänyt mistä puhun. " Huomas jo tuosta vastauksesta jonka sain, etta taipiolalla tulee olemaan tama ongelma viela pitkaan. Mahdollisesti ikuisesti " Olisi ollut mukavaa, jos tämäkin ketju olisi voinut edetä mielenkiintoisesti, mielipiteitä vaihdellen. Omalta osaltani tämä on tässä. .................................
Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus Ei, vaan minä puhuin mustesuihkarin tarkkuudesta. Sellaisia ei tietääkseni olekaan jotka edelleen parantaisivat tarkkuuttansa, jos sisään syötetään yli 600dpi originaalia. Näin ollen kun kyselit kuka on oikeassa, pitäydyn vastauksessani. Kaikki voivat olla oikeassa erilaisine vastauksineen. Ei näissä ole mitään standardisoitua varsinkaan katsomisetäisyydessä.
Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus Oikeassa olet siinä, että asiaa voi (ja varmaan on hyväkin) katsoa eri kanteilta (sanaleikki tahaton) eikä mitään kiveen hakattua vastausta tässä ole. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos kuvaa katsoo kuvana eikä piiperräpikseleitä tai rakeita, niin isoa kuvaa on mielekästä katsoa vähän kauempaa kuin pienempää Kiitos asiallisesta ja hyvästä kommentista.
Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus Näkemysasia, mutta teknisteoreettisesti laatu on parempaa, kun käytetään mustepisaratiheyden kokonaisosia. Siten esim. Epsonin tulostimet 1440 tiheydellään (tai 2880) kyllä tekevät parempaa jälkeä 720 ppi resolla kuin 600 ppi:llä. Toinen juttu sitten, onko jälki erotettavissa 360 ppi tai 288 ppi tulosteista. (Oletan siis, ettet tarkoittanut mitä kirjoitit, dpi on mustepisaratiheyden yksikkö, eikä liity kuvaan ("originaaliin") varsinaisesti mitenkään. Kuvien resoluutiona käytetään tavallisesti pikseliä tuumalle tai senttimetrille, ppi tai ppcm.)
Vs: Ikuisuusaihe: 35 mm:n mv-negan skannaus Kuvan kiva katsomisetäisyys ei riipu pelkästään kuvan koosta. Osansa on kuvan perspektiivivaikutelmallakin; pitkällä polttovälillä kaukaa kuvattua kuvaa on luontevaa katsoa kauempaa kuin laajiksella läheltä kuvattua.