Huomasin tuon postauksen ja kokeilin sitä. Koetin jakaa kaikki kuvat kerralla. Hetken aikaa luulin jo onnistuvani, sain näkymän jossa kuvat tulivat peräjälkeen näkyviin. Loppupeleissä kuitenkin vain sarjan viimeinen kuva "Mainos" julkaistui.
Haku hakee seuraavista, jos hashtag-merkkiä ei käytetä: - Otsikko - Kuvaus Jos haussa käytetään hashtag-merkkäi, esim #canon niin haku kohdistuu vain tageihin. Jossain kuvassan näkyvän tagin klikkaaminen aikaansaa tagihaun, eli sitä kautta haku ei kohdistu muuhun kuin tageihin.
Sainpas kuvattua, aamulla sitten kehitystä. Ei ole tullut koskaan tänne kuvia lisäiltyä, joten vain 6 kuvaako onnistuu lähettää per viesti?
Näyttää tuolla olevan kymmenen kuvaakin samassa: https://kameralaukku.com/kuvat-ja-galleriat-f6/bw-135-36-garyblade-t120292?sid=d7f0e85ed2b86713cf5ba2f3e92d4908
Onnistuin minäkin laittamaan kymmenenkin kuvaa viestiin. Mulla töksähteli postaaminen ilmeisesti muista syistä (tökkivä yhteys tms.). En saanut kaikkia kuviani yhteen viestiin, mutta toimiihan ketju useampanakin viestinä.
Mulla meni innostus kuvatessa, kun se eteni niin hitaasti. Sain valotettua vielä varjon, mutta siihen se jäi. Alkoi oikein masentaa kulkea ohi kaikkien kivojen kuvien, koska ei saa valottaa. Mutta tuohan oli tiedossa. Perussyy oli vaadittu järjestys ja että aiheita oli myös vähintään noin kolme kertaa liikaa. Ihan liiallisesti. Kymmenen aihetta ja koko rulla käytössä. Järjestyksellä ei väliä. 2-5 versiota tai näkökulmaa joka aiheesta esille. Silloin alkaisi varmaan napata. Oikein kiva tietenkin että monta osallistujaa on jo näkynyt. Koitan saada pätkän kehitettyä minäkin. Ja digitoitua. Jos ehdin viittin.
Sainpahan kuvattua rullan loppuun minäkin. Meinasi kyllä mennä loppua kohden jo melko väkisin vääntämiseksi, joten kannatan kyllä ajatusta, et ens kerralla ehkä vähemmän noita aiheita.
...Tai enemmän aikaa. Omasta mielestä juuri tällaisena eli 36 kuvaa 36 aihetta. Ennalta määrätty järjestyskin sopii minulle, laittaapahan liikkumaan.
Minusta tämä tällaisenä on eniten filmintuhlausta. Menee into edes kehittää, kun ei voi juurikaan kehitellä kuvatessa. No ei sen puoleen, kun tuli aloitettua, ajattelin vetää aikasääntöä pitkäksi ja jatkaa valottamista tänään. Jospa vaikka saisin esille 25.11. Laaki ja vainaa -periaate sopii parhaiten isoon kokoon. Kinari taas on parhaimmillaan etsimiseen ja erilaisten näkökulmien ja ideoiden hakemiseen.
" Kinari taas on parhaimmillaan etsimiseen ja erilaisten näkökulmien ja ideoiden hakemiseen." Näinhän minä juuri omassa sarjassa yritinkin. Kotoa lähdettäessä kamera kaulalle ja pari-kolme seuraavaa aihetta mielessä ympäristöä tarkkaillen. Sieltä niitä kohteita aina pullahteli kun vain oivalsi.
Me ollaan järjestetty Mikkelissä muutama Fotomaraton digivehkeille sillä periaatteella että tunnin välein tulee aiheita tekstiviestinä kännykkään, 12 tunnissa siis 12 aihetta ja viimeisen aiheen antamisen jälkeen 2 tuntia aikaa tuoda muistikortti lähtöpisteeseen, siitä sitten kuvat numerointijärjestyksessä aiheisiin sijoittaen, ei juuri muita sääntöjä. Ihan hyvin tuokin on toiminut...
Kohteita ja niistä mahdollsisia kuvia sitä kyllä oivaltaa ja näkee rajattomasti ja koko ajan riippumatta onko kamera käsissä vai kotona. Taitaa kiikastaa jostain muusta. Ja kun ei kiinnosta eikä nappaa niin saattaa olla että näin olisi toisenlaisillakin säännöillä. ( En sitä toki osaa varmuudella etukäteen tietää. Tärkeimmät estävät tekijät jo edellä kerroin.) Äsken kävin nappaamassa jatkoa järjestyksessä. Huomasin jälleen että ihan turha jatkaa, koska kokemuksesta tiedän ettei nämä valotetut kuvat minua kiinnosta pätkääkään. Paskaa joka paikka täynnä ilmankin omaa avittamista. (Joukossa aina jokunen mielekäskin toki.) Jatkakaa hyvillä mielin, sillä tämä on minun ongelmani. Ettei vaan nyt sekoiteta asioita. Eli minulla ei ole tällaiseen vain motivaatiota tarpeeksi. Tämähän on ollut osallistujamäärältään jo nyt menestys ja lisää varmaan tulee.
Kääk. Kiitos kuitenkin vaikka odotuksenne vaikuttaa absurdilta. No yritetään vielä täyttää annetut aiheet. . Koodi: edit. Lisään vielä että luultavasti tämä lauseeni ymmärrettiin väärin: "Kohteita ja niistä mahdollsisia kuvia sitä kyllä oivaltaa ja näkee rajattomasti ja koko ajan riippumatta onko kamera käsissä vai kotona." Tämä oli aivan yleinen huomio ja normaali asiaintila enkä ajatellutkaan tuossa näitä annettuja aiheita. Ne nimenomaan koen kuvausta estävänä, kuten aiemmin olen yrittänyt ilmaista.
Juuri kun pääsin ajattelemasta sitä kuinka näistä voisi poikia hyvää ja tarpeellista keskustelua niin ilmaisusta kuin tekniikastakin, niin huomaan kuvia poistetun. https://kameralaukku.com/viewtopic.php?f=6&p=832793#p832075 Olisiko (minun) pitänyt valita tiukka kehulinja vaan eikä edes yrittää antaa enemmän? Oma postini oli toki vasta lämmittelyä. Siitä voisi jatkaa helposti pohtimaan monenlaisia asioita ja niitten suhteita. Pitäisikö kokeilla juttuihin myös jonkinlaista teemaa tai sääntöä? Tuli sellainen mieleen että koska negatiivinen on usein jopa parasta palautetta, voisi laittaa säännöksi positiivisen lisäksi aina myös negatiivisempi huomio. Vaikkapa parhaitten luetteloinnin ohella myös huonoimpien luettelointi, tai ehkä mieluummin sellaisten mitkä ärsyttävät. Koitettaisiin kertoa myös miksi jostakin pidetään ja miksi toisesta ei. Sellainenkin sääntö voisi olla että jokaisen on sanottava jotakin kaikkien muiden osallistujien kuvasarjasta.
Ei saa jäädä kritiikkiin makaamaan! Ei laisteta jakamisesta jos kuvat on kerta jo otettu. Tänne vaan! Prosessi on tärkein, ja kokemusten ei tartte olla hyviä.
Vetäytymiseni syynä on sellainen olo että omalla kohdalla tällainen foorumitouhu vie turhaan huomiota ja aikaa pois itse kuvaamisesta.
No tulihan nipotettua eilenkin mutta toisaalta kävi myös niin, että tänään valottelin 19-33 ihan hyvillä mielin. Tuolla kylällä sai ainakin kohteet äkkiä täytettyä vaikka räpsyindeksi on tietenkin korkea. Vieläpä olin niin höveli, että annoin mennä satasen herkkyydellä vaikkei se olisi kuvaan sopinut. Puuttuu enää lukko, asetelma ja pimeä joten tässähän voisi koittaa kehitystä huomenna.