Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Tämä on katukuvaa, ei pimukuvaa. Eihän tuo pimu ole tussa edes tunnistettavissa... Higg
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Pimu on tosiaan muutakin kuin "tussa". Ihmisarvoa nyt vähän naisillekin. Senkin katutirkistelijät !
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Kyllä tuossa on mielestäni ihan ehta sääri ja mekko -jahti menossa. Katu on aika lailla sivuroolissa. Jos mulla olisi tytär - en haluaisi keski-ikäisten gubbejen juoksevan hänen perässään aina Aleksilla - katukamerointi tekosyynä. Hiukan niljakas fiilis tulee - ei sille mitään voi ...
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Kadulla kuvatusta kuvasta tekee mielenkiintoisen katukuvan (vrt. kirvesmies - mies ja kirves) jokin visuaalisten tai graafisten elementtien kohtaaminen tai sitten erikoislaatuinen ja poikkeava tilanne. Edellinen voi olla vastakohtaisuuksien kohtaaminen, tavallisimmin se on rakenteen toistumista eri kohteissa (pulun jalat etualalla tekisi tästä hienon katukuvan). Vaikkapa taustan mainoskuvan ja etualan kohteen samankaltaisuus, noin esimerkkinä toisesta kliseestä. Visuaalisia elementtejä kuvassa ovat sääret ja tekotaiteellinen tuhrurae - jälkimmäinen ei lisää kuvan visuaalista mielenkiintoa. Toista, rinnasteista visuaalista elementtiä kuvassa ei ole - loppu on synkänmustaa tuhrua. Jännitettä ei synny mihinkään suuntaan. Näinä päivinä ei lyhyessä hamosessa kaupungilla kukeva naishenkilö ole mitenkään tilanteena poikkeava - oikeastaan päinvastoin. Marraskuun räntäsateessa vastakohtaisuutta syntyisi, mutta silloin kyseisen kaltaista attrappia ei liene kuvaajan niin helppo löytää.
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... http://www.mattstuart.com/store/image/f ... Square.jpg"]http://www.mattstuart.com/store/image/file/0f/6i/amqdgt/MattStuart_TrafalgarSquare.jpg
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Olisi paljon urheampaa siiryä kuvailemaan vaikka itseään isompien miesten perseitä tai haarojen välejä (vaikka "makrolla") - ihan edestäkin päin ? Pois vanhantyylinen patriarkaaninen seksistisyys ja tilalle katurohkeus. Uusia tuulia noihin harrastuksiin !
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Alan kyllästyä näihin riidankylväjiin, minä likainen vanha mies, joka on puhtoisen neitosen salaa "seksistisesti" kuvannut, minä, Higg
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Minua taas kyllästyttää, ettei mitään kritiikkiä osata ottaa ilman sätkyvää pillittämistä vastaan "niin nerokkaista" ja aina samanlaisista kuvistaan. Mitä ihmiset täällä haluavat ? Eivät ainakaan kehittyä näkemyksissään ja harrasteessaan, siltä ainakin, ikävä kyllä, vaikuttaa. Aikuistuisitte ! Halveksitte palautteen antajien vaivannäköä.
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Sakkeämmä puhui asiaa, pitkästä aikaa rakentavaa palautetta. Ottakaamme opiksemme. T jukka
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Seksismi tarkoittaa sukupuoleen perustuva syrjintää tai eriarvoistamista. Esim. naispappeuden vastustaja on seksisti. Mielestäni sana ei sovi tämän kuvan yhteyteen.
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Naispappeuden vastustaja on sovinisti, seksisti esimerkiksi näkee normikuvissa seksiä... Näin sen olen käsittänyt, Higg
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Noilla sanoilla on kummallakin laajempikin semanttinen merkityssisältö.
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Silloin, kun termien suhteen on erilaisia käsityksiä, ei kannata kertoa omaa käsitystään ennen kuin tarkistaa, mikä on termin "oikea" merkitys. Ks. esim. Seksismi – Wikipedia
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Tuohan on mun muija tuossa kuvassa, perk!! Ja joku sen on mennyt taas kuvaamaan, ei pitäs päästää kadulle yksinään! Niin miten se on jos kuvattava tunnistaa itsensä ja alkaa esim. uhkailemaan kuvaajaa jos kuvaaja ei suostu sitä kuvaa poistamaan...Tuli vaan mieleen kun esim. viime kesän katukuvauksesta jäi jotain "puliukko" yms materiaalia, mikä sinänsä oli puhuttelevaa, mutta en viitsi mitään roskista kaivavaa tyyppiä pistää minnekkään nettin, vaikka sinänsä kuvana toimisi hyvin...
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Se on hyvinkin yksinkertaisesti niin, että joutuu varmaan puntaroimaan uhkailijan vaatimuksiin myöntymistä tai poliisille ilmoittamista. Että kumpi olisi kivempi itse kullekin, tai löytyykö jotain kompromissia. Uhkailu lie lainvastaista? Samoin lakia voi joutua tulkitsemaan oikeudessa jos kuvaaja haastettaisiin. Siellä taitaa olla jotakin mainintaa halventavasta esityksestä? Taidekontekstissa sellainen tuskin helpolla voisi käydä toteen? Tai onhan sitä paskaakin heitetty..
Vs: Ihanat on sääret ja nätti hame... Kuvaaminen julkisellapaikalla on tietenkin sallittua, mutta onko kuvien käytössä mitään rajoitusta? en ole itse oikein löytänyt tuohon vastausta, paitsi jossain joku sanoi, että jos kuvassa on yli 5 ihmistä niin voi julkaista, mutta esim ko puliukko kuva vosi aiheuttaa jotain kismaa, kun joku siitä tekisi tunnistuksen.."mieheni tonkii roskista, apua!" tyyliin..itsellä olisi ainaki kova halu ottaa just tuollaisista puhuttelevista tilanteista kuvia, mutta mitä hyötyä siitä on jos se aiheuttaa jotain pahaa toiselle, no ainakin se puhuttelis Kyseinen sääri ja nätti hame kuva on minusta aivan normaali, ei mitenkään poikkeava katukuva. Ja ei ole mun nainen