Vs: Ikeapot kamera Kiitoksia, vielä pitää muokata filmiperää, rakentaa vielä vähän ja miettiä sen kiinnitytapa tähyslasin tilalle. Tähyslasi on saranoilla kiinni rungossa, mietin josko laittais pohjaan vielä yhden levyn, siihen uran ja vastaavaan kohtaan filmiperää uraohjurin, sen tartteis olla vaan tarpeeks syvä että se pysyisi alhaalta kiinni ja sitten yläpuolelle vielä joku klipsi. Katotaan miten mä saan ratkastua ton. Ai niin ja tietysti darkslide ongelma täytyy myös ratkaista. Sitten kuvaamaan
Vs: Ikeapot kamera No ei oo kuvattu vielä kuvaakaan ikeapotilla. Eikä ihan vielä päästä kuvaamaan. Edellinen designi osoittautui sudeksi, niin hyvältä kuin se näyttikin, ei siihen saanut filmiperää kiinni, ei sitten millään, nyt on uusi design. Myös perä lasi-/alumiinilevyille alkaa valmistua, se on saanut olla puristuksissa yön yli, tänään varmaan laitan muutamalla ruuvilla kiinni. Lisäksi siihen tulee muutama puurima ns. levynpitimeksi. Lisää mietteitä kamerasta blogissa
Vs: Ikeapot kamera Nythän on niin, että tämä perä harpäke ei sitten koskaan toiminut, oli valovuotoa sun muuta, joten se joutuu uuniin talven tullen. Nyt sitten on versio kaksi tulossa, siihen olen käyttänyt parketin paloja, sellaisia sauvaparketin paloja, joita olen liimaillut toisiinsa, nyt on tähyslasi perä valmis ja toimiva, seuraavaksi on valmistumassa sitten itse filmiperä noista samanlaisista paloista. Täytyy vielä liimata kangasta kameran puoleisiin puuosiin perään, jotta saadaan varmasti valotiivis rakenne. Sitten on mietittävä vielä tuo suojapellin materiaali, siihen on olemassa jo mustaa muovia, mutta se on aavistuksen liian paksua, joten se on vähän jäykkä tulemaan ulos. Hienoin olisi tietysti joku puinen rulokaapin oven tapainen ratkaisu, mutta nyt ei ole oiko/tasohöylää, joten ehkä täytyy siihen saakka tyytyä mustaan muoviin Koeponnistus olisi haaveissa saada suoritettua ensi vkl. mutta katsotaan nyt sitten