Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Ihan vaan elämää....

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana matti, 29 Heinäkuu 2005.

  1. -"moi mä oon jussi ahde ja vedän kokkelia nokkaan" :p

    Ei vaan, minusta hieno arkikuva, tulee tuota partaa jynssättyä aika paljon.
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Parta vituttaa, 12h ajamatta ja naama on kuin rosvoroopella. Ei voi käsittää. :(
    Ja kuvahan on hyvä, sävyt ja sommittelu toimii!

    Tykkään :)
     
  3. ehei saa partaa ajaa pois..

    tosin piti hetki miettiä että mitä h***ettiä tässä tapahtuu :D

    hyvin hoksattu tilanne, mv toimii loistavasti.
     
  4. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Voisin heittää varovaisen arvion, että Matilla on kyllä näkemystä...(siis ihan noin yleisellä tasolla tuolainen mielikuva minulle on muotoutunut kaikista Matin kirjoituksista ja kuvista). Kuvana varsin mielenkiintoinen ja onnistunut otos, mutta vaatisi silti useamman kuvan kokonaisuuden - ei välttämättä anna tarpeeksi yksittäisenä kuvana - siis tarkoitus jää yksittäisenä kuvana vähän auki. Dokumenttifiilis miellyttää erityisesti!
     
  5. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Kuva on hyvä... tykkään!
     
  6. Nonniin...

    Kuva syntyi siten, että kaveri oli kylässä täällä meidän mökillä ja sanoi menevänsä partaansa ajamaan. Menin kameran kanssa perässä :) Kaveri on jo aika tottunut siihen, että kamera seuraa meitä kaikkialle.

    Mutta miksi tällainen kuva?
    Tämä oli yksi syy, siis dokumentointi. En ole hirveästi ottanut dokumentaarisia kuvia tämän kesän aikana ja ajattelin, että se, että mies ajaa partansa, on hyvin arkinen asia. Partaa ajavista tyypeistä kuitenkin harvemmin on kuvia kotialbumeissa, koska se mielletään jotenkin "intiimiksi", tai ainakin jollain tapaa henkilökohtaiseksi askareeksi.

    Mutta kuitenkin --> Idea taiteen ja dokumentin yhdistämisestä syntyi hetki sen jälkeen, kun tämä nimenomainen kuva valottui kennolle. Liian myöhään? Ei! Vaikka en yrittämällä saanut enää parempaa kuvaa, niin tämä kuva onnistui ja itse pidän siitä hyvin paljon.

    Kärpäslätkä taustalla antaa tähän mielestäni sen dokumentaarisen sävyn.. ollaan maalla jne..

    Kiitos kaikista kommenteista till alla kommentator ..törna.. tilla al.. juu
     
  7. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Hitto meikäläisellä tuli tästä kuvasta jostain kumman syystä mieleen oma varvaskuva.. :O
     
  8. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Samaa olen tässä katsellut itsekin. Hyvällä mallilla siis :)
     
  9. Kyllä tämä taas mielyttää omaa silmääni. Matilla on paljon hyviä mustavalkokuvia, joissa on usein onnistuttu kaivamaan joku pieni juttu millä erottua joukosta.
     
  10. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Totta. Vaikka hiukan aina vakahvahko on noin anniltaan, siis kuvien suhteen on tullut tälläinen fiilis. (Ei saa ottaa liian vakavasti tätä kommenttia.) ;)

    Joka tapauksessa kyllä nikin kun Matti näkee niin tsiikaa mielenkiinnolla kuvat että mitäs sieltä löytyykään. Itselle on aika hyvä just tälläisiä tsiikailla ja ehkä saaha pientä matkimisen ideaa. Luonnollisesti. =)

    Kuvassa on minusta tosi nätisti tuo valo osunut kasvoihin ja sommittelukin on tosi hyvä. Kuva on kaunis. Ehkä hyvin arkinen, mutta kauniisti se toteutettu. :)
     
  11. Heh... no tässähän alkaa pikku hiljaa pissa liristä väärään suuntaan ;)

    Tiedättekö muuten mikä on Latinan kielinen termi "kusipää" -diagnoosin saaneille henkilöille? Olen tullut siihen tulokseen, että se on urea capit ..eli se vaihe, kun virtsa nousee päähän on nimeltään urea frontalis, eli .. tai noh, antaap´ olla :)

    Kiitos kaikille kommenteista. Kertokaas, että mitä on taide!?
     
  12. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Äkkiseltään tuli kun kysyit tuota mikä on taide mieleen haaste osion "voiman pesä" kuva. :D

    No taitaa taide olla sellainen asia joka herättää ristiriitaisuutta eli ajatuksia. Eli äkkiseltään voisi väittää että kuva joka on jonkun mielestä huono mutta toisen mielestä siinä on elämää suurempaa?! =)

    Toisin sanoen itse en tajua yhtään taiteesta mitään. Taidanpa siirtyä aku ankkaan. :p
     
  13. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Ei näin vaikeita heti aamusta. ;)
     
  14. Älä ole huolissasi, kyllä me palautetaan leijujat maan pinnalle, kuten taren pimeiät röökikuvat;) Sitäpaitsi nyt sulle tulee kamalat suorituspaineet:)

    Niin ja muuten taide on paskaa;)
     
  15. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Olipas rohkaisevaa, edellisessä näyttelyssäni katsojat kuuluivat luokittelevan räpellyksiäni taiteeksi. Nythän sekin selvisi, että mitä tarkoittivat. ;)
     
  16. Just toi oli mun pointti, hyvä että harhaluulosi karisivat omasta "taiteesta":)
     
  17. peet

    peet Member

    764
    0
    16
    Jep, hyvä kävellä välillä ihan maata pitkin. ;)
     
  18. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Välillä on kiva leijuakin. Mut paskasta ne perunatkin ja vihanneksetkin taitaa kasvaa?
     
  19. Mut mä vedänkin vaan lihaa, ja salaatiksi syön suolaa:)