"Huom! Voit tilata tämän ohjelman avulla 15.10.2006 asti. Tämän jälkeen tarjoamme uuden tilausohjelman!" Huhu kertoo että alihankkija vaihtuu. Tämä voi merkitä vaikka mitä, kuten esim: -laatu paranee -hinta laskee -palvelu nopeutuu -paperi ohenee, mutta opasiteetti pysyy hyvänä jne.. mutta ken uskoo? Minä en, veikkaan että: laatu huononee, ohjelman tiedosto ei ole enää yhteensopiva, kirjan malleja on enää yksi ja sekin pehmeillä kansilla. ;-D Epäluuloani ei vähennä se että vajaa satasivuinen kirja on tekeillä ja siihen pitää käsitellä nyt siis pikaisesti joku ehkä 5-600 kuvaa, eikä issue 2:n onnistumisesta ole mitään takeita. Toivompa olevani väärässä taas..
Tilasin testinomaisesti muutaman kirjan Saksasta. www.fotobuch.de Asensin tämän nahkapöksyjen, Ifiä uudemman ohjelmaversion(joka sisältää bugeja) ja lähetin kaksi erilaista kirjaa testinomaisesti eilen tehtäväksi. Hieman on näemmä halvempaa kuin Ifillä ja tulee (ainakin)yli 100e:n tilaus ilman potsikuluja. Laatua pitää tutkailla jahka saapuvat...
On se, uudempi vaan, eikä save -nappi toimi. Imuroi se niin huomaat.. Niillä on tyrkyllä myös jokin toinen taittosofta mutta ajattelin, (kun piti saada auki ja lähettää Ifin softalla tehty) että sen unohdan toistaiseksi..
Mun 96 sivunen kirja kovilla kansilla tuli kolmessa viikossa, ihan kelvollista jälkeä, poltin cd.lle ja vein paikanpäälle asiakaspalveluun, tulostavat kirjat ruotsissa...makso postikuluineen n.82e
Matkakirjat ovat toimineet valokuvakansion sijasta omassa käytössä, ja näyttelykirjoja olen jakanut (valitettavasti tosin rahaapyytäen; omakustannushintaan) kiinnostuneille ja osin toki myös lahjoina.
Omaan käyttöön polttaa fyrkkaa moninkertaisesti kansioon verrattuna. + Monisisivuiset pähkäilyt eri foorumeilla laadusta ja softabugeista...Musta toi kansio tuntuu paljon helpommalta vaihtoehdolta laittaa kirjahyllyyn....
Lapsille muistoksi matkoista. Kansio on tietysti hyvä vaihtoehto sekin, mutta kirja on aina kirja, varsinkin kovakantisena ;-)
Mun hyvä kuvamuisto on faijan sota-ajalta ottamat mustavalkokuvat kansiossa jotka tuoksuvat piipputupakalle ja piironginlaatikolle...Oikein hyvä vaikkei kirja olekkaan.
Niin munkin kaveri sanoi puhelimessa, tilasi kuvat ja osti kansion. Mutta kuvat on edelleen valikoimatta ja kansioon laittamatta. Nähtyään kirjani ihmetteli miksi ei tehnyt samanlaista kun koneellaan kuitenkin istuskelee. Tässä on se etu että tämä on taas vähän toisenlaista ja aluksi ihan viihdyttävää hommaa. Mutta kaikkeen kyllästyy: nyt tämä satojen kuvien työstäminen kirjaan on yhtä puuduttavaa kuin niiden skannaaminen, niiden tulostaminen tai niiden kansioonliimailukin. Lopputulos on ulkopuoliselle näytettäessä n.6x tehokkaampi, kun nämä näyttävät tosiaan oikealta kirjalta ja tekstien kanssa hyvinkin pröfessönäälilta. Mutta suoranaisesti tämä ei minusta kilpaile kotikansiolle, ei tässä ole semmoista henkilökohtaisuudentunnetta eikä edes sivujen väleistä putoile mitään hauskaa. Mutta jos aikoisi tehdä kuvilleen näppärän portfolion -tai varsinkin antaa niitä parille kuvatoimistolle tms. tehdä demoversion vaikka runokirjastaan näytille Otavalle tai tehdä joululahjan myös jollekin muulle kuin itselleen siinä samalla, esimerkiksi noihin tämä on omiaan. Eikä ihan kotikansionakaan tämä häpeä, siellä muiden joukossa, vaihteluna, koskapa tekstien lisäily on niin kätevää, eikä tarvitse odottaa että saa jonkin itseäni kauniskäsialaisemman riipustamaan jotain sivuille. Ja on kai se ihan sama maksaako se lopputulos sitten 22 vai 43e, varsinkin kun näitä voi näppärästi tehdä napin painalluksella lisää, jos joku hullu haluaa maksaa omansa.
Yhdestäkään valokuva-albumista en ole tehnyt useampaa kuin yhden kappaleen. Yhdestä valokuvakirjasta olen teettänyt neljä kappaletta.
Mulla on nyt suurin määrä kai 14kpl samasta kirjasta. Toisia kolmea on vain yhdet kappaleet, tai luultavasti on, kun yhdestä ehkä kuitenkin tehdään parannettu versio ja toinen on vielä koneella ja kesken..
Miten sen nyt GF:lle kertoisi, että valokuvakirjan "monistaminen" on vaan vaivattomampaa. Ei tartte leikellä ja liimailla kuin (melkein) kerran.