Terve. Muualta ohjattiin tänne. Kuulemma löytyy teiltä täältä paljon neuvoja ja ideoita. Olisin kysellyt josko teillä olisi ideoita pimiöön. Perusvedostaminen onnistuu jo mukavasti, ja haluaisin kokeilla jotain uutta. Siveltimellä olen kehittänyt ja toonannut teellä. Josko mieleen tulisi jotain kokeilemisen arvoista. (mielellään kotitekoista ettei tarvitse ostaa kalliita kemikaaleja tms)
Vs: Ideoita pimiöön Tulee vain kallista mieleen, sehän tässä sylettääkin. Kokeile mahdollisimman kallista kuitupaperia, eli Ilfordin lämminsävyä.
Vs: Ideoita pimiöön teetä vois itte joskus testata.. kahvi olis kai toinen. sillähän kuulemma vois filmiäkin kehittää, tosin en tiedä miten hyvää jälkeä sillä sitten sais.
Vs: Ideoita pimiöön Missäs olikaan se threadi, missä AnselA kertoili filminkehitysmahdollisuuksista ravintolaillan aikana... Mutta mikä se pointti oikeen on? Kaikki vedostustekniikat niin hallussa, että pitää lähteä etsimään jotain uutta, erikoista ja eksoottista? Itsellä taitaa olla vielä PAAAALJON opittavaa ihan perus vedostamisessa, ettei kannata vielä lähteä kikkaileen...
hei kamaan!! Kai sitä saa haluta kokeilla muutakin ? Monet ainaki (näin oon luullu) että haluaa esim autolla kurvailla välillä hiukan väljemmin isolla citymarketin parkkipaikalla vaikka ei täydellinen kuski muuten olekaan. Mulla on löysä pipo näitten mun harrastusten kanssa.
Vs: Ideoita pimiöön Jossain oli joskus artikkeli hepusta, joka oli vedostellut kuvia siten, että paperin päällä on valotettaessa esmes läpikuultavaa paperia tai kangasta. Matskun struktuuri tulee jollain lailla kuviin näkyviin. Mallikuvat oli ihan kivoja muistaakseni, mutta on unohtunut kokeilla.
Vs: Ideoita pimiöön Solarisaatio esmes. Ja negan lämmittäminen kuumassa vedessä, tai siis sen nopea jäähdyttäminen, jolloin tuloksena on makea ahtojää-efekti. Oikea nimi taasen unohtunut. Eja...ei kun retikulaatio. Vedoksien värjääminen puuväreillä tai vesiväreillä. Softaus sukkapöksyn läpi. (otetaan ensin ne apulaisen jalasta pois) Vedostetaan monta negaa päällekäin. Vedostetaan naarmutetun maskinegan kanssa. Sittennäin kaadetaan olutta valotuskelloon. Laitetaan vedoksen päälle esineitä. Silputaan papereita ja valotetaan tämä kasa..on siinä näytelyvierailla ällistelemistä ;-)
Vs: Ideoita pimiöön Joo, mä olen tehnyt tuota rutatulla leivinpaperilla (siis sillä ei valkaistulla), ideasta kuva on esmes tässä tai tässä
Vs: Ideoita pimiöön Kokeile kehittää euron Pirkka-värinegafilmiä vaikka D76:lla tai Rodinalilla ja keksiä sitten mitä teet negoilla. Ei tule ainakaan kalliiksi. Itse asiassa noissa negoissa ei ole muuta vikaa kuin pohjan ruskea väri joka tekee vedostamisen lähes mahdottomaksi. Jos keksit miten värin saa liotettua tai raaputettua pois, kerro meille muillekin.
Vs: Ideoita pimiöön Ei sitä väripohjaa saa pois, se on emulsiossa ja samalla lähtee kuvakin v...n. Mutta värinegasta sai ennen tehtyä laadukkaita mv-kuvia Kodakin Panalure-paperilla, joka oli valotettava ja kehitettävä väripaperin tapaan täysin pimeässä. Sitä vaan ei taideta enää valmistaa. loppui muistaakseni joskus 80-luvulla. Jos haluat jotain uutta, niin varaa itsellesi yksi viikonloppu ja ala tehdä hyväsät ruudusta 30x40 näyttelyvedosta. Silleen, että lisävalottelet ja varjostelet, sitten annat kuvan kuivua ja katselet missäpitäisi tehdä muutoksia. Muistiinpanot on tärkeitä, että pysyy hollilla. Paperia ja aikaa kuluu, mutta sunnuntaina pouolelta päivin Sulla saattaa olla laadukas kuva.
Vs: Ideoita pimiöön Kyllä mä luulen että värinegan pohjaväriä voi jotenkin saada vaaleammaksi kuin tuo ainakin Agefixillä kiinnitettäessä aikaansaatu lähinnä lehmäntatin värinen ruskean sävy. Labrassa kehitetyt värinegathan on oransseja.
Vs: Ideoita pimiöön Rodinal kehittää mitä vaan, värifilkatkin ilman ongelmia. Oikeat suhteet vaan kehiin.
Vs: Ideoita pimiöön http://www.johnnylindroos.com/www/galleries/gallery3/g3-mj.htm tästä mallia tuplavalotuksiin?