Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

I.K Inhan digikalusto

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana 0010, 18 Heinäkuu 2013.

  1. 0010

    0010

    13
    0
    0
    Aina silloin tällöin törmää ajatukseen digikameroista ja jossa aika yleinen luulo on ilmeisesti ( ainakin itsellä) että kuvien laatu/hyvyys/vaikuttavuus tulisi sitä paremmaksi mitä kalliimpi kalusto on. Mutta jos katson esimerkiksi I.K.Inhan ottamia kuvia, niin kuviin ei koskaan väsy ja niitä katsoo uudelleen ja uudelleen. Jos verrataan tuon ajan kalustoa, niin mikä olisi nykyajan kalusto digimaailmassa, jolla herra on kuvansa ottanut?
     
  2. Vs: I.K Inhan digikalusto

    OM-D:llä :D Millä muullakaan :D

    Miksi se ei voisi kuvata ison koon kameralla filmille nykypäivänä?

    Tuskin laatu hyvää kuvaajaa haittaa. Eli jos on valittavissa 1 megapixeli kuva hikidynamiikalla tai sitten 30 megapixeliä huippudynamiikalla, niin mitä haittaa aiheutuisi jälkimmäisestä laadusta hyvälle kuvaajalle? Ei kai ne megapixelit ja dynamiikka kuvaa tuhoa, jos osaa kuvata :D

    Välillä on huvittavaa, miten hieno ja hyvä kamera olisi foruministien mielestä syntiin verrattavissa oleva asia, josta ei ole muuta kuin haittaa :eek: Karjuiko Rembrandt muille että minä maalaan vaikka sormilla ja tehkää itse samoin, sillä Minä olen Suuri Taiteilija eikä pensseleillä ole Minulle väliä :D
     
  3. Vs: I.K Inhan digikalusto

    +1

    Piruako sitä sellaista isoa ja painavaa puulootaa jalustoineen raahaamaan, kun varsin vaikuttavia kuvia OM-D:lläkin saa..
     
  4. c

    c Well-Known Member

    5 364
    104
    63
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Tietty iPuhelin... miksi kantaa kameraa ollenkaan mukana kun puhelimella saa kuvia, tulee vaan selkä kipeeksi.

    Jos tohon ihan oikeasti haluis vastata, joka on varmaan mahdotonta.. niin veikkaan että ton ajan valokuvaajat oli luonteeltaan huomattavasti harkitsevampia ja maltillisempia, koska prosessi oli paljon vaativampi eikä siksi varmaankaan kiinnostanut luonteeltaan hätäisiä ihmisiä. Joten eiköhän se olis jotain digipalkkia tai keskaria käyttänyt jalustalla.
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 324
    1 223
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Siitähän voi saada sähköiskun....
     
  6. Vs: I.K Inhan digikalusto

    Kyllä herra Inha kuvaisi ALPAlla. On sen verran laadun perään näköjään ollut aikaisimmillakin reisuillansa.
     
  7. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Jalustalle ja pientä aukkoa. Verrattuna digikuvaamiseen itse olen huomannut, että digillä tulee/tuli kuvattua pääasiassa mahdollisimman isoilla aukoilla, kun taas filmillä pienillä. Inhana käyttäisin jotain missä ei tosiaan ole noita kuvanpehmentimiä välissä. Mutta olisiko digin helppous tuhonnut Inhan taiteen? Olisiko Inhan päähän sopinut ajatus että nyt voi räpsiä mielinmäärin? Ehkä Inha olisi hdr-mies ja kassi täynnä ND-filttereitä.
     
  8. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Varmasti olisi esimerkiksi canon 40d.
    Se riittää hyvälle kuvaajalle, kuten Inhalle.
    T Jukka
     
  9. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Ainakin on varmaa, että käytössä olisi moderni ammattikalusto, niinhän oli silloinkin.  Ei pitkille kuvausmatkoille lähdetty mikään kirpputoreilta kasattu reliikkivetkutin työkaluna.    Veikkaisin Hasselia tai Mamiya/PhaseOne keskaria jollain 60-80 MB  digiperällä.
     
  10. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: I.K Inhan digikalusto

    No ei varmasti kantaisi sellaisia vehkeitä.
    Om-d parilla linssillä ja repussa muuta tärkeämpää kuin hirvittävä kamerakalusto.
    T Jukka
     
  11. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Argumentointi osoittaa niin vahvaa perehtyneisyyttä mm. Inhan kuvaustapoihin, tavoitteisiin ja kohteiden haasteisiin, että sen on pakko olla totta.
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Inha käytti parasta mitä rahalla sai, siihen aikaan.

    Eikö sitten käyttäisi parasta mitä rahalla saa, tähän aikaan?
     
  13. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Ei, siihen aikaan kuvaajilla oli lienee rahaa.
    Tähän aikaan harvoilla ammattikuvaajilla on suhteessa niin paljoa rahaa.
    T Jukka
     
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto


    Eihän sitä kaikilla tarvitse ollakaan.

    Vain menestyneillä.
     
  15. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Perkele..jos noin on niin pitänee laittaa 5x7 tachihara myyntiin samantien.
     
  16. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Kielipoliisin paikka kun kuulostaa niin pahalta.  Kuvaajilla lienee ollut rahaa kuulostaa minusta paremmin suomelta. 

    "Edellistä paljon tavallisemmissakin kielioppimuodoissa mennään helposti metsään."
    http://www.kotus.fi/index.phtml?s=1106
     
  17. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Kielioppimuodoissa metsään meneminen ei ole oikein kiva juttu näin kesällä, kun on paljon kärpäsiä.  Syksymmällä taas voi tulla kylmä.

    Tukevampi pukeutuminen on paikallaan.  Tai sitten sitä on liikkeellä.
     
  18. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: I.K Inhan digikalusto

    Kaipa se olisi juuri vaihtanut Leica X Varioon.  Jalustaksi joku kilon vehje korkeintaan.
     
  19. Vs: I.K Inhan digikalusto

    Tai sitten olisi saanut lainaksi X Varion ja blogannut kamerasta kuvien kera :eek:

    (Minulla muuten on Berlebachin jalusta kaksiosaisilla jaloilla, melkein 10 vuotta ollut. Huippujalusta. Ei ole kylmä käsille ja muutenkin miellyttävä käyttää.)