Vaimon "suhdetoimintaprojektin" osana tuli luvattu lähteä pohjois hämeeseen pöheikköön. No, saunomisten, selänpesujen, risuläjien , puunhakkuun, ja katonkorjausten jälkeen alko oleen valmis ihmettelemään mukana olevaa kamerakalustoa. Mitäs siinä, filkka sisään ja painamaan nappia. Nää on Rotsku ständillä,ihan suoria skanneja, ei mitään mun tavallisi vääntöjä. naturel...
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Jotenkin on sellainen fiilis että Vatanen on sitä mieltä, että vaikka kuvaisi halkoa, niin tairetta ja priimaa tulee.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" . . . samapa tuo, mitä kuvaa, kunhan kuva liikuttaa mieltä, kuten nyt tuo "halko".
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Ei tuu "tairetta ja priimaa" vaan KUVIA, ne on käden/silmän/kameran ja filmin jatke... Ei ole tuntilaskutusta päällä, ei AaDeen leiskoja, ei pakonomaista tarvetta todistaa mitään. on vain hauska nähdä himassa että ai jaa, toi toistui tollai...
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Et sitten mattopyykille osallistunut. Lähit hakemaan kameraa ja talloit mennessäsi paskaisella tennarilla.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" hehe, tarkka jamppa... Se on tosiaankin mun tennari ja mun rellun jalkamatto, "aito persialainen", kato valkoisessa limossa tarttee olla mattokin tyylillä
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Minustakaan näissä ei äkkikatsomalta mitään ihmeellistä ole, mutta siitä huolimatta tekevät jostain syystä vaikutuksen. Eli kuten HenrikV sanoi:"liikuttaa mieltä". Toisaalta on erinomaisen mukavaa, että joillain kuvilla on sellainen vaikutus, ettei osaa selittää eikä tunne siihen tarvettakaan. Ja onhan tämä Vatasen tummahko sävymaailma mv-kuvissa ja tuo omanlainen värimaailma värikuvissa tullut tutuksi ajan myötä. Eli siis iso plussa täältä. T Jukka
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Siis ihan oikeasti, olenko minä aivan sokea, mutta nämä on vaan Vatasen kuvaamia tyhjiä räpsyjä. Keisarin uudet vaateet sarjaa, aivan sama on noiden muidenkin räpelysten kohdalla, ne on entisen ammatikuvaajan ottamia, mutta so not, missä ne kuvat? Tietääkseni myös 70-80 luvulla muotikuvat tehtiin työryhmänä, ad ja muut päätti tiilin, stailas ja joku joka osasi valottaa napsi kuvat.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Jari, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mä nyt vaan tässä vaiheessa kuvailen tällaisia kuvia. ei sen ihmeellisempää. jos haluat katsoa lisää, löytyy niitä omalta saitiltani, alaosastosta New Stuff/ Grainy days. Sen verran voin avittaa että tuo nimi on yhdistelmä sanoista Rainy Days ja Grainy Pictures, eli sanaleikki. Kun lopetin ammattimaisen kuvauksen joskus 2000 luvun alkupuolella, oli nuo Grainy days kuvat mun henkireikä ja elämänlanka valokuvaukseen. Vitutti kaikki niin hemmetisti, halusin kuvata mahdollisimman karseeta jälkeä. Loppujen lopuksi aloin tykätä tuosta tyylistä... mitä sitä sen enempää ihmettelemään.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" ei kai se vatasen taito ole mihinkään kadonnut vaikkei enää ammatikseen fotaakaan ... ... tuo rohkeasti esille otoksiaan ... kritiikki on tietty vapaa - B/W ei ole ihan niitä helpoimpia kuitenkaan ... saa laittaa omiaan viivalle .... useimmat kestää suurentamisen (=julkisen esittämisen) mennen tullen ... t. mad
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Skippasit sitten alkutekstin. Jotain tälläistä kuvakerrontaa antoi odottaakin. Muistan tuollaisia viikonloppuja, kun olisi ollut muka kivempaakin tekemistä. Itseasiassa pienet askareet menivät siinä sivussa ja muistan lämmöllä edesmennyttä appiukkoani. Tavallinen duunari, mutta innokas lukumies. Keskusteltavaa riitti. Oli valokuvauksen harrastaja ja tunnustettu kotiseuden dokumentoija. Elikkä olikokaan OP:n vaimon suhdetoiminta tätä lajia, mutta näin sen ymmärrin.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Ymmärrän terapia kuvaamisen, mutta en välttämättä sen tunkemista nettiin. Vatasen tuotanto on tuttu, olen noi linkit läpi kahlannut jo aikoja sitten. En vaan voi välttyä, tunteelta että joku kokee kaiken kuvaamisensa lahjaksi katsojalle. Ikävä kyllä en koe Vatasta all round kuvaajaksi, jotkut alueet ei vaan toimi, varmasti oli ihan käypä mainoskuvaaja aikanaan.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Tässä on mielestäni "villakoiran ydin" : J.S. ajattelee että kun asialla on "tunnustettu mainos ja muotikuvaaja, jälki on alamittaista, hän itse ajattelee että JW:n tuotanto eli se mikä näkyy netissä, pitäisi olla "lahja ja opastusta" katsojalle. En voi muuta kuin toistaa: satun pitämään tällaisista kuvista, samalla lailla kuin esim KB noista Bändikuvista, Keni luonto ja erämaakuvista, J Vuokko herkistä maisemakuvista, J Tuohino noista sööteistä tytöistä sen musiikkiluokilla ja HenrikV noista mystisistä arkkitehtoonisista MV seikkailuista. jne. näin se vain menee.
Vs: "Katson maalaismaisemaa" En kyllä ajattele että tunnustettu, tai en ainakaan niin ole kuulut Luulisi vaan että noinkin monta vuotta kuvanneena syntyisi jälkeä?
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Turhaa ilkeilyä. Ja kuvathan ... nehän on ihan somat ja kivat ! - Mukavan kontrastikkaat ja niinpoispäin ... ihan kivaahan tää valokuvailuharrastus on - eikös vain ? ... Kiva ... T Erska
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Jari, tämä on "kuvat ja galleriat" -osio. Voisitko lopettaa henkilöön kohdistuvan arvioinnin. AnselA / ylläpito
Vs: "Katson maalaismaisemaa" Ai sä olet vielä ylläpitoa? No en kyllä koe valokuvaajan arvioimista henkilöön menemisenä, siis kun puhutaan valokuvauksesta, henkilöiden kehityksestä tms. jotka liittyy valokuvauksessa tapahtuneisiin muutoksiin. Mutta ok, noudan sääntöjä. Taidan jätää koko osion rauhaan, kun en osaa eritellä henkillön menoa ja valokuvausta. Yleisesti on syntynyt mielikuva hömpästä, noin kymmenen hepun komentoinista keskenään toistensa kuvia vuosia. Todellisuus on hämärtynyt, kun kohteliaasti henkeä ylläpitäen on tuettu toinen toistensa harrastus toimintaa ja muututtu kehuautomaateiksi. Tästä on valokuva kaukana.