Vs: Kaide En usein sano, mutta seinälle. Hienoa pelkistämistä, jossa pinnanjako ainakin mun mieleen. TJUkka
Vs: Kaide Kuvana sinänsä hieno, mutta tekniikka on sen verran alkeellista, etten jaksa innostua. Tälläisessä kuvassa pitää tekniikka viedä mielestäni huippuunsa. Ei kehityslaimuja, eikä turhaa raetta. Sävyjäkin hieman viilailisin. Harmaa taivas ja tasaisen vaaleanharmaa hanki. kapa
Vs: Kaide Kiitoksia kovasti kommenteista. Juu vedostus on vaikeata, veppikuvan erityisen vaikeata. Taivaaseen on väkisin haettu sävyä punertavalla puolisuotimella melko tasaisen harmaassa kelissä. Kehityslänttejä ei tällä kertaa ollut, mutta naarmuja senkin edestä
Vs: Kaide No kiitos kovasti! En ite osannu arvata tällaisia kommentteja tästä kuvasta, joten vetää vähän hämilleen. Vippasin töistä näytönkalibrointivärkkiä ja säädin näytön uudestaan. Tällä säädöllä ei näytä ihan tasaselta. Kaivelin muita lumikuvia ja alan tulla siihen jähtopäätökseen, että valotus,filkka, kehite ja kehitysproseduuri ei ole synkassa. Samaa laikukkuus/epätasaisuusoiretta on suunnilleen kaikissa samalla yhdistelmällä otetuissa kuvissa ja niistä on kommentoitu aiemminkin. Muilla vilkoilla muuten samoilla meiningeillä ei ole tommosta ollenkaan. Heitin noi vilkat roskikseen ja kokeilen toista filkkalaatua seuraavaksi.
Vs: Kaide Filkat ylös ja takas... ne on toiminu ihan hienosti. Se teoreettinen keskitie on suhteellinen käsite. Sitä ei kannata seurata... tuska siitä tulee o/
Vs: Kaide Kuvan vasemmassa reunassa näkyy tällä säädöllä koko kuvan läpi menevä vaalemapi pystyraita. Sama näkyy kaikissa samalla vilkalla otetuissa kuvissa täsmälleen samassa paikassa. Vaikea uskoa mun prosessi olis niin täsmällisesti viturallaan, että valumajälki tulee joka kerta just samaan kohtaan. No mä kaivoin ne kahvinpurujen seasta takaisin, mutta pitää kokeilla jollain toisella vaihteeksi.